Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
catchup
geplaatst: 6 augustus 2019, 20:24 uur
Waar is Herman?
1. Joy Division - Transmission / Novelty
2. The Clash - London Calling / Armagideon Time
3. Patti Smith - So You Want to Be a Rock 'n' Roll Star
4. Joy Division - Day of the Lords / Wilderness
5. Talking Heads - Life During Wartime / Electric Guitar
6. The Special AKA - Gangsters
7. Blondie - Heart of Glass
8. The Specials - A Message to You Rudy
9. David Bowie - Boys Keep Swinging
10. Holger Czukay - Persian Love / Cool in the Pool
11. Rickie Lee Jones - Chuck E.'s in Love
12. Dead Kennedys - California Über Alles
13. Herman Brood - I Love You Like I Love Myself
14. Robert Palmer - What's It Take / Best of Both Worlds
15. Robert Palmer - Can We Still Be Friends / Back in My Arms
16. Prince - I Wanna Be Your Lover
17. Herman Brood - Never Be Clever
18. The Sugar Hill Gang - Rapper's Delight
19. Snakefinger - What Wilbur? / Kill the Great Raven
20. The Red Krayola - Micro-Chips & Fish
Hier was Herman
1. Joy Division - Transmission / Novelty
2. The Clash - London Calling / Armagideon Time
3. Patti Smith - So You Want to Be a Rock 'n' Roll Star
4. Joy Division - Day of the Lords / Wilderness
5. Talking Heads - Life During Wartime / Electric Guitar
6. The Special AKA - Gangsters
7. Blondie - Heart of Glass
8. The Specials - A Message to You Rudy
9. David Bowie - Boys Keep Swinging
10. Holger Czukay - Persian Love / Cool in the Pool
11. Rickie Lee Jones - Chuck E.'s in Love
12. Dead Kennedys - California Über Alles
13. Herman Brood - I Love You Like I Love Myself
14. Robert Palmer - What's It Take / Best of Both Worlds
15. Robert Palmer - Can We Still Be Friends / Back in My Arms
16. Prince - I Wanna Be Your Lover
17. Herman Brood - Never Be Clever
18. The Sugar Hill Gang - Rapper's Delight
19. Snakefinger - What Wilbur? / Kill the Great Raven
20. The Red Krayola - Micro-Chips & Fish
Hier was Herman
0
geplaatst: 6 augustus 2019, 20:26 uur
Rudi S schreef:
Ik had ze vorig jaar nog op 2, maar ik had er eerlijk gezegd niet zoveel van verwacht gezien de aandacht hier op de site.
Echt een prachtig ***** debuut album van die Ieren.
(quote)
Ik had ze vorig jaar nog op 2, maar ik had er eerlijk gezegd niet zoveel van verwacht gezien de aandacht hier op de site.
Echt een prachtig ***** debuut album van die Ieren.
Van de 70s punkbands wel mijn favoriet (als je de livealbums van Ramones niet meerekent)
1
geplaatst: 6 augustus 2019, 20:37 uur
01 Neil Young - Hey hey my my (into the black)
02 Patti Smith - Dancing barefoot
03 XTC - Making plans for Nigel
04 The Doors - The End (Apocalypse now version)
05 Bram Tchaikovsky - Sara smiles
06 Pink Floyd - Another brick in the wall
07 Fleetwood Mac - Sara
08 Specials - Gangsters
09 Talking Heads - Life during wartime
10 Patti Smith - Frederick
11 Elvis Costello - Olivers Army
12 Madness - One step beyond
13 New Adventures - Come on
14 Emerson, Lake & Palmer - Peter Gunn
15 Fischer Z - Pretty paracetamol
16 Pretenders - Brass in pocket
17 Tom Petty & The Heartbreakers - Here comes my girl
18 Nina Hagen - Unbeschreiblich weiblich
19 UK - Rendez vous 6:02
20 Inner circle - Mary Mary
21 The Police - Message in a bottle
22 Fischer Z - Pretty paracetamol
23 Supertramp - Take the long way home
24 Ian Dury - Reasons to be cheerful
25 The Cure - Boys don't cry
26 Joe Jackson - Sunday papers
27 Tubeway army - Are friends electric
28 Dave Edmunds - Girls talk
29 The Jam - Eton Rifles
30 The Clash - London Calling
Dank weer voor alle werk, Zaaf!
Jammer dat het uitbrengen van The End van The Doors voor de film Apocalypse now niet heeft geleid tot een notering!
02 Patti Smith - Dancing barefoot
03 XTC - Making plans for Nigel
04 The Doors - The End (Apocalypse now version)
05 Bram Tchaikovsky - Sara smiles
06 Pink Floyd - Another brick in the wall
07 Fleetwood Mac - Sara
08 Specials - Gangsters
09 Talking Heads - Life during wartime
10 Patti Smith - Frederick
11 Elvis Costello - Olivers Army
12 Madness - One step beyond
13 New Adventures - Come on
14 Emerson, Lake & Palmer - Peter Gunn
15 Fischer Z - Pretty paracetamol
16 Pretenders - Brass in pocket
18 Nina Hagen - Unbeschreiblich weiblich
19 UK - Rendez vous 6:02
20 Inner circle - Mary Mary
21 The Police - Message in a bottle
22 Fischer Z - Pretty paracetamol
23 Supertramp - Take the long way home
24 Ian Dury - Reasons to be cheerful
25 The Cure - Boys don't cry
26 Joe Jackson - Sunday papers
27 Tubeway army - Are friends electric
28 Dave Edmunds - Girls talk
29 The Jam - Eton Rifles
30 The Clash - London Calling
Dank weer voor alle werk, Zaaf!
Jammer dat het uitbrengen van The End van The Doors voor de film Apocalypse now niet heeft geleid tot een notering!
1
geplaatst: 6 augustus 2019, 20:51 uur
west schreef:
. Als ik het niet leuk vond om per jaar een playlist te maken, zou ik vermoedelijk nu afhaken.
. Als ik het niet leuk vond om per jaar een playlist te maken, zou ik vermoedelijk nu afhaken.
Waardoor het nog eentoniger wordt
. Ik had op 60 liedjes ook maar een stuk of 8 overeenkomsten met de Top 20. Dat is ergens zonde van t werk (Ik kan ook wel een stuk sneller enkel even de 1ste anderhalve pagina van RYM langs lopen en zo met een lijstje komen waar ik dan blij kan zijn met 12 of 14 overeenkomsten op 20 platen maar daar haal ik ook geen voldoening uit.)
Komende jaren veel Joy ellende en dan de ene na de andere Smiths... tja het is net Mume hier

