Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 10 september 2019, 15:19 uur
Don't push de zaaf

Maar die zou zelfs zaaf weleens kunnen hebben, ik in natuurlijk ook

1
geplaatst: 10 september 2019, 15:42 uur
0
geplaatst: 10 september 2019, 15:48 uur
Deze heb ik en ook wel op 3
3. The Blue Nile - Tinseltown in the Rain / Heatwave
13. Lloyd Cole and the Commotions - Rattlesnakes / Sweetness
20. The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now / Suffer Little Children
Misschien komt mijn nummer 4 ook nog binnendruppelen en dan is het wel gedaan, denk ik.
3. The Blue Nile - Tinseltown in the Rain / Heatwave
13. Lloyd Cole and the Commotions - Rattlesnakes / Sweetness
20. The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now / Suffer Little Children
Misschien komt mijn nummer 4 ook nog binnendruppelen en dan is het wel gedaan, denk ik.
0
geplaatst: 10 september 2019, 15:52 uur
Ik dacht dat niet zoveel mensen dit mooie nummer zouden hebben. Wat een score hier voor Tinseltown In The Rain. Bij mij op 13.
3
zaaf
geplaatst: 10 september 2019, 15:52 uur
west schreef:
Ik dacht dat niet zoveel mensen dit mooie nummer zouden hebben. Wat een score hier voor Tinseltown In The Rain. Bij mij op 13.
je moet niet zoveel denkenIk dacht dat niet zoveel mensen dit mooie nummer zouden hebben. Wat een score hier voor Tinseltown In The Rain. Bij mij op 13.
0
geplaatst: 10 september 2019, 15:54 uur
0
zaaf
geplaatst: 10 september 2019, 15:56 uur
3. R.E.M. - S. Central Rain (I'm Sorry)
https://www.youtube.com/watch?v=2tRVSucPZPs&feature=youtu.be&t=334
Punten : 402
Nom. : 20 x
Nr. 1 van : motel matches
RYM's #15 voor 1984
Jangle Pop, Alternative Rock
Eerste single van Reckoning, reeds uitgevoerd bij hun televisiedebuut bij David Letterman in '83. Zoals u kunt observeren had de song op dat moment nog geen titel…
Ik vond Reckoning eigenlijk wel het fijnste REM-album, maar kon sowieso wel genieten van hun jaren 80 werk. Die liefde is wel verbleekt, maar deze is nog steeds leuk om te horen.
https://www.youtube.com/watch?v=2tRVSucPZPs&feature=youtu.be&t=334
Punten : 402
Nom. : 20 x
Nr. 1 van : motel matches
RYM's #15 voor 1984
Jangle Pop, Alternative Rock
Eerste single van Reckoning, reeds uitgevoerd bij hun televisiedebuut bij David Letterman in '83. Zoals u kunt observeren had de song op dat moment nog geen titel…
Ik vond Reckoning eigenlijk wel het fijnste REM-album, maar kon sowieso wel genieten van hun jaren 80 werk. Die liefde is wel verbleekt, maar deze is nog steeds leuk om te horen.
0
geplaatst: 10 september 2019, 15:59 uur
De alternatieve tegenhanger van The Smiths die de 80's wel heeft overleefd. Klein pareltje.
05. Prince - Purple rain
18. R.E.M. - S. Central Rain (I'm sorry)
05. Prince - Purple rain
18. R.E.M. - S. Central Rain (I'm sorry)
0
geplaatst: 10 september 2019, 16:00 uur
Aardig nummer van R.E.M. wat natuurlijk op mijn spotify lijst 1984 staat. Vind (Don't Go Back To) Rockville leuker als single en de nummer 3 plek voor S. Central Rain wel erg hoog (I'm Sorry).
Ik schreef dit trouwens gedachtenloos op.
Ik schreef dit trouwens gedachtenloos op.

