MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:
cosmic kid (moderator)
Arrie schreef:
Ik zal nooit een hekel krijgen aan zulke muziek. Pretentieloze vrolijkheid. Maar deze springt er niet echt uit binnen het genre, nee, beetje aan de saaie kant.

5

Dat dus. Ik geef alleen een puntje hoger:6.

Marusha - Somewhere over the Rainbow: 2

Marusha: 4,5 best aardig

Arrie schreef:
Ik zal nooit een hekel krijgen aan zulke muziek. Pretentieloze vrolijkheid. Maar deze springt er niet echt uit binnen het genre, nee, beetje aan de saaie kant.

5
Hier ben ik het in principe wel mee eens, behalve dat ik het echt wel te saai vind.

4

Schrale troost voor Marusha: ze staat geen laatste.

21. Astrid Nijgh - Mensen Zijn Je Beste Vrienden 5,854166667 gemiddeld uit 24 stemmen
22. Bakermat - Vandaag 5,78125 gemiddeld uit 32 stemmen
23. Zeon Jones - Spin Me Around 5,734615385 gemiddeld uit 26 stemmen
24. Deep Blue Something - Breakfast At Tiffany's 5,720833333 gemiddeld uit 36 stemmen
25. Alexander Curly - I'll Never Drink Again 5,682962963 gemiddeld uit 27 stemmen
26. Niall Horan - This Town 5,670967742 gemiddeld uit 31 stemmen
27. The Magician ft. Years & Years - Sunlight 5,656666667 gemiddeld uit 30 stemmen
28. 50 Cent - P.I.M.P. 5,565384615 gemiddeld uit 26 stemmen
29. Cascada - Everytime We Touch 5,548484848 gemiddeld uit 33 stemmen
30. Linkin Park - New Divide 5,433333333 gemiddeld uit 27 stemmen

31. East 17 - It's Alright 5,189583333 gemiddeld uit 24 stemmen
32. Anastacia - I'm Outta Love 5,148529412 gemiddeld uit 34 stemmen
33. Stars on 45 - Stars on 45 4,492307692 gemiddeld uit 26 stemmen
34. Kamahl - The Elephant Song 4,428571429 gemiddeld uit 28 stemmen
35. Shawn Mendes & Camila Cabello - I Know What You Did Last Summer 4,164516129 gemiddeld uit 31 stemmen
36. Marusha - Somewhere over the Rainbow 3,462962963 gemiddeld uit 27 stemmen
37. Marco Borsato & Ali B - Wat Zou Je Doen 2,94 gemiddeld uit 35 stemmen

Weer willekeurig gekozen - al wilde ik sowieso een 70's hitje doen - kwam ik terecht bij week 44 van 1975. Daar kwamen we weer Guus tegen, maar ook een artiest waarvan ik ooit een documentaire heb gezien: Glen Campbell. De reden daarvoor was een Greatest Hits van de Country Hall of Fame, georganiseerd door Edgar18. Sindsdien heb ik best wel een zwak voor de man gekregen!

Dit was zijn eerste en grootste hit, twee jaar later scoorde hij z'n tweede en tevens laatste hit in Nederland. Tja, de man was dan ook tig keer populairder in zijn eigen land.

38. Glen Campbell - Rhinestone Cowboy

[1975, #aw8, #hp3]

zaaf
6,6

Ik vind 'm nu iets minder leuk dan anderhalf jaar terug, maar 't is nog steeds een leuk oorwurmpje.

7,3

Marusha: 5
Glen: 7

Toevallig nog pas besproken in dit topic.

7

Toevallig laatst e.e.a. geluisterd van de songschrijver, die aardig binnen is door dit nummer. Ben er niet echt weg eigenlijk, Wichita Lineman en By The Time I Get To Phoenix vind ik veel en veel betere Campbell-nummers.

6

johannesA
8,3

Beeld je in dat je in je pick-up truck door het Amerikaanse zuiden rijdt en dit nummer schalt uit de speakers. Dat zijn de momenten dat je jezelf ook even een Rhinestone Cowboy voelt.
Dit schreef ik destijds bij de bewuste GH-editie waar Jordi aan refereert. Ik draag Rhinestone Cowboy een zeer warm hart toe. Enerzijds omdat het gewoon een hele fijne country song is, en anderzijds omdat ik er fijne persoonlijke herinneringen aan heb.

8,7

Leuke evergreen.

7.2

Een kleinere inhaalslag:

35. Jacques Dutronc - Il Est Cinq Heures, Paris S'éveille 8.5
Onverslijtbaar. Fantastisch lied. Ik hou ook erg van de tekst, En dan is het gek dat ik eigenlijk niks anders van deze man ken. (note to self....)

36. Pharrell - Frontin' (feat. Jay-Z) 7.0
Niet veel mis mee, maar toch een beetje onopvallend in zijn werk. Met name productioneel vind ik hem (als onderdeel van The Neptunes) een hele grote meneer. Zo iemand die van op papier geschifte experimenten radiopop kon maken. En al helemaal ongeveer in deze periode.

37. Marusha - Somewhere Over The Rainbow 6.5
Verbaas me er wel een beetje over dat deze het hier zo extreem slecht doet. Erg hoogstaand is het allemaal niet inderdaad, maar ik word hier een stuk blijer van dan veel nummers uit dit topic. Het heeft iets ruws en bijna onontwikkelds wat ik wel lekker vind. Beetje het gevoel van een 2 akkoorden punkplaatje dat je met anderhalve gitaarles na kan spelen. En dat bedoel ik dus positief. Had 'm al een eeuwigheid niet gehoord, maar viel me niet tegen.

38. Glenn Campbell - Rhinestone Cowboy 6.5
Ben niet erg thuis in zijn oeuvre maar zelfs ik ken betere nummers van hem, toch heb ik hier ook wel een soft spot voor, een kleintje, dat wel.

Hij heeft zeker mooiere nummers, te beginnen met de twee die herman noemt, maar deze draagt een beetje jeugdsentiment met zich mee (zelfde jaar als The Elephant Song zeker?) en dus toch nog een
7,0

9

Glen Campbell songs worden van oudsher in huize Ataloona hard meegeschald. Deze is verre van een uitzondering.

Glen Campbell - Rhinestone Cowboy: 8

Wichita Lineman is idd veel beter. Deze is toch wel een tikkeltje oubollig.

5,5

6.5

Er is geen stuiver onomgedraaid gebleven om deze video te bekostigen zie ik.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:37 uur

geplaatst: vandaag om 08:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.