Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 15 november 2019, 23:44 uur
67. Arne Jansen - Meisjes Met Rode Haren
2
67. Stone Sour - Through Glass
1
Heel vervelend, pretentieus gedoe, echt een dieptepunt in dit topic. Doe mij dan maar veel liever Slipknot dan deze aanstellerij.
68. Nena - Irgendwie Irgendwo Irgendwann
6,5
Intro is tof, maar verder mist deze versie toch de kracht die de versie met Kim Wilde wel heeft. Maar het is wel een goed liedje, alleen de uitvoering wat suf.
68. Afrojack ft. Eva Simons - Take Over Control
Wel aardig, al vind ik deze ook wat aan kracht missen. Misschien omdat ik net een aflevering van Pose heb gekeken, wat vol met disco zit die echt uit je speakers knalt en waar je niet op stil kan zitten. Productie is nog best aardig, met die strijkers die erin komen en hoe de drop de tweede keer terugkeert met akkoorden eronder.
5,5
70. Kate Ryan - Ella Elle L'a
Origineel is leuker. Desenchantee was en is een heerlijke single maar daarna is het allemaal wel erg plat geworden.
4
2
67. Stone Sour - Through Glass
1
Heel vervelend, pretentieus gedoe, echt een dieptepunt in dit topic. Doe mij dan maar veel liever Slipknot dan deze aanstellerij.
68. Nena - Irgendwie Irgendwo Irgendwann
6,5
Intro is tof, maar verder mist deze versie toch de kracht die de versie met Kim Wilde wel heeft. Maar het is wel een goed liedje, alleen de uitvoering wat suf.
68. Afrojack ft. Eva Simons - Take Over Control
Wel aardig, al vind ik deze ook wat aan kracht missen. Misschien omdat ik net een aflevering van Pose heb gekeken, wat vol met disco zit die echt uit je speakers knalt en waar je niet op stil kan zitten. Productie is nog best aardig, met die strijkers die erin komen en hoe de drop de tweede keer terugkeert met akkoorden eronder.
5,5
70. Kate Ryan - Ella Elle L'a
Origineel is leuker. Desenchantee was en is een heerlijke single maar daarna is het allemaal wel erg plat geworden.
4
0
geplaatst: 16 november 2019, 00:04 uur
McDonald heeft zeker een mooie stem,LaBelle ben ik niet zo weg van
Maar heb je het over Doobie Brothers dan past de stem van Tom Johnston veel beter dan van Michael McDonald
On My Own 7
Maar heb je het over Doobie Brothers dan past de stem van Tom Johnston veel beter dan van Michael McDonald
On My Own 7
1
geplaatst: 16 november 2019, 12:15 uur
Hangt een beetje van welke periode af teus.
Toen Johnston vertrok en McDonald kwam voor hem in de plaats werd de sound ook anders.
Meer r&b/pop georiënteerd. En daar heeft McDonald een hele fijne stem voor.
Voor het prillere rockgerichtere spul is Johnston natuurlijk de geschiktere man.
Toen Johnston vertrok en McDonald kwam voor hem in de plaats werd de sound ook anders.
Meer r&b/pop georiënteerd. En daar heeft McDonald een hele fijne stem voor.
Voor het prillere rockgerichtere spul is Johnston natuurlijk de geschiktere man.
0
geplaatst: 16 november 2019, 12:23 uur
Tijd voor weer een oudje. Het betreft de grootste hit van Bobby Goldsboro, een Amerikaanse singer/songwriter. Hij begon als lid van de band The Webs, die een paar jaar de vaste tourband van Roy Orbison werd. De groep scoorde zelf geen hits, dus toen zijn eersten eigen compositie (See the Funny Little Clown) wel een nummer 1-hit werd in de VS, is hij zelf maar solo gegaan. Dat resulteerde tot een scala aan hits, waarvan Honey de grootste was in ons kikkerlandje.
89. Bobby Goldsboro - Honey
[1968, #aw12, #hp6]
[1968, #aw12, #hp6]
0
geplaatst: 16 november 2019, 12:37 uur
Summer (the first time) uit '73 vind ik een beauty wat Goldsboro betreft
Deze Honey krijgt nipt een 7
Deze Honey krijgt nipt een 7
0
geplaatst: 16 november 2019, 13:15 uur
8
OK, uit 1968 dus. Ik heb hem in het hitlijsten topic van 1975 binnen laten komen in week 13. Heruitgave dus.
OK, uit 1968 dus. Ik heb hem in het hitlijsten topic van 1975 binnen laten komen in week 13. Heruitgave dus.
0
wavanbuuren
geplaatst: 16 november 2019, 16:10 uur
We zitten duidelijk in het zoete gedeelte.....
Labelle and Mc Donald - 7
Bobby - 6,8
Labelle and Mc Donald - 7
Bobby - 6,8
0
geplaatst: 16 november 2019, 17:15 uur
8,25
Cijfers van anderen vallen me 100% mee! (Dit liedje heeft toch een erg slechte reputatie.)
Cijfers van anderen vallen me 100% mee! (Dit liedje heeft toch een erg slechte reputatie.)
0
geplaatst: 17 november 2019, 01:06 uur
Een tranentrekker, absoluut, maar wel hogeschooltranentrekker. Erg zoet, zeker, maar wel lekker zoet.
7,8
Een tranentrekker, absoluut, maar wel hogeschooltranentrekker. Erg zoet, zeker, maar wel lekker zoet.
7,8
0
geplaatst: 17 november 2019, 03:55 uur
't Is waar. Dit is wat melig. Maar wel van het allerbeste soort melig dat bestaat. 

0
geplaatst: 17 november 2019, 12:22 uur
Gratis woordenboek | Van Dale - vandale.nl
me·lig (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1 droog door overrijpheid: deze peren zijn melig
2 flauw-grappig
Rare jongens, die Belgen

0
geplaatst: 17 november 2019, 13:47 uur
Dit genre ligt mij niet. Ook niet als ik mij stevig ingedronken heb. Ik vindt het te grof en te plat.
Arnes laatste interview een half jaar voor zijn dood waarin hij een sympathieke indruk achterlaat weerhoudt mij er echter van om een lager cijfer dan een 4 te geven. Arme Arne.
Maar nadat ik nu de geplaatste versie heb gehoord (die nooit de top 40) haalde krijgt hij toch een 2.
Daarom beoordeel ik liever deze versie die wel ooit in de top 40 stond.
Het Duitse origineel van de Hamburger Tony scoort bij mij een 5,5. Zijn legergroen kostuum en grote laarzen heb ik niet mee gerekend, zijn matige teksten wel ("küsst" en "ist" als eindrijm).
Arne voegt er met zijn versie weinig aan toe behalve een nog zwakkere Nederlandstalige tekst ("als je ze kent").
Tony eindigde ergens rond de 22e plek in de Duitse Hitparade.
Onbegrijpelijk dat die Nederlandstalige draak de derde plek in de top 40 haalde.
4
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.