Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 22 februari 2021, 19:01 uur
543. Tony Marshall - Schöne Maid: 1,5
542. Snow - Informer: 5,5
542. Snow - Informer: 5,5
0
geplaatst: 23 februari 2021, 10:02 uur
Ik krijg er wel goede zin van moet ik zeggen, vooral door die ad-libs die er vanaf 1.20 plots bijkomen
.
Echt vaker hoef ik dit nummer echter niet te horen.
3,5
. Echt vaker hoef ik dit nummer echter niet te horen.
3,5
0
geplaatst: 23 februari 2021, 10:40 uur
536. Regard & RAYE - Secrets 4,2
Zangeres is niet onaardig verder hoor ik vooral het clichegeluid van nu waar ik niet van hou.
537. The Korgis - Rovers Return 6.8
Hoewel de grote hit veel beter is, is het leuker om deze curiositeit nog eens te horen.
538. De La Soul - Me Myself And I 7,7
UIt de korte tijd dan NL voor liep met hp hop en platen hier veel vaker de top 40 haalden dan in bijna alle andere landen. Vaak terecht. Hier ook.
539. Laura Pausini - Strani Amori 6,9
Ze mag dan wel van alles en nog wat bereikt hebben, hier zijn vooral haar eerste twee albums succesvol. Met ouderwetse Italiaanse powerballads, die andere nog grotere hit La Solitudine is nog wat beter. Mar wel een zwak voor dit (toen nog) tienerdrama.
540. Staind - It's Been Awhile 1,7
IK denk dat ik het zelfs in dit topic al geroepen heb maar ik heb aan weinig muziek zo'n schurfthekel als aan late 90's en early '00 post-grunge, waarvan akte. Geef mij maar Laura Pausini. Ik stel me de hel voor als altijd dit soort drek op repeat.
541. Etta James - I Just Want To Make Love To You 7,3
Ik denk wel de beste hit door een colareclame ooit.
542. Snow - Informer 5,2
Net als Vanilla Ice een wit jongetje die zich stoerder voordeed dan hij was compleet met Jamaicaans accent, vroeger waas je wel de man als je dit helemaal kon meerappen
543. Tony Marshall - Schöne Maid 2,2
Ook in het Nederlands een hit voor de toen al bijna vergeten Heikrekels (als Lieve Meid). Ook ver voor Rinus. Niet zo erg als Staind, maar daar is het wel mee gezegd.
Zangeres is niet onaardig verder hoor ik vooral het clichegeluid van nu waar ik niet van hou.
537. The Korgis - Rovers Return 6.8
Hoewel de grote hit veel beter is, is het leuker om deze curiositeit nog eens te horen.
538. De La Soul - Me Myself And I 7,7
UIt de korte tijd dan NL voor liep met hp hop en platen hier veel vaker de top 40 haalden dan in bijna alle andere landen. Vaak terecht. Hier ook.
539. Laura Pausini - Strani Amori 6,9
Ze mag dan wel van alles en nog wat bereikt hebben, hier zijn vooral haar eerste twee albums succesvol. Met ouderwetse Italiaanse powerballads, die andere nog grotere hit La Solitudine is nog wat beter. Mar wel een zwak voor dit (toen nog) tienerdrama.
540. Staind - It's Been Awhile 1,7
IK denk dat ik het zelfs in dit topic al geroepen heb maar ik heb aan weinig muziek zo'n schurfthekel als aan late 90's en early '00 post-grunge, waarvan akte. Geef mij maar Laura Pausini. Ik stel me de hel voor als altijd dit soort drek op repeat.
541. Etta James - I Just Want To Make Love To You 7,3
Ik denk wel de beste hit door een colareclame ooit.
542. Snow - Informer 5,2
Net als Vanilla Ice een wit jongetje die zich stoerder voordeed dan hij was compleet met Jamaicaans accent, vroeger waas je wel de man als je dit helemaal kon meerappen
543. Tony Marshall - Schöne Maid 2,2
Ook in het Nederlands een hit voor de toen al bijna vergeten Heikrekels (als Lieve Meid). Ook ver voor Rinus. Niet zo erg als Staind, maar daar is het wel mee gezegd.
0
geplaatst: 23 februari 2021, 17:32 uur
Tony Marshall komt niet verder dan 3,31 gemiddeld en dat is goed voor plek 533. Stem er gerust nog op als je dat nog niet gedaan hebt, want hij kan nog wel wat meer stemmen gebruiken.
2012 was hét jaar voor deze zangeres: 3 nummer 1-hit singles in de UK en een nummer 1 album. De zes jaren die volgden waren ook niet bepaald slecht, maar de laatste 2 tot 3 jaar is het succes wat opgedroogd.
Maar met 13 singles die het in de UK tot de top 10 wisten te schoppen is ze wel zomaar even de meest succesvolle Britse dame in die hitlijst aller tijden.
Tot nu toe doen de songs uit de 21e eeuw het niet geweldig in dit topic, gaat Rita Sahatçiu daar verandering in brengen?
544. Rita Ora - Anywhere
[2017, #aw24, #hp7]
2012 was hét jaar voor deze zangeres: 3 nummer 1-hit singles in de UK en een nummer 1 album. De zes jaren die volgden waren ook niet bepaald slecht, maar de laatste 2 tot 3 jaar is het succes wat opgedroogd.
