Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 3 oktober 2019, 17:38 uur
jordidj1 schreef:
? staat toch een top 30 track van mij bij
en bij mij een top 20 track.? staat toch een top 30 track van mij bij
0
geplaatst: 3 oktober 2019, 17:39 uur
Ik ben inderdaad heel subtiel. herman niet: die zet Metallica op 7 in zijn flop top 10... 

1
geplaatst: 3 oktober 2019, 18:21 uur
herman schreef:
Zitten ook wel een paar artiesten tussen van wie ik andere nummers wel goed kan waarderen.
Mijn flop 10 van 1988:
6. New Kids on the Block - I'll Be Loving You (Forever)
Ben ik met je eens. You Got It (The Right Stuff) vind ik ook wel tof.Zitten ook wel een paar artiesten tussen van wie ik andere nummers wel goed kan waarderen.
Mijn flop 10 van 1988:
0
geplaatst: 3 oktober 2019, 18:40 uur
herman schreef:
1. Phil Collins - A Groovy Kind of Love
2. "Weird Al" Yankovic - Fat
3. Gerard Joling - Shangri-La
4. Ann Wilson & Robin Zander / Dave Grusin - Surrender to Me
5. Jevetta Steele - Calling You
7. Metallica - ...And Justice for All
8. The Georgia Satellites - Hippy Hippy Shake
9. The Bunburys - Fight (No Matter How Long)
10. Joe Jackson - (He's A) Shape in a Drape
1. Phil Collins - A Groovy Kind of Love
2. "Weird Al" Yankovic - Fat
3. Gerard Joling - Shangri-La
4. Ann Wilson & Robin Zander / Dave Grusin - Surrender to Me
5. Jevetta Steele - Calling You
7. Metallica - ...And Justice for All
8. The Georgia Satellites - Hippy Hippy Shake
9. The Bunburys - Fight (No Matter How Long)
10. Joe Jackson - (He's A) Shape in a Drape
Eén van de allerbeste nummers van Metallica in één adem noemen met al die rotzooi, ben jij wel helemaal lekker?

Edit: heb m wel niet genoemd omdat het een promo is en wss een zware edit. Maar het nummer in z'n originele vorm vind ik wel beter dan de twee reguliere singles van Justice.
0
zaaf
geplaatst: 3 oktober 2019, 18:43 uur
Nog 3,09 dagen over voor de editie 1988 , 23 lijsten binnen...
Ik hoop op troostvolle bijdragen van:
50tracks, ArthurDZ, Bonk, Bucquoy, catchup, Gretz, herman, J.J. Wever, johan de witt, Justus18, Koenr, luigifort, Marzipaintree, motel matches, nico1616, Poeha, Poek, remcodulac, Rudi S, rudolphS, wibro
Ik hoop op troostvolle bijdragen van:
50tracks, ArthurDZ, Bonk, Bucquoy, catchup, Gretz, herman, J.J. Wever, johan de witt, Justus18, Koenr, luigifort, Marzipaintree, motel matches, nico1616, Poeha, Poek, remcodulac, Rudi S, rudolphS, wibro
0
geplaatst: 3 oktober 2019, 19:16 uur
Zo richting mijn nummer 2 van 1988 - al denk ik niet dat ze dat nummer zullen gaan spelen.
1
zaaf
geplaatst: 3 oktober 2019, 19:23 uur
Ik denk het wel hoor, haar vervangster staat haar vrouwtje
Veel plezier
Veel plezier
0
geplaatst: 3 oktober 2019, 21:21 uur
Johnny Marr schreef:
... heb m wel niet genoemd omdat het een promo is en wss een zware edit. Maar het nummer in z'n originele vorm vind ik wel beter dan de twee reguliere singles van Justice.
... heb m wel niet genoemd omdat het een promo is en wss een zware edit. Maar het nummer in z'n originele vorm vind ik wel beter dan de twee reguliere singles van Justice.
Mee eens en heb ik ook zo gedaan.
Herman heeft dus een promo in zijn flop top 10...

