MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / A Day In The Life .... meter

zoeken in:
Jongens, jongens, jongens! Waar is de metergekte van afgelopen jaar gebleven? Toen schoten de metertopics als paddenstoelen uit de grond. Tijd om weer een beetje leven in de brouwerij te pompen hier en wel met een spin-off op Titmeisters Random Music-meter.

Elke dag komt er een nummer voorbij waar ik die dag zowel bewust, als onbewust mee in aanraking ben gekomen. Dat kan dus van alles zijn, dus! Is dit geen Lied van de Dag dan? Nee. Daar gaat het puur om de kwaliteit en een zo sterk mogelijke eindlijst, in deze meter meer om uhh... ja... een soort kijkje in de keuken te geven van mijn leven. Dát is toch wel het mooie aan muziek, het is een soort onderdeel van je leven.

Genoeg geluld, als je mee wil doen, doe lekker mee. Desnoods spel ik dit spelletje alleen met mijn vriend Johnny Marr, die elk topic van mij trouw volgt. ;p

Vandaag is het maandag en tot tegenstelling van veel mensen, heb ik nu weekend. Meestal besteed ik dezer dagen aan belangrijke dingen als muziek of hobby's als darten. Vóór acht uur doe ik meestal mijn afrekening op de post en dat blijft altijd toch een bijzonder projectje. Terwijl de meeste mensen hun hitlijst enkel volgestampt hebben met nummers uit 2019, circuleert er één nummer uit 2018 nog in mijn lijst rond. De track in kwestie staat er al negen weken in een heeft een bijzonder verloop: binnen gekomen op nummer 21 en daarna wekenlang gebivakkeerd rond plek 15 en nu valt 'ie bijna uit de lijst, probleem is dat ik nog niet wil.

Eerst vond ik het een erg lekker nummer, maar het was geen voer voor de bovenste regionen van mijn lijst. Echter, de song heeft zich ontwikkeld tot een evergreen en dat komt door mijn vakantie in Gran Canaria, een maandje terug. Mijn vader en ik maakten een tour met de huurauto voor ongeveer acht uur en de radio was erg kut: áls we een nummer fatsoenlijk konden horen, dan was dat deze. Tig keer gehoord die dag, verveelde geen moment. Een erg fijne begeleiding tijdens de rit in het Canarische gebergte. Het nummer is bij mij er ingesleten.

1. Mark Ronson - Nothing Breaks Like a Heart (feat. Miley Cyrus)

Doen jullie mee?

Ik maak eerst even het Kendrick topic af, misschien kom ik daarna eens kijken.

8,0 blijft een lekkere oorwurm

Ik stap in jordidj1.

Wat catdog zegt.

7.5

7,5

Edgar18 schreef:
Ik maak eerst even het Kendrick topic af, misschien kom ik daarna eens kijken.

Zeg, moet jij geen beschuit met muisjes ronddelen?

6,8

5.5

Hier gaan veel nummers over katers en stemmen uitstellen tot de volgende dag langskomen, vermoed ik!

Mooie mix tussen Lana del Rey en Dolly Parton.
Zo hoor ik Miley Cyrus het liefste.
Alleen vreemd dat Mark Ronson als hoofdartiest wordt vermeld.

8,5

deric raven schreef:
Alleen vreemd dat Mark Ronson als hoofdartiest wordt vermeld.

Waarom is dat vreemd? Is een nummer van Mark Ronson afkomstig van een album van Mark Ronson, met Miley als gastzangeres.

Wisten jullie trouwens dat Jamie xx eraan heeft meegeproduceerd?

Nu wel.

Ze draaien hem nu overigens op Q-Music, voor de tweede keer al vandaag.

1. Mark Ronson - Nothing Breaks Like A Heart (feat. Miley Cyrus) 7,427272727 gemiddeld uit 11 stemmers

Tijd voor de volgende. Gisteren was ik aan het darten in mijn stamkroeg - dat wilde voor geen meter trouwens - en daar hebben ze een vrij bijzondere playlist. Bijna elk uur wel U2, of opeens weer een The Smiths uit het niets. Ook hoor je af en toe een nummer waarvan je denkt, die heb ik lang niet meer gehoord! Zo ook met het volgende nummer: een typische one hit wonder, want daarna heb ik nooit meer iets van de band vernomen. Blijkt dat ze vorig jaar nog een album hebben uitgebracht, na tien jaar tijd. Denk wel dat 99% van de mensen hen kennen door dit nummer:

2. Razorlight - America

Met dit nummer op de achtergrond gooi ik ook naast het dartbord, vrees ik...

3

5

Dem Nostalgia feels though.

5,5

In the Morning vond ik altijd wel een geinig nummer van ze.

2

Ik ken ze vooral van Golden Touch. Veel leuker nummer ook. Suffe band verder.

Da's een tijd geleden. Nostalgiegevoelens krijgen hier de overhand...

7,5

Misschien wat suf, maar vind het ook wel weer een sympathiek liedje.

7tje afgerond.

Mark Ronson 6,5
Razorlight 7,5

Mark Ronson: 8
Razorlight: Tja, een 2

Gast
geplaatst: vandaag om 15:36 uur

geplaatst: vandaag om 15:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.