Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 19 oktober 2019, 17:42 uur
jordidj1 schreef:
Ik doe de deur dicht
straten lijken te huilen
wolken lijken te vluchten
Ik stap de bus in
maar nu loop ik tien jaar vooruit
(quote)
Ik doe de deur dicht
straten lijken te huilen
wolken lijken te vluchten
Ik stap de bus in
maar nu loop ik tien jaar vooruit
Aaah, dat liedje waar ome Grot huilie huilie ligt te doen? Of toch maar dat liedje over dat schip? Het is nooit genoeg.
0
geplaatst: 19 oktober 2019, 17:44 uur
Johnny Marr schreef:
Aaah, dat liedje waar ome Grot huilie huilie ligt te doen? Of toch maar dat liedje over dat schip? Het is nooit genoeg.
(quote)
Genoeg geluld, tijd om te eten. Bij Tom, kom je ook? Hij serveert iets vegetarisch.
3
geplaatst: 19 oktober 2019, 17:48 uur
jordidj1 schreef:
Genoeg geluld, tijd om te eten. Bij Tom, kom je ook? Hij serveert iets vegetarisch.
(quote)
Hmmm...lijkt me episch. Serveren ze ook appelkont van Bonita? Dat lijkt me een kool ding om te eten.
0
geplaatst: 19 oktober 2019, 20:45 uur
Ja, dat wil ik, maar ik wil er niet voor betalen. Het is van mij, helemaal van mij!
0
zaaf
geplaatst: 20 oktober 2019, 21:16 uur
Nou zeg, wederom 40 lijstjes. En dat voor zo'n mooi jaar. Al even geen nieuwe aanwas ook, maar er is wel weer een lekkere en representatieve lijst vervaardigd.
Daar zijn in totaal 299 singles mee gemoeid. De nr 1 haalde het weer ruim, net als vorig jaar, met 24 stemmen en 507 punten.
De nr 20 werd toch nog 10 x gekozen en haalde 178 punten.
Daar zijn in totaal 299 singles mee gemoeid. De nr 1 haalde het weer ruim, net als vorig jaar, met 24 stemmen en 507 punten.
De nr 20 werd toch nog 10 x gekozen en haalde 178 punten.
1
zaaf
geplaatst: 21 oktober 2019, 06:24 uur
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/75513369_2573165019396994_2207780964451483648_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_oc=AQkPXYXTVy0DkNp3ozH9luZt6wdX_8tkYqlrPnr3wx-v3G7Oretqx65_JSWCDkQDp9F5pFqk1ov3v_2xMNTDkue-&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=8267b8e0687cc646c240595242276d43&oe=5E1AFADA
Goeiemorgen! De vooruitzichten beloven hier en daar een krachtige start van een nieuw decennium met plaatselijk wat nattigheid.
Goeiemorgen! De vooruitzichten beloven hier en daar een krachtige start van een nieuw decennium met plaatselijk wat nattigheid.
0
zaaf
geplaatst: 21 oktober 2019, 06:41 uur
20. Pixies - Velouria
https://www.youtube.com/watch?v=sg-ds6uwaAM
Punten : 178
Nom. : 10x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #16 voor 1990
Alternative Rock, Indie Rock
Fijn dattie erin staat. Ik koos zelf voor het zeer korte maar zeer complete Pixiesnummer.
Deze gaat over de Rozenkruisers, waarvan Black vond dat ze wel interessante ideeën hadden.
19. Happy Mondays - Step On
https://www.youtube.com/watch?v=RTRvMWE8j_0
Punten : 185
Nom. : 9x
RYM's #97 voor 1990
Baggy / Madchester, Alternative Dance
En deze grootste hit van de Happy Mondays mag er ook wezen. Een cover, van de Zuid-Afrikaanse muzikant John Kongos, van het nummer dat oorspronkelijk He's Gonna Step on You Again heette.
In het nummer herhaalt Ryder de zin You're twisting my melon, man, de zin waar hij de titel van zijn autobiografie uit haalde.
https://www.youtube.com/watch?v=sg-ds6uwaAM
Punten : 178
Nom. : 10x
RYM's #16 voor 1990
Alternative Rock, Indie Rock
Fijn dattie erin staat. Ik koos zelf voor het zeer korte maar zeer complete Pixiesnummer.
Deze gaat over de Rozenkruisers, waarvan Black vond dat ze wel interessante ideeën hadden.
19. Happy Mondays - Step On
https://www.youtube.com/watch?v=RTRvMWE8j_0
Punten : 185
RYM's #97 voor 1990
Baggy / Madchester, Alternative Dance
En deze grootste hit van de Happy Mondays mag er ook wezen. Een cover, van de Zuid-Afrikaanse muzikant John Kongos, van het nummer dat oorspronkelijk He's Gonna Step on You Again heette.
In het nummer herhaalt Ryder de zin You're twisting my melon, man, de zin waar hij de titel van zijn autobiografie uit haalde.
0
geplaatst: 21 oktober 2019, 07:39 uur
Velouria is voor mij een van de eerste nummers die ik op VPRO radio hoorde en daarom hoort bij de muzikale verandering die ik in 1990 doormaakte. Van top 40 richting alternatief. En dat allemaal dankzij een stage waarbij we op een bepaald moment geen zin meer hadden de radio elke woensdag op 2 te zetten terwijl die de rest van de week op 3 stond.
Bij mij op nummer 5.
Bij mij op nummer 5.
0
geplaatst: 21 oktober 2019, 08:10 uur
Nooit echt fan geweest van Happy Mondays en ik hou wel van Pixies, maar dit nummer staat niet meteen bovenaan.
0
geplaatst: 21 oktober 2019, 08:10 uur
Velouria is 1 van de weinige nummer van Pixies die ik leuk vind, mede door de clip. Maar leuk is niet goed genoeg voor mijn Top 80
Pixies - Velouria (Official Video) - YouTube
Step On is in ieder geval een stuk beter dan enkel leuk en daarom wel in mijn lijst maar niet in de punten:
46. Happy Mondays - Step On
Pixies - Velouria (Official Video) - YouTube
Step On is in ieder geval een stuk beter dan enkel leuk en daarom wel in mijn lijst maar niet in de punten:
46. Happy Mondays - Step On
1
geplaatst: 21 oktober 2019, 08:42 uur
Twee klassiekers, perfect begin van de lijst 
12. Pixies - Velouria (1990)
15. Happy Mondays - Step On (1990)

