MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:
This is the typical song that nobody knows the title but everyone knows

Is dit sarcastisch bedoeld of gewoon een domme opmerking?

6,5

zaaf
6,42

Poek schreef:
(quote)

Is dit sarcastisch bedoeld of gewoon een domme opmerking?

Kan me de opmerking nog voorstellen als die over de artiest gaat; zij hebben verder weinig klaargespeeld. De titel wordt echter iets van 30x in het nummer gezongen...

Verder kan dit soort 90's pop zelden fout bij mij:
7,5

Poek schreef:

Dit lijkt me nochtans geen breinbreker. Niemand kent het nummer (nog), maar iedereen kan toch de titel produceren, omdat ze het iets van 30x in het nummer zingen. Handig bij een popquiz.

Overigens hoor ik het best nog wel eens voorbij komen, dus het eerste deel van de stelling lijkt me discutabel.

En destijds werd het zelfs heel veel gedraaid en ik vond het van zichzelf al een zeiknummer. Zou toen ook een dikke onvoldoende hebben gekregen.
Maar toen kreeg ik eens een cassette waarop het nummer Shine stond van hetzelfde album en dat vond ik wel een goed nummer. En van daaruit hebben Charles & Eddie eerst zichzelf en toen dit nummer langzaamaan naar een voldoende gewerkt.

6,5

Arbeidsdeskundige
7

remcodulac schreef:
(quote)

Dit lijkt me nochtans geen breinbreker. Niemand kent het nummer (nog), maar iedereen kan toch de titel produceren, omdat ze het iets van 30x in het nummer zingen. Handig bij een popquiz.

Overigens hoor ik het best nog wel eens voorbij komen, dus het eerste deel van de stelling lijkt me discutabel.

6,5

Het lijkt mij nu alsof Remco het citaat precies omdraait. Het citaat zegt dat iedereen het liedje kent, maar niemand de titel.
Zoals door Poek gesuggereerd klopt dat citaat ook niet, omdat de titel heel vaak in het liedje voorkomt.

7,5 incl. een kleine sentimentbonus.

47. Paul Hardcastle - 19 7.0
48. Adamski - Killer 8.5
49. Charles & Eddie - Would I Lie To You? 7.5

Charles & Eddie - Would I Lie to You? 5,5

ranboy schreef:
(quote)

Het lijkt mij nu alsof Remco het citaat precies omdraait. Het citaat zegt dat iedereen het liedje kent, maar niemand de titel.
Zoals door Poek gesuggereerd klopt dat citaat ook niet, omdat de titel heel vaak in het liedje voorkomt.
Het citaat zegt dat niemand de titel kent, maar iedereen kent [de titel]

Het kwam niet in mij op dat je het zo ook kan interpreteren, ik laat het verder in het midden.
Sowieso is het geen fraai Engels, het doet me denken aan 'de dag die je wist dat zou komen'...

remcodulac schreef:
(quote)
Het citaat zegt dat niemand de titel kent, maar iedereen kent [de titel]

Nee dat staat er niet. Er staat: 'this is the typical song that everyone knows the title [of], but [a song] that everybody knows'. Redelijk zeker dat dat is wat bedoeld wordt. En ja, de titel wordt vaak gezongen maar de gemiddelde mens is geen popquizzer. Het wordt gewoon genoemd als een liedje dat iedereen weleens gehoord heeft maar niemand écht kent.

jordidj1 schreef:
Is dit dan incorrect geciteerd, Arrie?

remcodulac schreef:
(quote)

Het is gewoon een YouTube-comment, hoor. Jeetje, ik drop ff een grammaticaal onjuist zinnetje en men is direct van slag.

Charles & Eddie - Would I Lie To You?: 5,5

Charles & Eddie: 4,5

jordidj1 schreef:
(quote)

Het is gewoon een YouTube-comment, hoor. Jeetje, ik drop ff een grammaticaal onjuist zinnetje en men is direct van slag.
Er is helemaal niks mis met de grammatica van die zin

johannesA
7,7

remcodulac schreef:
(quote)

Nee, gewoon een kromme zin. Maar lees erin wat je wil lezen. ?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:27 uur

geplaatst: vandaag om 12:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.