Maar met 13 singles die het in de UK tot de top 10 wisten te schoppen is ze wel zomaar even de meest succesvolle Britse dame in die hitlijst aller tijden.
Tot nu toe doen de songs uit de 21e eeuw het niet geweldig in dit topic, gaat Rita Sahatçiu daar verandering in brengen?
544. Rita Ora - Anywhere
[2017, #aw24, #hp7]
0
geplaatst: 23 februari 2021, 18:03 uur
3
Als ik de stemvervormers al hoor staan mn haren recht overeind
Als ik de stemvervormers al hoor staan mn haren recht overeind
0
geplaatst: 23 februari 2021, 18:40 uur
Informer - 6,2
Schöne Maid - 5,3 - zeiver, maar kan er omwille van Zanger Rinus toch geen bloedhekel aan hebben
Anywhere - 7,7
Schöne Maid - 5,3 - zeiver, maar kan er omwille van Zanger Rinus toch geen bloedhekel aan hebben
Anywhere - 7,7
0
geplaatst: 23 februari 2021, 19:29 uur
4.5
Stoort niet wanneer het langskomt, maar weinig memorabel en al bij al te plattekes.
Stoort niet wanneer het langskomt, maar weinig memorabel en al bij al te plattekes.
0
geplaatst: 23 februari 2021, 23:48 uur
Wat schreef herman ook alweer over dit nummer?
8
Wat schreef ik ook alweer over dit nummer?
Dankzij de avondklok en het gebrek aan cafébezoek gaat dit nummer bij mij alleen maar verder stijgen:
8
Wat schrijft Shaky over dit nummer?
Maar in deze eeuw komen ze opvallend vaak uit Pristina (Rita Ora, Dua Lipa). Dat is wel even wennen.
Toch is dit niet slecht, Rita wil overal met je naartoe. Het kan ook aan de lock down liggen maar met haar zie ik mij zelfs in Pristina wel vermaken.
7
herman schreef:
27: Snow - Informer / 8
Destijds voelde dit een beetje als een gimmick door de razendsnelle raps, maar 25 jaar later vind ik Informer nog opvallend goed overeind staan. Het zit gewoon goed in elkaar, met een fijne flow een goed refrein en ook een prima gastbijdrage. Eén van de leukste hits uit deze periode.
Prachtig verwoord en helemaal mee eens, dus:27: Snow - Informer / 8
Destijds voelde dit een beetje als een gimmick door de razendsnelle raps, maar 25 jaar later vind ik Informer nog opvallend goed overeind staan. Het zit gewoon goed in elkaar, met een fijne flow een goed refrein en ook een prima gastbijdrage. Eén van de leukste hits uit deze periode.
8
Wat schreef ik ook alweer over dit nummer?
Marzipaintree schreef:
Tony Marshall, "Schöne Maid, hast Du heut' für mich Zeit ...". Opvallende tekstuele overeenkomst met "Heb je even voor mij" van Frans Bauer maar die was veel later en niet met een originele melodie! Deze is volgens mij een 4,5 waard. En als je er een goede Schnapps bij drinkt stijgt die nog 2 punten vanwege het hoge meezinggehalte
Waar zijn al die stemmers nu die Frans Bauer hier vorig jaar een ruime voldoende gaven? Tony Marshall, "Schöne Maid, hast Du heut' für mich Zeit ...". Opvallende tekstuele overeenkomst met "Heb je even voor mij" van Frans Bauer maar die was veel later en niet met een originele melodie! Deze is volgens mij een 4,5 waard. En als je er een goede Schnapps bij drinkt stijgt die nog 2 punten vanwege het hoge meezinggehalte
Dankzij de avondklok en het gebrek aan cafébezoek gaat dit nummer bij mij alleen maar verder stijgen:
8
Wat schrijft Shaky over dit nummer?
Shaky schreef:
544. Rita Ora - Anywhere
In de vorige eeuw kwamen veel muziekgroeten uit Seattle, Chicago, Detroit, Nashville, Liverpool, New Orleans, Londen, Den Haag of desnoods Grollo. Tot nu toe doen de songs uit de 21e eeuw het niet geweldig in dit topic, gaat Rita Sahatçiu daar verandering in brengen?
544. Rita Ora - Anywhere
Maar in deze eeuw komen ze opvallend vaak uit Pristina (Rita Ora, Dua Lipa). Dat is wel even wennen.
Toch is dit niet slecht, Rita wil overal met je naartoe. Het kan ook aan de lock down liggen maar met haar zie ik mij zelfs in Pristina wel vermaken.
7
0
wavanbuuren
geplaatst: 24 februari 2021, 08:38 uur
Tony - 3
Rita - 4
Tijd voor weer een keer wat leuks....
Rita - 4
Tijd voor weer een keer wat leuks....

0
geplaatst: 24 februari 2021, 10:15 uur
Rita is altijd goed met het geluid uit, maar dit is ook gewoon een prima popnummer: 7
Op Tony Marshall kan ik niet haten, übergezellig nummer natuurlijk, al zou ik het nooit - nuchter - uit mezelf opzetten: 5,8
Op Tony Marshall kan ik niet haten, übergezellig nummer natuurlijk, al zou ik het nooit - nuchter - uit mezelf opzetten: 5,8
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.