MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1979 Meter

zoeken in:
Poeha schreef:
Whoo hoo hoo hoo, can you feel the force?

Ik neig naar poeha, Maar ga toch mee met Wendy.
9
Mooie keuzes Bikkel2.

Madness - One Step Beyond
Daar heb ik ook al een zwak voor. Die van Prince Buster is net zo leuk.
8

Gary Moore - Parisienne Walkways
Anti-climax misschien maar toch een:
7

The Real Thing krijgt een stemgemiddelde van 7,437 en pakt daarmee de 20e positie.

Zomers dagje, dus ook maar een vrolijk nummer. Brombeer Van The Man maakte die ook zo af en toe. Duidelijk meer een artiest van de albums, maar Bright Side Of The Road had kennelijk wel wat hitpotentie. Het werd echter geen al te grote hit wereldwijd. Van het album Into The Music.

VAN MORRISON Bright Side of the Road - YouTube

30. Van Morisson - Bright Side of the Road

7.5

7.5

8,5 minstens

johannesA
8

Van The Man op een 18e plek ( 7,48)

Tee- Set uit Voorburg vond zijn oorsprong al in de eind 60's. De twee grote hits uit die periode zijn natuurlijk Ma Belle Amie en She Likes Weeds.
Veel bezettingswisselingen, maar zanger Peter Tetteroo bleef het gezicht, terwijl latere producer Hans v. Eyk het muzikale brein was.
Veel opvallende gebeurtenissen zijn er betreft de band niet te noteren in de 70's. Maar eentje wel; Het hitje Linda Linda, die het ook buiten Nederland heel aardig deed. Daarna werd het vooral optreden op de talloze Goud Van Oud festivals. Peter Tetteroo overleed in September 2002. Slechts 55 jaar.

Check ook nog even 50tracks zijn NederpopMeter

TEE-SET - LINDA LINDA - YouTube

31. Tee -Set - Linda Linda

7,1

Stond ooit op een "Alle 13 Goed' verzamelaar, die ik bij de "kraak" had gevonden. Ja echt waar jongelui, vroeger stond alle vuilnis aan de straat. Daar stonden soms ook platen bij! Dus als je naar school liep was het altijd goed kijken bij het vuilnis.

7

7.0

Tee Set op de 30e plek met een stemgemiddelde van 6,35.

Dit is de Top 10 nu:

1.Joy Division - Transmission 8,841 (12)
2.Fleetwood Mac- Tusk 8,58 (10)
3.The Jam - Eton Rifles 8,481 (12)
4.Elvis Costello & The Attractions - Oliver's Army 8,413 (15)
5.The Specials - Gangsters 8,238 (11)
6.Nina Hagen - Unbeschreiblich Weiblich 7,983 (12)
7.David Bowie - Boys Keep Swinging 7,900 (11)
8.Magazine - Rhythm of Cruelty 7,87 (10)
9.Cheap Trick - Surrender (live) 7,83 (10)
10.Fischer Z - The Worker 7,825 ( 12)

Tweede en gelijk de laatste hit voor Annie Golden en haar mannen. Jammer eigenlijk, want een band met potentie volgens mij. Opvolger van Tell Me Your Plans uit 1978. Golden ging in 1990 samenwerken met gitarist Frank Carillo onder de naam Golden Carillo.

The Shirts - Laugh And Walk Away - YouTube

32. The Shirts - Laugh And Walk Away

8,2

8,5

8.5

Concurrentie boven in

Gast
geplaatst: vandaag om 06:29 uur

geplaatst: vandaag om 06:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.