4
geplaatst: 6 augustus 2019, 20:59 uur
Gewoon je favoriete 20 singles per jaar kiezen, wat is daar precies niet leuk aan 

1
geplaatst: 6 augustus 2019, 21:07 uur
west schreef:
Een groep als Earth Wind & Fire, één van de beste funk groepen ever, is hier volkomen genegeerd.
Een groep als Earth Wind & Fire, één van de beste funk groepen ever, is hier volkomen genegeerd.
Niet helemaal, maar we zijn wel erg in de minderheid.
1
geplaatst: 6 augustus 2019, 21:12 uur
west schreef:
Kijk de aanwezigheid van The Clash & Wire kan ik nog volgen. Het zijn ook bekende namen. Maar een deel van die 19 is pure underground die in dit gezelschap blijkbaar wel een hele hoge voorkeur heeft. Als ik het niet leuk vond om per jaar een playlist te maken, zou ik vermoedelijk nu afhaken.
Kijk de aanwezigheid van The Clash & Wire kan ik nog volgen. Het zijn ook bekende namen. Maar een deel van die 19 is pure underground die in dit gezelschap blijkbaar wel een hele hoge voorkeur heeft. Als ik het niet leuk vond om per jaar een playlist te maken, zou ik vermoedelijk nu afhaken.
Grappig dat je Wire een bekende naam noemt, volgens mij valt dat tussen een joy divison, talking heads, costello, blondie, omd, cure, specials nog wel mee (of tegen, past hier misschien beter)
Maar een deel van de fun is natuurlijk ook het, naast het zelf lijstjes maken, lijstjes van anderen bekijken waar dan weer andere dingen in staan. Dus gewoon door gaan

