MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Jordi's genre-overstijgingen

zoeken in:
Omdat het Tip-Topperspel voor geen ene meter opschiet en ik het te leuk vind om gedwongen albums te luisteren, open ik er maar een apart topic voor. Ook om in de voetsporen te treden van de legendes ArthurDZ, niels94 en Ward (sorry als ik iemand vergeet).

Tips van anderen vind ik een erg mooie manier om albums te ontdekken, vooral in genres waar ik het lastig vind om te graven. Gelukkig kennen jullie mijn muzieksmaak wel een beetje onderhand (hoop ik), des te makkelijker om een tip te geven.

Als jullie mee willen doen, zet uw naam gerust in de lijst. Ik zou het liefst nieuwe albums willen reviewen, waar ik nog niet op gestemd heb.

Laat maar komen die tips!

Omdat mijn vorige tip Dizzee zo'n doorslaand succes was, zet ik me graag op de lijst! Johnny Marr mag er wat van zeggen!

- ArthurDZ

Dat wordt leuk. Maar niet voor jou.

- ArthurDZ
- bennerd

Legende. *Pinkt emotioneel een traantje weg*

- ArthurDZ
- bennerd
- niels94

- ArthurDZ
- bennerd
- niels94
- Johnny Marr

Leuk, Jordi. Ik zet me op de lijst. Het zet me zelfs aan het denken of ik mijn eigen topic na een hiatus van vier jaar weer tevoorschijn haal.

En legende lijkt me niet meer dan terecht.

- ArthurDZ
- bennerd
- niels94
- Johnny Marr
- Ward

Dan kan ik niet achterblijven natuurlijk

- ArthurDZ
- bennerd
- niels94
- Johnny Marr
- Ward
- catdog

- ArthurDZ
- bennerd
- niels94
- Johnny Marr
- Ward
- catdog
- Masimo

catdog schreef:
Dan kan ik niet achterblijven natuurlijk
Over achterblijven en Super Tip-Topper gesproken

Masimo schreef:
(quote)
Over achterblijven en Super Tip-Topper gesproken

Water under the bridge

ArthurDZ kom maar alvast door met die tip. Ik tag ook nog ff wat eventuele geïnteresseerden:

123poetertjes Gretz hoi123 Arrie GrafGantz Koenr e.v.a.

- ArthurDZ
- bennerd
- niels94
- Johnny Marr
- Ward
- catdog
- Masimo
- hoi123

- ArthurDZ
- bennerd
- niels94
- Johnny Marr
- Ward
- catdog
- Masimo
- hoi123
- Koenr

jordidj1 schreef:
ArthurDZ kom maar alvast door met die tip.

Die bezorg ik je dit weekend!

ArthurDZ schreef:
(quote)

Die bezorg ik je dit weekend!

Oei, dat belooft wat.

- ArthurDZ
- bennerd
- niels94
- Johnny Marr
- Ward
- catdog
- Masimo
- hoi123
- Koenr
- Gretz

- ArthurDZ
- bennerd
- niels94
- Johnny Marr
- Ward
- catdog
- Masimo
- hoi123
- Koenr
- Gretz
- Cervantes

Beste Jordi,

Aan mij de taak om jou de eerste tip te geven. Heb ik even geluk! Aan het begin van tiptopics zit de topicstarter immers nog vol enthousiasme en goede moed. Je weet het misschien nog niet, maar het is de algemene regel voor topics als deze dat hoe verder je de lijst met usertips afgaat, hoe minder zin je erin gaat krijgen. Geen zorgen, ik spreek uit ervaring.

Ik was eerst van plan om je, de naam van dit topic indachtig, kennis te laten maken met een (waarschijnlijk) compleet nieuw genre voor je: hardcore punk. Maar omdat Ben vlak achter mij met een tip komt, en omdat ik vermoed dat hij ook in die genrerichting aan het denken is (wat goed is, want in vergelijking met hem ben ik ook nog maar een beginneling), ga ik toch maar een andere weg uit. Als Ben je nu straks iets van de Spice Girls of The Monkees tipt, dan moeten we dit topic sowieso nog eens overdoen op een later tijdstip, zodat ik je dan toch een van de vele punkklassiekertjes kan tippen. Maar goed, ik dwaal af.

Ik zie toch nog een paar grote omissies in je stemmenlijst. Het is dat ik je geen albums wil tippen van artiesten die je al kent, anders was Sign O The Times van Prince het 'm sowieso geworden. Ga dat meesterwerk eens luisteren man! Zie het als een vrijblijvende, gratis tip Maar goed, ik zat uiteindelijk nog te twijfelen tussen twee platen. Degene die het niet geworden is, is Janet Jackson's Rhythm Nation (maar misschien kan Johnny Marr die wel nog eens aan bod laten komen hier?). Degene die het wel is geworden, is...