0
geplaatst: 3 oktober 2019, 21:34 uur
1988
Het jaar waarin geüniformeerde prog mijn lijst aanvoert.
Het jaar waarin geüniformeerde prog mijn lijst aanvoert.
1
geplaatst: 3 oktober 2019, 21:49 uur
Johnny Marr schreef:
Eén van de allerbeste nummers van Metallica in één adem noemen met al die rotzooi, ben jij wel helemaal lekker?
Lief dat je je bekommert om mijn gezondheid.
Metallica was een van de eerste stukjes gitaarmuziek waar ik naar luisterde, samen met Rage Against The Machine, Nirvana, etc. Maar nu moet ik er niets meer van hebben, al vind ik de singles van Load nog wel mooi.
1
geplaatst: 3 oktober 2019, 21:51 uur
Die is inderdaad beter te doen. En Tonight met het Beatles-trompetje ook.
0
geplaatst: 3 oktober 2019, 23:22 uur
Wie nog een obscure tip wil: deze band uit Manchester heeft maar 2 stemmen op RYM, maar moet hier toch wel een paar mensen kunnen bekoren. Ik heb hem volgens mij leren kennen via een dj/set van Andy Moor (in '88 gitarist van The Dog-Faced Hermans en tegenwoordig van The Ex) en op RYM wordt Echo and the Bunnymen als referentie genoemd (maar dan met viool).
0
geplaatst: 3 oktober 2019, 23:43 uur
Ik zag ook dat een bekende Amsterdamse band (dit jaar net als Johnny D. weer terug) ook weinig stemmen heeft en niet eens in de top 100 van Nederland staan voor 1988, ondanks best goede singles (maar net niet mijn top 20 waarschijnlijk).
2
geplaatst: 3 oktober 2019, 23:54 uur
Het was erg gaaf, 2 uur gespeeld maar niet dat nummer. Dat zou ook niet werken met Paz.
Wel veel nummers die andere jaren m'n lijst nog gaan halen.
0
geplaatst: 4 oktober 2019, 11:52 uur
Poek schreef:
de Smithscover die ranja vast ook in zijn lijst opneemt, want dat verdient de zangeres wel.
de Smithscover die ranja vast ook in zijn lijst opneemt, want dat verdient de zangeres wel.
Oh, promo, dus waarschijnlijk toch niet. Maar wel de nummer 112 van johan de witt! Zou die nog steeds twee keer Mozzarella in zijn top vijf hebben?
0
geplaatst: 4 oktober 2019, 12:17 uur
Nog iets hoger dan die Amsterdamse band, dat wel 
Ja, die kans lijkt me aanzienlijk.

Ja, die kans lijkt me aanzienlijk.
0
zaaf
geplaatst: 4 oktober 2019, 13:29 uur
Jan Meulendijks zal blij zijn dat zijn opvolging hier geborgd wordt.
0
geplaatst: 4 oktober 2019, 13:38 uur
Haha, puzzelen, maar ik plaatste geen hint maar meer een reactie op de vraag of Johan 2 keer Morrissey in zijn top 5 had 

2
zaaf
geplaatst: 4 oktober 2019, 13:45 uur
Rudi S schreef:
Haha, puzzelen, maar ik plaatste geen hint maar meer een reactie op de vraag of Johan 2 keer Morrissey in zijn top 5 had
dat begreep ik, doelde ook niet op jou. meer dat er eigenlijk zonder franje info wordt gedeeld. Haha, puzzelen, maar ik plaatste geen hint maar meer een reactie op de vraag of Johan 2 keer Morrissey in zijn top 5 had
vroeger was alles beter en deden we nog een beetje moeite e.e.a. te verhullen. de schoonheid van deze game zit m oa (naar mijn idee) in de onwetendheid van wat anderen insturen.
0
geplaatst: 4 oktober 2019, 14:01 uur
Je hebt wel gelijk zaaf; het is echter wel zo dat de meeste hints voor nummers zijn die overbekend zijn en je dus wel mag aannemen dat die door meerdere mensen worden genoemd; voor nummers die niet bekend zijn zal zelfs een directe link naar RYM nauwelijks helpen.
0
geplaatst: 4 oktober 2019, 14:07 uur
We hebben dit spel ook 4 jaar geleden gespeeld (met songs ipv singles, dat wel), met veelal dezelfde deelnemers, dus erg veel sherlocken is er ook niet nodig om enigszins te raden wat er straks ongeveer in de top 20 zal komen 

0
zaaf
geplaatst: 4 oktober 2019, 14:09 uur
Touché.
Nou plaats dan die lijsten maar gewoon. Of zal ik die van 4 jaar geleden pakken?
Nou plaats dan die lijsten maar gewoon. Of zal ik die van 4 jaar geleden pakken?
0
geplaatst: 4 oktober 2019, 14:14 uur
Dat lijkt me niet nodig. Bij GH spelen we ook vaak een artiest na 4 jaar nog een keer, krijg je toch een andere eindstand, hoe marginaal het verschil vaak ook is.
En in dit spel zijn de verschillen soms juist wel aanzienlijk. Zo stond de winnaar van 1987 slechts 7e vier jaar geleden. En Luka was helemaal nergens te bekennen, dus een verrassing is altijd mogelijk.
En in dit spel zijn de verschillen soms juist wel aanzienlijk. Zo stond de winnaar van 1987 slechts 7e vier jaar geleden. En Luka was helemaal nergens te bekennen, dus een verrassing is altijd mogelijk.
0
zaaf
geplaatst: 4 oktober 2019, 14:17 uur
Vandaar mijn verzoek om niet open en bloot de preludes van de persoonlijke lijsten te posten.
2
geplaatst: 4 oktober 2019, 14:19 uur
Die heb ik ook nergens gezien. Behalve dan de top 10 van herman 

0
geplaatst: 4 oktober 2019, 14:48 uur
zaaf schreef:
Touché.
Touché.
En neem dan ook meteen een rood wijntje ...oh wacht dat is geen single.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.