MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Jordi's genre-overstijgingen

zoeken in:
jordidj1 schiet eens een beetje op, ik sta te trappelen.

Rudi S schreef:

ik heb 'm al een keer geluisterd, deze week nog even een leuke ochtend uitzoeken en dan het definitieve oordeel.

Midori Takada - Through the Looking Glass (1983)

https://www.musicmeter.nl/images/cover/517000/517567.300.jpg

Kijk, voor dit soort albums doe je het. In deze quarantainetijd had ik mij sowieso voorgenomen om wat meer in de "anderstalige" muziek te verdiepen, dus deze was zeker welkom. Een paar maanden terug had ik er waarschijnlijk nog mijn neus voor opgehaald, ware het niet dat ik nu op een complete revival ben qua Aziatische muziek én film. Van de week mijn eerste Japanse film ooit gezien, dus ik kom er wel.

Dit is misschien ook wel mijn eerste Japanse album die ik in z'n geheel beluisterd en - net als bij de film (Totoro) - het is meteen een schot in de roos. Wat een heerlijk, rustgevend album. De eerste luistersessie, samen met Asian_nerd Koenr, was 's avonds en we kwamen tot de conclusie dat dit meer een ochtendplaatje is. Wel eentje met pit, want zeker naar het einde toe legt Takada er steeds meer lading in en wordt de spanningsboog beetje bij beetje opgebouwd.

Het zorgeloze, idyllische sfeertje vaart heel rustig naar de afsluiter Catastrophe Σ, waar de boel lichtjes implodeert. En dan zijn de veertig minuten opeens weer voorbij, mag 'ie nog een keer op?! Onderschatte parel dit, mag wel wat meer stemmen hebben op deze site.

Ik gooi er lekker 4,5* er tegenaan. Bedankt Cervantes!

Dan mag nu luigifort wat tippen. Ik houd m'n hart vast. x

Leuk dat je het album zo goed vond! Zag ik eerlijk gezegd niet helemaal aankomen. Dit was niet de meeste veilige keuze om te maken als tip, maar ik wilde je graag laten kennis maken met muziek waar je niet bekend mee bent.

Dit is misschien ook wel mijn eerste Japanse album die ik in z'n geheel beluisterd en - net als bij de film (Totoro) - het is meteen een schot in de roos.

Dan kan ik je Spirited Away en Princess Mononoke ook van harte aanbevelen. Totoro heb ik trouwens zelf nog niet bekeken.

jordidj1 schreef:

Dan mag nu luigifort wat tippen. Ik houd m'n hart vast. x

Ik vrees dat hij jou nu gaat pesten met The Cure

Rudi S schreef:

Luigi schiet een beetje op ik sta in lock down te trappelen.

Moet nog ff wat verzinnen. Uiterlijk morgen.

Rudi S schreef:
(quote)

Ik vrees dat hij jou nu gaat pesten met The Cure

Nee, iets obscuurder mag wel he

luigifort schreef:
(quote)

Nee, iets obscuurder mag wel he

Nou als het toch kan maak die mod het leven maar zuur

Kan er lang of kort over doen, maar deze schiet me nu te binnen. Een fave album van me, maar hier op MuMe nog een beetje onderbelicht. Rudi S heeft er op gestemd zie ik
Veel plezier jordidj1

Gavin Friday - Shag Tobacco (1995)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/14000/14000.jpg

Ah, Gavin vd Prunes

Ieren, kan Jordi vast wennen

Had liever Each Man Kills the Thing He Loves gezien

Johnny Marr schreef:

Niet persoonlijk worden he.

Johnny Marr schreef:

Ook mooi, maar die is wat bekender.

Pffff. en ik maar hopen op Echo & The Bunnymen

Wie weet kan johan de witt die nog ns tippen hier

Cervantes schreef:
Dan kan ik je Spirited Away en Princess Mononoke ook van harte aanbevelen. Totoro heb ik trouwens zelf nog niet bekeken.

