MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:

Monty Python - Always Look on the Bright Side of Life : 7

Dit is de score voor het losse liedje. In de film zou het een 10 scoren (net zoals de film zelf) .

wavanbuuren
Julia 3
Neil 8
Monty 7,5

Ast
7,0

Met 6,72 gemiddeld valt Always Look on the Bright Side of Life nog net binnen onze top 200. Daarmee is deze derde versie van Hits uit films afgerond. Dat thema komt binnenkort nog wel eens terug voor een vierde ronde.

De meidengroep van vandaag wist in totaal 8 hits te scoren. In Nederland bleven ze echter op 1 Top 40-notering steken. 

Het opvallendste aan deze groep was het feit dat slechts één van de dames zong: de overige leden waren er enkel 'voor het plaatje'. Wanneer je toch meerdere stemmen hoort op hun platen, dan klopt dat helemaal: er werden namelijk achtergrondzangeressen ingehuurd om de overige zanglijnen/-partijen op te nemen. 

Wat vinden wij van deze hit van de meidengroep die vorig jaar is opgenomen in de Rhythm & Blues Music Hall of Fame?

445. Mary Jane Girls - In My House

[1985, #aw10, #hp6]    

Als 11-jarig friekje vond ik deze al niet veel aan.

5

Lage cijfers zeg, ik heb dit eigenlijk altijd wel een lekker nummer gevonden.

7,3

7.5

Min of meer de meiden van Rick James toch, heel oneerbiedig gezegd. Ook nog eens vernoemd naar een nummer van hem.

Mary Jane Girls - In My House : 4,5

wavanbuuren
6,8

Mary Jane Girls belanden op plek 268 met 6,34 gemiddeld.

De zanger van vandaag scoorde een nummer 1-hit in Amerika met Lightning Strikes en een nummer 2-hit in de UK met I'm Gonna Make You Mine. In Nederland was het een heel ander nummer dat zijn grootste hit werd: een nummer dat in de UK geen hoge ogen gooide en in de VS niet eens de top 100 wist te bereiken. 

Ondertussen is de man al 77 en zingt hij nog steeds. In 2016 bracht hij zelfs nog een nieuwe single uit. 

Ik vermoed dat deze artiest bij lang niet iedereen bekend is, en ik ben dan ook erg benieuwd of dit in de smaakt valt. 

446. Lou Christie - She Sold Me Magic

[1970, #aw5, #hp16]

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:08 uur

geplaatst: vandaag om 21:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.