MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:
Talk Talk: 9,5

Wrathchild1
8

zaaf
8

7,5

Zeker niet hun beste, maar ik ben wel enigszins benieuwd waar de heren Titmeister en Fathead hierbij last van hebben.

remcodulac schreef:
7,5

Zeker niet hun beste, maar ik ben wel enigszins benieuwd waar de heren Titmeister en Fathead hierbij last van hebben.

Terechte vraag!

Ik heb helemaal niets met Talk Talk, beide perioden niet. Dit nummer klinkt me gewoon als een generieke jaren '80-hitsingle - eentje waarbij ik de radio op een andere zender zet.

Na zijn overlijden heb ik hun latere albums weer geprobeerd, maar tevergeefs. Die vind ik toch vooral erg slaapverwekkend.

Min of meer mijn punt, voeg daarbij dat ik de klaagzang van Hollis slecht trek. Ik snap zelf nooit zo waarom dit zo'n klassieker zou moeten zijn. Bij ander werk van Talk Talk snap ik de gedachte - al spreekt het me niet per se aan. Such a Shame vind ik een redelijk generiek 80's-popnummer.

Talk Talk: 9,5

10, met een griffel.

Fathead schreef:
(quote)

Terechte vraag!

Ik heb helemaal niets met Talk Talk, beide perioden niet. Dit nummer klinkt me gewoon als een generieke jaren '80-hitsingle - eentje waarbij ik de radio op een andere zender zet.

Na zijn overlijden heb ik hun latere albums weer geprobeerd, maar tevergeefs. Die vind ik toch vooral erg slaapverwekkend.

Titmeister schreef:
Min of meer mijn punt, voeg daarbij dat ik de klaagzang van Hollis slecht trek. Ik snap zelf nooit zo waarom dit zo'n klassieker zou moeten zijn. Bij ander werk van Talk Talk snap ik de gedachte - al spreekt het me niet per se aan. Such a Shame vind ik een redelijk generiek 80's-popnummer.

Ok, duidelijk

Dat het latere werk als slaapverwekkend kan worden ervaren, snap ik nog wel. En dat de manier van zingen van Hollis ook niet iedereens kopje thee zal zijn, soit.

Maar is dit een generiek 80's popnummer? Dat hangt allicht af van je definitie. Als generiek lich alternatieve 80's pop daar ook bij hoort: ja. Maar daar hoort volgens mij dan ook het werk van The Smiths bij. Om maar eens een dwarsstraat te noemen. Toevallig ook met een stem die niet iedereen zal liggen.

Hoe dan ook, in bovengenoemde gevallen zou ik geen moeite hebben om toe te geven dat ik van generieke pop houd

Talk Talk pakt met gemak de eerste plek, benieuwd hoe lang ze dat gaan volhouden.

1. Talk Talk - Such A Shame 8,25 gemiddeld uit 30 stemmen
2. Desireless - Voyage Voyage 7,655128205 gemiddeld uit 39 stemmen
3. Sugarloaf - Don't Call Us, We'll Call You 7,138461538 gemiddeld uit 26 stemmen
4. Sylvester - You Make Me Feel (Mighty Real) 7,130882353 gemiddeld uit 34 stemmen
5. Katy Perry - E.T. (feat. Kanye West) 6,50862069 gemiddeld uit 29 stemmen
6. Deep Blue Something - Breakfast At Tiffany's 5,788709677 gemiddeld uit 31 stemmen
7. Bakermat - Vandaag 5,769230769 gemiddeld uit 26 stemmen
8. Anastacia - I'm Outta Love 5,11 gemiddeld uit 30 stemmen
9. Marco Borsato & Ali B - Wat Zou Je Doen 3,05 gemiddeld uit 28 stemmen

Klachten van onze zuiderburen dat er nog geen 60's-muziek voorbij is gekomen. Aangezien ik California Dreamin' (nota bene niet eens een hit geweest) al in watten heb gelegd en Tarantino Straight Shooter voor zijn nieuwe film heeft gebruikt, mag I Saw Her Again hier een poging wagen.

10. The Mamas & The Papas - I Saw Her Again

[1966, #aw8, #hp8]

7

Gewoon gezellig, zoals al hun liedjes.

Talk Talk nog een 8.4

Mama's & The Papa's - 7.3

Wrathchild1
7

Geinspireerd door de nieuwe Tarantino (waarin Young Girls Are Coming To The Canyon perfect paste, Straight Shooter heb ik niet opgemerkt) ben ik onlangs wat van hun minder bekende singles afgegaan, waarvan ik deze opvolger van Monday Monday toch duidelijk de leukste vond.

Geschreven door de mannelijke bandleden John Phillips en Denny Doherty, naar aanleiding van een korte affaire die Denny had met Michelle Phillips, de vrouw van John en toevallig ook een van de twee vrouwelijke leden van de band. Ze keerde uiteindelijk naar John terug toen de twee haar dwongen te kiezen, maar vergat hem te vertellen dat ze al die tijd ook in de slaapkamer van Gene Clark van The Byrds welkom was geweest. Oh ja, en het andere vrouwelijke bandlid Cass Elliot was in die tijd ook stapelverliefd op Denny en stikjaloers op Michelle. Bovendien stond ze constant op voet van oorlog met John omdat die haar uiterlijk en stem eigenlijk niet bij de rest van de band vond passen.

Fleetwood Mac? Love Island vergeleken met het Ex On The Beach dat The Mama’s & The Papa’s waren!

Na het korte essay, het cijfer: 8

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:16 uur

geplaatst: vandaag om 11:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.