MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:

3 nooit leuk gevonden, na een minuut ben ik er al klaar mee.

Ik zal ook nog even stemmen:

6

Trio Hellenique kan weinig potten breken, Charles en Eddie scoren daarentegen top twintig. Ondertussen klimt Adamski stiekem naar de tweede plaats!

1. Talk Talk - Such A Shame 8,254054054 gemiddeld uit 37 stemmen
2. Adamski - Killer 7,915517241 gemiddeld uit 29 stemmen
3. Jacques Dutronc - Il Est Cinq Heures, Paris S'éveille 7,896551724 gemiddeld uit 29 stemmen
4. Desireless - Voyage Voyage 7,71627907 gemiddeld uit 43 stemmen
5. Paul Hardcastle - 19 7,512 gemiddeld uit 25 stemmen
6. Zager and Evans - In The Year 2525 7,49056 gemiddeld uit 25 stemmen
7. The Boxer Rebellion - Diamonds 7,457142857 gemiddeld uit 28 stemmen
8. Glen Campbell - Rhinestone Cowboy 7,281481481 gemiddeld uit 27 stemmen
9. The Supremes - Baby Love 7,224285714 gemiddeld uit 35 stemmen
10. Sylvester - You Make Me Feel (Mighty Real) 7,194594595 gemiddeld uit 37 stemmen

11. The Mamas & The Papas - I Saw Her Again 7,173333333 gemiddeld uit 30 stemmen
12. Sugarloaf - Don't Call Us, We'll Call You 7,095 gemiddeld uit 30 stemmen
13. The Hues Corporation - Rock The Boat 6,945 gemiddeld uit 30 stemmen
14. Faith No More - Midlife Crisis 6,711764706 gemiddeld uit 34 stemmen
15. Charles & Eddie - Would I Lie To You? 6,647419355 gemiddeld uit 31 stemmen
16. Katy Perry - E.T. (feat. Kanye West) 6,546875 gemiddeld uit 32 stemmen
17. Then Jericho - The Motive 6,532 gemiddeld uit 25 stemmen
18. Tarkan - Şımarık 6,427272727 gemiddeld uit 33 stemmen
19. Pharrell - Frontin' (feat. Jay-Z) 6,410344828 gemiddeld uit 29 stemmen
20. Mylo - Drop The Pressure 6,272727273 gemiddeld uit 33 stemmen

Lukraak gekozen krijgen jullie een 80's one hit wonder. Totaal onbekend, wat ik wel kan vinden dat deze single afkomstig is van zijn enige album uit 1987. Denk ik, want op Spotify staat dan wel weer een compilatie van zijn beste hits.

Gelukkig zijn jullie de experts.

51. Andy - Ik Mis Je

[1983, #aw4, #hp29]

Ik heb dit absoluut nog nooit gehoord. En zo te horen, heb ik daar absoluut niks aan gemist.

2

johannesA
6

Wat Titmeister zegt.

2.0

Tjah, dit moet je beoordelen (net als alle muziek) binnen het genre dat het is. En ook binnen dat genre is dit eerder zwak en als 13 in een dozijn. Weinig memorabel.

4

In the Still of the Night -jack Jersey

3.5

zaaf
esteban schreef:
Tjah, dit moet je beoordelen (net als alle muziek) binnen het genre dat het is.
weer wat geleerd

1

Een erg slappe en inspiratieloze cover.

Cijfer: 2,5

Deze komt uit 'mijn tijd' maar ik kan hem me niet herinneren. Ook toen dus praktisch niet op de radio geweest. En terecht, het is verschrikkelijk.

2

Jaja, het doet een belletje rinkelen . Geen idee waar ik deze topper opgepikt heb.

4,0

Ik dacht redelijk thuis te zijn in dit genre, maar deze kende ik nog niet. Maar ik kan niet zeggen dat ik erg blij ben met de uitbreiding van mijn kennis

Andy - Ik Mis Je: 5

2

Nog een 6,5 voor Zorbra.

2,5

Tijdens het luisteren dit artikel gelezen. Maar ik geloof niet dat iemand hier Andy verder kan helpen...

Andy (60) uit Apeldoorn zoekt materiaal uit glorietijd als Zingende Postbode - destentor.nl

Arbeidsdeskundige
2

Zorba 7
Andy 4

herman schreef:
2,5

Tijdens het luisteren dit artikel gelezen. Maar ik geloof niet dat iemand hier Andy verder kan helpen...

Andy (60) uit Apeldoorn zoekt materiaal uit glorietijd als Zingende Postbode - destentor.nl

Haha, prachtig!

Vind het wel catchy schlagertje. 4

Goed, dat was even een bijzonder tussendoortje. Door met de volgende.

Glamrock. Zo'n beetje op haar hoogtepunt in de jaren zeventig, waar de aankleding van de band stiekem belangrijker was dan de muziek. Marc Bolan van T-Rex was in Engeland de trendsetter, waar Alice Cooper de honneurs nam voor de VS. Bekende namen die daaruit vloeiden of door beïnvloed werden, zijn natuurlijk Kiss, Roxy Music en The Scissor Sisters. Ook Bowie en Elton John haalden hun inspiratie uit de scene.

Immens populair in ons land was Susan Kay Quatrocchio, ook wel bekend als Suzi Quatro. Erg knappe dame, gekenmerkt door haar rauwe stemgeluid. Ik zou niet liegen als mensen op dit forum vroeger een poster van haar in de slaapkamer hadden hangen.

52. Suzi Quatro - Can The Can

[1973, #aw9, #hp14]

Snap wel dat het populair was in die tijd, maar anno 2019 stelt het niets meer voor natuurlijk. Muzikaal een drama. Ze is wel knap, daar ben ik het mee eens. En ze treedt nog steeds op, volgens mij!

3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:53 uur

geplaatst: vandaag om 08:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.