0
geplaatst: 10 september 2019, 16:01 uur
Ik heb die andere van REM, deze haalde het net niet. Na meerdere keren beluisteren bleek die andere toch leuker.
0
geplaatst: 10 september 2019, 16:10 uur
Mijn nummer 4! Alleen mijn nummer 1 ontbreekt nog 
2. The Smiths - William, It Was Really Nothing / Please Please Please Let Me Get What I Want (1984)
3. Lloyd Cole and The Commotions - Rattlesnakes / Sweetness (1984)
4. R.E.M. - S. Central Rain (I'm Sorry) / King of the Road (1984)
5. The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now / Suffer Little Children (1984)
6. The Chills - Pink Frost / Purple Girl (1984)
8. The Blue Nile - Tinseltown in the Rain / Heatwave (1984)
12. The Smiths - What Difference Does It Make? / Back to the Old House (1984)

2. The Smiths - William, It Was Really Nothing / Please Please Please Let Me Get What I Want (1984)
3. Lloyd Cole and The Commotions - Rattlesnakes / Sweetness (1984)
4. R.E.M. - S. Central Rain (I'm Sorry) / King of the Road (1984)
5. The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now / Suffer Little Children (1984)
6. The Chills - Pink Frost / Purple Girl (1984)
8. The Blue Nile - Tinseltown in the Rain / Heatwave (1984)
12. The Smiths - What Difference Does It Make? / Back to the Old House (1984)
1
geplaatst: 10 september 2019, 16:15 uur
Door 'm echt helemaal bovenin jouw laatste bericht te hebben geef je hem wel al weg

0
geplaatst: 10 september 2019, 16:21 uur
Uiteraard had ik Zaaf Central Rain in mijn lijstje. Een van de vroege R.E.M.-klassiekers. Don't Go Back to Rockville viel er net buiten, net als Pretty Persuasion.
1
zaaf
geplaatst: 10 september 2019, 16:25 uur
2. Talk Talk - Such a Shame
https://www.youtube.com/watch?v=AQ9i15f5jXU
Punten : 432
Nom. : 19 x
Nr. 1 van : wibro
RYM's #23 voor 1984
Synthpop, Art Pop, New Wave, New Romantic
Nog een hit voor onze teerbeminden. Van verstilling was op hun populaire singleswerk tot dan toe nog niet echt sprake, dat was een proces dat zich vlak na dit album inzette. (een beetje van de weersomstuit door het succes).
Such A Shame is geschreven door Hollis die zich liet inspireren door Luke Rhinehart's boek The Dice Man (voor de tekst dan, niet qua levenswandel)
https://www.youtube.com/watch?v=AQ9i15f5jXU
Punten : 432
Nom. : 19 x
Nr. 1 van : wibro
RYM's #23 voor 1984
Synthpop, Art Pop, New Wave, New Romantic
Nog een hit voor onze teerbeminden. Van verstilling was op hun populaire singleswerk tot dan toe nog niet echt sprake, dat was een proces dat zich vlak na dit album inzette. (een beetje van de weersomstuit door het succes).
Such A Shame is geschreven door Hollis die zich liet inspireren door Luke Rhinehart's boek The Dice Man (voor de tekst dan, niet qua levenswandel)
0
geplaatst: 10 september 2019, 16:32 uur
west schreef:
Van Talk Talk heb ik een ander nummer op 8. Such a shame dat die het door die liedjes hiervoor niet gehaald heeft.
Van Talk Talk heb ik een ander nummer op 8. Such a shame dat die het door die liedjes hiervoor niet gehaald heeft.

0
geplaatst: 10 september 2019, 16:32 uur
Altijd wel een leuk nummer gevonden. Heeft net mijn top 20 niet gehaald, maar is toch jeugdnostalgie.
0
geplaatst: 10 september 2019, 16:35 uur
Such a Shame ook bij mij op plek 2. Had ik eigenlijk wel op plek 1 verwacht, maar wellicht zie ik iets over het hoofd. Toch Depeche op 1? Of de dodelijke maan?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.