MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:
Doe mij maar brunettes.

3,5

4

Ik prefereer ook brunettes, maar voor rood en zwart haar heb ik doorgaans wel voldoendes over.

zaaf
ja dan kunnen we alles wel een voldoende geven

4

3,5

#teambrunettes

Een halve guilty pleasure omdat ik vaak meezong, de rest van zijn oeuvre vind ik verschrikkelijk.

6

Turks Fruit

7,7

5
#teamM&M’s en dan alle kleuren.

johannesA
6

Hoog karaokegehalte. In het genre wel een klein klassiekertje.

7.1

Rudi S schreef:
#teamM&M’s en dan alle kleuren.

Goed punt, alle kleuren smaken toch hetzelfde

Blauwtje gelopen bij een rooie?

Als het allemaal een beetje anders was gelopen, was hij m'n vader geweest ...koos toch voor een vriendinnetje van mijn moeder ... desalniettemin trieste afloop voor Arne Jansen.

Maar helaas kom ik hier ook niet hoger uit: 3,5

Poek schreef:
(quote)

Blauwtje gelopen bij een rooie?

Gewoon een kutlied

Dr. Hook: 6,7
Arne Jansen: 5,5

Arne Jansen - Meisjes Met Rode Haren: 7,5

Het Nederlandstalige lied wordt niet gewaardeerd hier op MM

zaaf
Kees-Jan schreef:
Arne Jansen - Meisjes Met Rode Haren: 7,5

Het Nederlandstalige lied wordt niet gewaardeerd hier op MM
dat is een grove conclusie en ik kan je verzekeren dat het mij niet zozeer om de tekst gaat die ik niet hoog acht, maar de muziek die me ernstig tegenstaat.
die 4 puntjes ontvangt dhr Jansen om het 'gezellige' karakter en de meezingfactor.

Nederlandstalige muziek in de top-40 is vaak van bedroevend niveau, ook nu. Anno 1972 kwam er veel slechte Nederlandstalige muziek in de top-40 (de internationale pop was meestal wel prima), dat van Arne Jansen vind ik dan nog (relatief) één van de betere.

Dr. Hook en Arne breken weinig potten met een 31ste resp. 54ste plaats.

We gaan weer ouderwets rocken en keren hiermee in de mid zeroes. De Amerikaanse band Stone Sour (met Slipknot-lid Corey Taylor) bereikte hier hun commerciële hoogtepunt, de hits Bother en Through Glass haalden de lijst. Daarna was het ook wel uit met de pret en scoorden ze niets meer, van de laatste drie albums was het hitsucces nihil.

Dit is hun bekendste track, denk ik. Scoorde ook het hoogst in ons land.

67. Stone Sour - Through Glass

[2006, #aw8, #hp14]

Die Amerikaanse commerciële post-grunge-golf uit de 00's moet toch wel een van de vervelendste stromingen ooit zijn.

2,5

Te weinig eigen smoelwerk. Geen dramatisch liedje, maar nogal voorspelbaar.

5.7

Deze band dateert al van de hoogtijdagen van de grunge, al weet ik niet hoe ze toen klonken. Met dit nummer heb ik ook alweer genoeg gehoord.

4

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:08 uur

geplaatst: vandaag om 17:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.