1
geplaatst: 6 augustus 2019, 21:16 uur
ranja schreef:
Maar een deel van de fun is natuurlijk ook het, naast het zelf lijstjes maken, lijstjes van anderen bekijken waar dan weer andere dingen in staan. Dus gewoon door gaan
Ik heb mijn 1980 lijstje al ingeleverd. Met 4 van de bands die jij noemt.

0
geplaatst: 6 augustus 2019, 21:17 uur
dix schreef:
Ik heb in loop van enkele jaren alle lp's van ze gekocht, vaak op beurzen voor 5 euro of in een 2ehandswinkel voor nog minde, heerlijke albums. Mijn favoriete singles moeten nog komen al is Closets and Bullets ook wel een favoriet, zeker de 2e helft van het nummer heerlijk.(quote)
Een beetje een vergeten band, The Motels. Celia is een andere favoriet, Closets & Bullets is ook geweldig maar eigenlijk is het hele debuutalbum van enorme klasse.
0
geplaatst: 6 augustus 2019, 21:21 uur
Overigens, je noemt de 7" singles... van mijn 20 heb ik er als ik het goed heb 12 op 7" en de meeste anderen op de bijbehorende lp.
Van jouw top 30 tel ik een stuk of 8 die ik op 7" heb (waaronder een paar overlappend).
1
geplaatst: 6 augustus 2019, 21:22 uur
musician schreef:
Ah, nog een liefhebber. Een grootheid in the USA. Volgend jaar weer?

1
geplaatst: 6 augustus 2019, 21:23 uur
ranja schreef:
Van jouw top 30 tel ik een stuk of 8 die ik op 7" heb (waaronder een paar overlappend).
(quote)
Ja, zet die dan in jouw top 20!

0
geplaatst: 6 augustus 2019, 21:23 uur
Ik had m'n 1980 lijstje al zo goed als klaar op basis van eigen collectie, bedacht ik ineens dat ik RYM vergeten was, daar ook nog een paar uitgevist die er bij moeten... zucht 

1
geplaatst: 6 augustus 2019, 21:25 uur
west schreef:
Kijk de aanwezigheid van The Clash & Wire kan ik nog volgen. Het zijn ook bekende namen. Maar een deel van die 19 is pure underground die in dit gezelschap blijkbaar wel een hele hoge voorkeur heeft.
Kijk de aanwezigheid van The Clash & Wire kan ik nog volgen. Het zijn ook bekende namen. Maar een deel van die 19 is pure underground die in dit gezelschap blijkbaar wel een hele hoge voorkeur heeft.
Hm, vreemd.
Buiten Bauhaus kan ik toch echt geen act in de top 20 bedenken die underground te noemen is.
Maar ook Bauhaus was zeker met deze single behoorlijk populair in het mooie 1979.
1
geplaatst: 6 augustus 2019, 21:25 uur
johan de witt schreef:
Gewoon je favoriete 20 singles per jaar kiezen, wat is daar precies niet leuk aan
Het niet leuke zal de uitslag zijn gok ik. Met de bijbehorende teleurstellingen heeft iedereen op een bepaalde manier mee te maken. De ene alleen meer dan de andere

