MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1979 Meter

zoeken in:

Toendertijd werd ik hier wel vrolijk van. Singeltje toen ook gekocht. Voor het jeugdsentiment toch een 7.2

Gruppo: 6,5
Racey: 7,2

johannesA
Gruppo Sportivo 2
Vreselijk.

Racey 4
Niet veel beter.

De jaren 1979 t/m 1983 brachten voor mij het beste uit de geschiedenis van de popmuziek voort. Racey hoort daar uiteraard niet bij. Ik zie het als muziek voor liefhebbers voor wie de (post)punk en de new wave te moeilijk was.

Racey 3,8

Wrathchild1
3,5

Charlie Daniels Band 6,5
Gruppo 7,5
Racey 5,5

bikkel2 schreef:
Toendertijd werd ik hier wel vrolijk van. Singeltje toen ook gekocht. Voor het jeugdsentiment toch een 7.2
Geen gekocht singeltje of jeugdsentiment voor mij, ik was inmiddels al wat ouder.
Maar ik heb inmiddels een flinke slok op en ik word hier nu juist vrolijk van.

LucM, ik ga met je mee en niet alleen vanwege dat orgeltje.

8,0

De score voor Racey volgt nog, maar zal ergens onder in eindigen. Morgen een overzicht van de top 80 inmiddels.

Als Micheal Mcdonald zanger/gitarist Tom Johnston vervangt in de Doobie Brothers, krijgt de groep meer een soulpop touch. De bekende southernrock met evengoed wel uitstapjes naar wat andere stijlen is dan wat naar de achtergrond verplaatst.
What A Fool Believes doet het uitstekend in de billboards, maar wij maken er feitelijk pas kennis mee als het nummer hier in 1986 wordt uitgebracht. Micheal Mcdonald schreef dit samen met Kenny Loggins. Die komen we elders nog wel tegen.

Doobie Brothers ~ What A fool Believes (1979) Classic Rock R&B Pop - YouTube

80. Doobie Brothers - What A Fool Believes

Gruppo Sportivo - Disco Really Made It

It's empty and I hate it.
5

The Charlie Daniels Band - The Devil Went Down to Georgia

6,66

Doobie Brothers - What A Fool Believes

Die klinkt ouder dan 1979.

6,5

Marzipaintree schreef:
Doobie Brothers - What A Fool Believes

Die klinkt ouder dan 1979.

6,5

Release USA: 20 Januari 1979.

bikkel2 schreef:
Release USA: 20 Januari 1979.
Klopt hoor, klinken en zijn is een verschil.

Marzipaintree schreef:
(quote)
Klopt hoor, klinken en zijn is een verschil.

Ah zo!
Duidelijk.

7.8

Zal Poeha ook wel smaken schat ik zo in.

8,5

Ben een groot liefhebber van de stem van Michael McDonald, zelfs Family Guy heeft dat niet weten te verpesten

Wrathchild1
7

9,7

Michael McDonald kan bij mij weinig fout doen, evenals de Doobies. Dit nummer kun je me altijd voorschotelen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:29 uur

geplaatst: vandaag om 09:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.