12. Pixies - Velouria (1990)
15. Happy Mondays - Step On (1990)
1
geplaatst: 21 oktober 2019, 09:47 uur
Deze Pixies op 31 in mijn top 40 van 1990. Op 36 staan de Happy Mondays met Step On, bij voorkeur in the Twisting My Melon Mix. Verzin dat laatste maar! Nu zij erin staan, hoop ik dat Primal Scream het hier ook haalt, wat jij herman!
0
geplaatst: 21 oktober 2019, 10:23 uur
Allebei bij mij terug te vinden, eveneens in de onderste regionen:
17. Pixies - Velouria
20. Happy Mondays - Step On
17. Pixies - Velouria
0
geplaatst: 21 oktober 2019, 10:35 uur
Allebei njet, hoewel Velouria wel nog buiten m'n top 20 te vinden is, op 27.
27. Pixies - Velouria
27. Pixies - Velouria
1
geplaatst: 21 oktober 2019, 10:50 uur
GrafGantz schreef:
17. Pixies - Velouria
17. Pixies - Velouria
Ben je nou zo mainstream geworden dat je niet alleen de juiste singles hebt, maar ze ook op min of meer de juiste posities hebt staan?

Step On was mijn nummer 7. Staat wel nog meer dansbare indie in mijn top 20, het was er wel het jaartje voor blijkbaar. Velouria is ook mooi maar had ik niet, Dig For Fire zat dichter bij een top 20-positie maar ook die schoot net te kort.
0
geplaatst: 21 oktober 2019, 11:11 uur
ArthurDZ schreef:
Ben je nou zo mainstream geworden dat je niet alleen de juiste singles hebt, maar ze ook op min of meer de juiste posities hebt staan?
(quote)
Geworden?

0
geplaatst: 21 oktober 2019, 11:41 uur
Pixies van de jaren ‘80 vind ik super, die van de jaren ‘90 mwah.
0
zaaf
geplaatst: 21 oktober 2019, 11:46 uur
18. Chills - Heavenly Pop Hit / Whole Lot of Non
https://www.youtube.com/watch?v=ShupAac1WTA
Punten : 195
Nr. 1 van : andré, Poek
RYM's #24 voor 1990
Jangle Pop, Dunedin Sound
Deze bijdrage aan de Dunedin sound scoort boven mijn verwachting.
Na een wat onrustig decennium, met een sterfgeval in de gelederen, tekende leider Martin Phillipps een contract bij een major label: Slash, als onderdeel van Warner. En naast een grote Nieuw Zeelandse hit werd er nu ook lichtjes gescoord in de US en de UK.
En hier natuurlijk, maar noem dat maar lichtjes.
17. Inspiral Carpets - This Is How It Feels
https://youtu.be/G2S0FkkUx-A?t=94
Punten : 202
Nom. : 11x
Nr. 1 van : EttaJamesBrown
RYM's #115 voor 1990
Baggy / Madchester, Indie Pop
Opgericht begin jaren 80 als garagerock/punkband evolueerde de groep tot een smaakmaker in de Madchester movement.
Dit is een redelijk somber nummer waarvan men vond dat de radio edit met een gewijzigde tekst moest worden gemaakt in verband met verwijzingen naar suïcide...
https://www.youtube.com/watch?v=ShupAac1WTA
Punten : 195
Nr. 1 van : andré, Poek
RYM's #24 voor 1990
Jangle Pop, Dunedin Sound
Deze bijdrage aan de Dunedin sound scoort boven mijn verwachting.
Na een wat onrustig decennium, met een sterfgeval in de gelederen, tekende leider Martin Phillipps een contract bij een major label: Slash, als onderdeel van Warner. En naast een grote Nieuw Zeelandse hit werd er nu ook lichtjes gescoord in de US en de UK.
En hier natuurlijk, maar noem dat maar lichtjes.
17. Inspiral Carpets - This Is How It Feels
https://youtu.be/G2S0FkkUx-A?t=94
Punten : 202
Nom. : 11x
Nr. 1 van : EttaJamesBrown
RYM's #115 voor 1990
Baggy / Madchester, Indie Pop
Opgericht begin jaren 80 als garagerock/punkband evolueerde de groep tot een smaakmaker in de Madchester movement.
Dit is een redelijk somber nummer waarvan men vond dat de radio edit met een gewijzigde tekst moest worden gemaakt in verband met verwijzingen naar suïcide...
1
geplaatst: 21 oktober 2019, 11:52 uur
Ik denk dat er minstens 75% indie in de lijst zal komen te staan, dansbaar of niet.
Net als nu eigenlijk al, Chills niet blijkbaar, de andere 3 wel.
0
geplaatst: 21 oktober 2019, 11:57 uur
1
geplaatst: 21 oktober 2019, 12:05 uur
Het is herfst, dus ik had een toepasselijker nummer van de Carpets. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.