Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 14 november 2019, 21:50 uur
Absoluut een van de fijnste hits van het afgelopen decennium:
9
9
0
geplaatst: 15 november 2019, 00:41 uur
0
geplaatst: 15 november 2019, 01:03 uur
56. Herman van Veen & Monique van de Ven - Uit Elkaar
6,5
57. Sir Henry And His Butlers - Camp
3
58. Dr. Kucho! - Lies To Yourself
7
59. U2 - Pride (In The Name Of Love)
5
60. Jonas Blue - Fast Car (feat. Dakota)
5 Doe mij maar Rise of Mama
62. Bojoura - Everybody's Day
6
63. Godley & Creme - Cry
5,5
64. Chef - Chocolate Salty Balls
7,5
65. Dr. Hook - Sharing The Night Together
5
6,5
57. Sir Henry And His Butlers - Camp
3
58. Dr. Kucho! - Lies To Yourself
7
59. U2 - Pride (In The Name Of Love)
5
60. Jonas Blue - Fast Car (feat. Dakota)
5 Doe mij maar Rise of Mama
62. Bojoura - Everybody's Day
6
63. Godley & Creme - Cry
5,5
64. Chef - Chocolate Salty Balls
7,5
65. Dr. Hook - Sharing The Night Together
5
0
geplaatst: 15 november 2019, 12:58 uur
Mooie scores voor Major Lazer, dat kan nog wel eens een mooie positie opleveren. Daar gaan we morgen achter komen, nu even een ballad tussendoor.
LaBelle werd bekend als frontvrouw van de groep Labelle (met o.a. de nummer 1-hit Lady Marmalade), waarvan ze lid van was tot het in 1976 werd opgeheven. Daarna scoorde ze nog wel hits, met name door haar grote schare fans (in Nederland was ze lang niet zo bekend als in de USA).
McDonald is voornamelijk bekend door zijn werk met The Doobie Brothers, waarmee hij werkte tot in 1982. Vier jaar later bracht hij met LaBelle dit nummer uit dus, die nog bijna een nummer 1-hit werd ook.
88. Patti LaBelle & Michael McDonald - On My Own
[1986, #aw12, #hp2]
LaBelle werd bekend als frontvrouw van de groep Labelle (met o.a. de nummer 1-hit Lady Marmalade), waarvan ze lid van was tot het in 1976 werd opgeheven. Daarna scoorde ze nog wel hits, met name door haar grote schare fans (in Nederland was ze lang niet zo bekend als in de USA).
McDonald is voornamelijk bekend door zijn werk met The Doobie Brothers, waarmee hij werkte tot in 1982. Vier jaar later bracht hij met LaBelle dit nummer uit dus, die nog bijna een nummer 1-hit werd ook.
88. Patti LaBelle & Michael McDonald - On My Own
[1986, #aw12, #hp2]
0
geplaatst: 15 november 2019, 13:00 uur
7
"The smooth grooves of this song will make it to at least Number 2"
"The smooth grooves of this song will make it to at least Number 2"
0
geplaatst: 15 november 2019, 13:05 uur
Voor de liefhebbers: McDonalds' I Keep Forgettin' wordt gesampled in Regulate van Warren G.
Dit soort duetten zijn echt niets voor mij trouwens.
4
Dit soort duetten zijn echt niets voor mij trouwens.
4
1
geplaatst: 15 november 2019, 13:28 uur
7.5
Ultiem jeugdsentiment, en ik ben al sinds jaar en dag een groot fan van de stem van Michael McDonald
Ultiem jeugdsentiment, en ik ben al sinds jaar en dag een groot fan van de stem van Michael McDonald

0
geplaatst: 15 november 2019, 13:32 uur
85. The Charlie Daniels Band - The Devil Went Down to Georgia 7.0
In de VS al decennia beroemd in countrykringen. Hier vooral een eendagsvlieg met een noveltyhit. Maar ik hou vaak wel van noveltyhits.