1
geplaatst: 6 augustus 2019, 21:29 uur
En dat verschilt ook nog per jaar
1979 scoorde ik verrassend goed met 10 in de top 20 en nog 5 extra in de top 50.Bv 1969 had ik maar 4 in de top 20 en nog maar 2 extra in de top 50.
0
geplaatst: 6 augustus 2019, 21:32 uur
Rudi S schreef:
Hm, vreemd.
Buiten Bauhaus kan ik toch echt geen act in de top 20 bedenken die underground te noemen is.
(quote)
Hm, vreemd.
Misschien is underground niet echt de juist term. Minder bekend/uit dat ene alternatieve circuit lijkt me beter? Ik denk dan aan Dead Kennedys - California Über Alles, maar ook zeker aan dit debuut van Orchestral Manoeuvres In The Dark - Electricity, Bauhaus dus met Bela Lugosi's Dead en tipparadenummer Cars van Gary Numan. Ook deze single van the Shirts zou je nog kunnen noemen. Al helemaal als je dus kijkt naar de al eerder genoemde grote hoeveelheid erg goede zwarte muziek uit 1979. Die speelde toen zeker ook een hoofdrol en is pas vanaf 20 te vinden. En daardoor vind ik deze top 20 niet echt bij 1979 passen. Maar ja: de stemmen zijn geteld.
0
geplaatst: 6 augustus 2019, 21:35 uur
1980 is ook niet alleen voor blanke jongens, om aan een fraai undergroundhitje te refereren 

0
geplaatst: 6 augustus 2019, 21:41 uur
Nou, had ik een keer een zwarte nummer 1, in 1977 met Mothers Finest, ben ik geloof ik de enige die het noemde. Voor de komende jaren denk ik dat mijn lijstjes behoorlijk wit zullen blijven.
0
geplaatst: 6 augustus 2019, 21:42 uur
En het is niet https://media.hitparade.ch/cover/200/foreigner-dirty_white_boy_s.jpg, die had dit jaar moeten worden gekozen en is niet echt underground...
0
geplaatst: 6 augustus 2019, 21:44 uur
west die Bauhaus single (3 in de RYM jaarlijst) heeft > 2000 stemmen ik zie in 1979 niet zo snel een act die daar in de buurt komt, ja Don't stop van MJ en London Calling van a The Clash doen het ook goed maar dan heb je het toch over de helft vd Bauhaus stemmen.
1
geplaatst: 6 augustus 2019, 21:49 uur
Tantra staat in mijn playlist (gaaf nummer!), Cameo net niet, maar die ga ik nog eens beluisteren.
1
geplaatst: 6 augustus 2019, 21:52 uur
Ik vind het wel mooi dat iedereen gewoon compromisloos z'n (m/v) top 20 maakt. Geen tactiek (lijkt het in elk geval).
Dat levert soms wel verrassingen op, positief of negatief. Zo was ik in 1978 zeker verrast door Magazine in de top 20 en in 1979 had ik vooraf meer op Squeeze dan op OMD (beide in mijn top 20) gegokt qua top 20 maar dat bleek andersom en Pretenders had ik ook zeker in de lijst verwacht maar dat was nauwelijks top 50.
Dat levert soms wel verrassingen op, positief of negatief. Zo was ik in 1978 zeker verrast door Magazine in de top 20 en in 1979 had ik vooraf meer op Squeeze dan op OMD (beide in mijn top 20) gegokt qua top 20 maar dat bleek andersom en Pretenders had ik ook zeker in de lijst verwacht maar dat was nauwelijks top 50.
0
geplaatst: 6 augustus 2019, 22:00 uur
Jij weet toch wel dat Prince onderweg is en wat later ook Black metal

0
geplaatst: 6 augustus 2019, 22:07 uur
Superbitch schreef:
Pijnlijk om een volledig blanke top 19 te zien in een jaar met zoveel goede zwarte muziek.
Pijnlijk om een volledig blanke top 19 te zien in een jaar met zoveel goede zwarte muziek.
Maar dan negeer je wel The Specials en Selector?
(aangenomen dat Selector net als The Selecter een gemengde band was)
1
geplaatst: 6 augustus 2019, 23:31 uur
Toevallig staat er dit jaar veel "white" postpunk in de lijst. Hoera voor mij, andere jaren kom ik er bekaaider vanaf. Treur niet west, in andere jaren stond er meer soul en funk etc in de lijst en die jaren zullen zeker ook nog wel komen, denk ik zo. Zeker ook met hiphop in de komende tijd... Of ms waar de mensen eerder voor soul en funk kozen, vonden ze ms persoonlijk '79 niet zo'n sterk jaar daar voor...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.