Bob Dylan - Blood on the Tracks (1975)

Omdat je totnogtoe op geen enkele Bob gestemd hebt, op Bob Sinclair na dan. Kan echt niet! En omdat je de paar singer-songwriterplaten die ik in je stemmenlijst gevonden heb, wel nog mooie scores geeft (en als je de stem van Neil Y. en Nick D. kan verdragen, moet de stem van 'Bawbby' ook geen probleem zijn). Veel luisterplezier, ben benieuwd wat je ervan gaat vinden!

Ja, dat is een mooie! Ook een favoriet van mij.

Mooie keuze, Tuur! Zo'n landmark classic die eigenlijk iedereen wel eens moet gehoord hebben.

Zeer mooie keuze inderdaad, zal aan de slag. Was al eerder van plan om zijn oeuvre uit te stippelen en nu moet het.

- ArthurDZ
- bennerd
- niels94
- Johnny Marr
- Ward
- catdog
- Masimo
- hoi123
- Koenr
- Gretz
- Cervantes
- luigifort

- ArthurDZ
- bennerd
- niels94
- Johnny Marr
- Ward
- catdog
- Masimo
- hoi123
- Koenr
- Gretz
- Cervantes
- luigifort
- Rudi S

- ArthurDZ
- bennerd
- niels94
- Johnny Marr
- Ward
- catdog
- Masimo
- hoi123
- Koenr
- Gretz
- Cervantes
- luigifort
- Rudi S
- Graf

Leuk idee!

- ArthurDZ
- bennerd
- niels94
- Johnny Marr
- Ward
- catdog
- Masimo
- hoi123
- Koenr
- Gretz
- Cervantes
- luigifort
- Rudi S
- Graf
- Fathead

Bob Dylan - Blood on the Tracks (1975)

https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/706.300.jpg

ArthurDZ had de eer om de aftrap te verzorgen en hij vuurde gelijk een giga-klassieker op mij af. Logisch, een breed gewaardeerd artiest met een oeuvre waar je u tegen zegt. Waarom ik er nog nooit echt aan begonnen was?

Die vraag is simpel te beantwoorden: ik zag er gewoon heel erg tegenop. Losse nummers van hem kan ik erg goed verdragen, I Want You en Hurricane zijn echt persoonlijke favorieten geworden, maar complete albums vond ik gewoon een te flinke hap. Het zijn niet de kortste albums en de songs zijn lang, plus het feit dat ik de mondharmonica gewoon een hinderlijk instrument vind. Irritant bij vlagen.

Maar goed, blijven proberen heeft zijn vruchten afgeworpen. Op een gegeven zette ik maar albums van 'm op en bleef ik er noodgedwongen naar luisteren, in de hoop dat zijn muziek in mijn hoofd ging vastroesten. Ook hielp het wel mee dat Dylan ook wat singles uitbracht, dus in combinatie met de Singles Top 20 ging het luisteren mij ook steeds beter af.

Nu ben ik dus ook zo ver om een fatsoenlijke mening op te schrijven over een album van de beste man. Waar in het begin die irritaties en afkeringen aanwezig waren, smelten die zich ondertussen om in positieve punten! De instrumentatie, gecombineerd met de lengte, creëert een uitstekend fundament voor de teksten van Bob. Teksten, die constant zout strooien in de gapende wonden van de mens. Ik ben niet echt een man van de lyrics, maar wat die man er zin na zin uitgooit is onvoorstelbaar.

Begeleid door de gitaar en de mondharmonica, waarvan die laatste mij niet meer tot last is, wordt er louter kwaliteit geleverd op dit werkje dat ik helaas nog net geen meesterwerk kan noemen. Dat komt vooral door Idiot Wind en Lily, Rosemary and the Jack of Hearts. Die duren me nog echt te lang, sowieso blijft het een opgave om mij door het middenstuk heen te worstelen. Het begin en eind vliegen echter zo voorbij.

Al met al blijft het indrukwekkend geheel, deze plaat. BOTT staat vol met parels, maar je moet er voor gaan zetten. Dit is geen achtergrondmuziek. Enfin, ik ben nog lang niet uitgeluisterd op de muziek van Bob.

Shout-out naar Tuur.

- ArthurDZ
- bennerd
- niels94
- Johnny Marr
- Ward
- catdog
- Masimo
- hoi123
- Koenr
- Gretz
- Cervantes
- luigifort
- Rudi S
- Graf
- Fathead

Hey panjoe, jij kan toch een epische legenda maken, net als bij de top 100's? Misschien wel makkelijk, zodat je bij elke user de review/tip kan opzoeken? Maar misschien kan bennerd dat ook wel. Echter moet hij mij eerst een tip geven, dus die is wel even zoet.

Idiot Wind

Lily, Rosemary And The Jack Of Hearts

(Al heeft het bij mij ook een heel eind geduurd voordat dit een van mijn favorieten van de plaat werd)

Mooie recensie Jordi, fijn om te lezen dat het kwartje toch gevallen is! Nu benieuwd met welke herrie ben zal komen aanzetten

Ik vrees het ergste. Als ‘ie dan hardcore tipt, dan het liefst Angerfist ?

Gast
geplaatst: vandaag om 22:27 uur

geplaatst: vandaag om 22:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.