86. Wilma - 80 Rode Rozen 4.0
Ach ja, Wilma. Zoals al gezegd hèt Nederlandse dramaverhaal over een veel te jong veel te beroemd kindsterretje. Was bedoeld als de vrouwelijke Heintje. Werkte eerst met Gert Timmerman (die van Hermien, schreef dit liedje) en later met Vader Abraham (met wie ze een nummer 1 had met Zou het erg zijn live opa). Had geen jeugd, het geld van haar zangcarriere verdween in heel wat zakken, maar niet die van haar. Daarna jeugdzorg, een arrestatie, mislukte pogingen tot een comeback, afgebrande huizen, relatietoestanden en heel veel gedoe. Liedje dat verder ergens tussen flauw en schattig inhangt, maar meer flauw.
87. Major Lazer - Get Free (feat. Amber) 7,6
Dit zijn de betere hits. Erg fijn nummer.
88. Patti LaBelle & Michael McDonald - On My Own 7,1
In de concurrerende hitlijst van de top 40, de nationale hitparade, werd dit zelfs helemaal een nummer 1 hit. In de billboard hot 100 ook en in de UK weer bijna. Op Lady Mamelade van Labelle na, volgens mij het grootste succes dat beiden ooit hadden, solo of in groepen. Een wereldhit in 1986. En misschien moet ik het zo weer verklaren dat ik hier een heel eind in mee kan. We zitten weer in de periode waar ik altijd te mild voor ben. Ondanks de supergladde Amerikaanse 80's soulproductie. En de stevig aangezette vocale trucjes. Jeugdsentiment.
In de VS al decennia beroemd in countrykringen. Hier vooral een eendagsvlieg met een noveltyhit. Maar ik hou vaak wel van noveltyhits.
86. Wilma - 80 Rode Rozen 4.0
Ach ja, Wilma. Zoals al gezegd hèt Nederlandse dramaverhaal over een veel te jong veel te beroemd kindsterretje. Was bedoeld als de vrouwelijke Heintje. Werkte eerst met Gert Timmerman (die van Hermien, schreef dit liedje) en later met Vader Abraham (met wie ze een nummer 1 had met Zou het erg zijn live opa). Had geen jeugd, het geld van haar zangcarriere verdween in heel wat zakken, maar niet die van haar. Daarna jeugdzorg, een arrestatie, mislukte pogingen tot een comeback, afgebrande huizen, relatietoestanden en heel veel gedoe. Liedje dat verder ergens tussen flauw en schattig inhangt, maar meer flauw.
87. Major Lazer - Get Free (feat. Amber) 7,6
Dit zijn de betere hits. Erg fijn nummer.
In de concurrerende hitlijst van de top 40, de nationale hitparade, werd dit zelfs helemaal een nummer 1 hit. In de billboard hot 100 ook en in de UK weer bijna. Op Lady Mamelade van Labelle na, volgens mij het grootste succes dat beiden ooit hadden, solo of in groepen. Een wereldhit in 1986. En misschien moet ik het zo weer verklaren dat ik hier een heel eind in mee kan. We zitten weer in de periode waar ik altijd te mild voor ben. Ondanks de supergladde Amerikaanse 80's soulproductie. En de stevig aangezette vocale trucjes. Jeugdsentiment.
1
geplaatst: 15 november 2019, 13:50 uur
#teamgrafgrantz geloof ik, want Yah mo B there, Sweet Freedom, I Keep Forgettin en deze vind ik allemaal kek.
7,7
7,7
1
geplaatst: 15 november 2019, 16:37 uur
7,5 (ga volledig mee met Micha)
Oh jammer. Ik zag Michael McDonald staan en dacht dat een van die kneiters van hits als Sweet Freedom, I Keep Forgettin', of Yah Mo B There geplaatst was. Ook No Lookin' Back en I Can't Let Go Now zijn fraai.