Ik heb beiden nu gezien! Denk dat ik Miyazaki's complete oeuvre maar bij langs ga, want het smaakt naar (steeds) meer.

jordidj1 schreef:
Pffff. en ik maar hopen op Echo & The Bunnymen

Maar ondertussen al door de Caruso's Angels en
Mr. Pussy's heen

Hey jordidj1 heb jij er ondertussen nog geen tobacco van

Heb ‘m al gedraaid, maar dat was een flinke kluif. Dit weekend nog een keer (of twee) en plak ik er een cijfer op

Wat heb je jordidj1 aangedaan, luigifort!

Gelukkig een topic wat tenminste nog een beetje loopt.

Omdat je nooit genoeg obscure hiphop genoeg kunt hebben in dergelijke topics, doe ik ook maar eens mee om Jordi te testen...

- Rudi S
- Graf
- Fathead
- dix
- Poek
- EttaJamesBrown
- jeroentjuhh
- remcodulac
- Sandokan-veld
- Arrie
- McSavah
- forwhomthepetetolls

Mooi, jij bent zoals het nu gaat wel over een week of 5,6 aan de beurt

Ik heb toch nog een gemiddelde van ongeveer één album per maand, dat doe ik nog best goed al zeg ik het zelf.

Gavin Friday - Shag Tobacco (1995)

https://www.musicmeter.nl/images/cover/14000/14000.300.jpg

Toen ik deze tip kreeg, stond ik niet echt klaar met mijn cheerleaderpompons. Mijn liefde voor U2 is een beetje aan het wegebben namelijk, enkel Achtung Baby vind ik nog bij vlagen enorm genietbaar. Vooral het nummer The Fly is geniaal, verreweg hun beste nummer. Met gastbijdragen van Bono en The Edge vreesde ik ook dat dit album een slappe rip-off ging worden van noem-een-random-U2-album.

Toch heeft dit album een fijne kickstart. Je waant gelijk in sferen waar men de riemen om de bovenarm wikkelt, in een heerlijke roes word je gelegd. Die start blijft lang dat fijne niveau vasthouden, waarna opeens het geile en zwoele te saai en voorspelbaar wordt. De songs zijn an sich niet slecht, maar het wordt te lang uitgerekt. Dan is een uur nog best lang.

Het album kan ik prima vergelijken met een hallucinerende trip die te vroeg ten einde komt, waarna je opeens de keiharde realiteit moet waarnemen. Dit is de leven.

Toch bedankt voor deze tip, luigifort! De openingstracks ga ik zeker nog wel een keertje opzetten. Drie sterren.

Rudi S!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jordidj1 schreef:

Rudi S!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Toen ik mij aanmelden voor dit topic had ik een album van Bob Marley in gepland maar met name het verhaal rondom het Linton Kwesi Johnson album in dit topic heeft mij doen besluiten om een ander album te kiezen.
Ik ga terug naar een album uit mijn jeugd ( en Jordi is ook nog jong) waar ik destijds (en nog steeds) helemaal verzot op was.
Wij schrijven 1979 en ik was 18 jaar het album is Stiff Little Fingers - Inflammable Material , prachtige punkrock zoals die in die jaren populair was onder een deel van de jongelui.
Bob Marley komt dan toch nog even om de hoek kijken met een 8 minuten durende cover.
Ik zie dat ik 4,5 /5 heb gegeven maar dat moet echt 5/5 zijn, veel plezier Jordi.
Oh dit was wat ik in 2010 op mume plaatsten

Ik heb deze destijds samen mett de eerste Undertones helemaal grijs gedraaid.

Geweldig Suspect device, Alternative Ulster.
Een leuke Barbed wire love en een Emotionele verschroeiende Johnnie Was....

Stiff Little Fingers - Inflammable Material (1979)

Jaaa Punk! Nu al zin

Een punknummer van meer dan acht minuten????

Poek schreef:
Een punknummer van meer dan acht minuten????

Oh maar die zijn er wel meer hoor, hoewel natuurlijk < 1 minuut vaker voorkomt

Punk is eigenlijk net seks.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:06 uur

geplaatst: vandaag om 13:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.