Maar ook dit nummer is prima.
En uiteraard behoren we allemaal zijn aandeel in I'll Be Over You van Toto te kennen

Enne van Patti LaBelle vind ik persoonlijk Stir It Up (1985) van de Beverly Hills Cop soundtrack het best. Typische jaren 80 sound.
Oh jammer. Ik zag Michael McDonald staan en dacht dat een van die kneiters van hits als Sweet Freedom, I Keep Forgettin', of Yah Mo B There geplaatst was. Ook No Lookin' Back en I Can't Let Go Now zijn fraai.
Maar ook dit nummer is prima.
En uiteraard behoren we allemaal zijn aandeel in I'll Be Over You van Toto te kennen

Enne van Patti LaBelle vind ik persoonlijk Stir It Up (1985) van de Beverly Hills Cop soundtrack het best. Typische jaren 80 sound.
starbright boy schreef:
Op Lady Mamelade van Labelle na, volgens mij het grootste succes dat beiden ooit hadden, solo of in groepen.
Ik mag toch hopen dat Sweet Freedom een grotere hit was (?)88. Patti LaBelle & Michael McDonald - On My Own 7,1
Op Lady Mamelade van Labelle na, volgens mij het grootste succes dat beiden ooit hadden, solo of in groepen.
0
geplaatst: 15 november 2019, 16:40 uur
In de jaren '80 kwamen veel zoetsappige duetten (niet mijn smaak) in de top-40. Dit vind ik één van de betere door de soul.
7
7
1
geplaatst: 15 november 2019, 16:50 uur
Poeha schreef:
Ik mag toch hopen dat Sweet Freedom een grotere hit was (?)
Ietsie groter, kwam ook tot nummer 2, maar stond er een weekje langer in (13 weken) Ik mag toch hopen dat Sweet Freedom een grotere hit was (?)

0
geplaatst: 15 november 2019, 17:03 uur
4
op andere nummers kan ik McDonald ook wel waarderen, maar dit is me iets teveel vocale krachtpatserij
op andere nummers kan ik McDonald ook wel waarderen, maar dit is me iets teveel vocale krachtpatserij
1
geplaatst: 15 november 2019, 17:58 uur
Poeha schreef:
Wereldwijd zeker niet. Sweet Freedom was nummer 7 in de VS, On My Own nummer 1. UK: 12 voor SF, nummer 2 voor On My Own, Belgie: SF: Nummer 8, On My Own nummer 3. En in die andere Nederlandse hitlijst: SF: nummer 5, On My Own nummer 1. Top 40 is een uitzondering met beiden op 2. Sweet Freedom was bovendien niet overal een hit. On My Own in vrijwel elk land.
Altijd leuk om te kijken naar verschillen in nummer 1-hits tussen de twee hitlijsten in Nederland.
In 1986 was het dit in de top 40:
week 21 t/m 24: Wonderful World - Sam Cooke
week 25 t/m 27: What Have You Done For Me Lately? - Janet Jackson
week 28 t/m 30: The Edge of Heaven - Wham
In de Nationale Hitparade:
week 19 t/m 23: Wonderful World - Sam Cooke
week 24: On My Own - Patti Labelle & Michael McDonald
week 25 t/m week 27 The Edge of Heaven - Wham
In die tijd liep de top 40 achter. Dat kun je vooral bij Wham zien, die daar naar nummer 1 steeg in de week dat hij van 1 zakte bij de nationale hitparade. Had vooral met de manier van samenstellen te maken die bij bij de top 40 minder actueel was.
Janet Jackson kwam in de nationale hitparade niet verder dan nummer 3 trouwens.
0
geplaatst: 15 november 2019, 21:57 uur
Major Lazer - Get Free (feat. Amber) : 5
Patti LaBelle & Michael McDonald - On My Own : 6
Patti LaBelle & Michael McDonald - On My Own : 6
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.