MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:

zaaf
Dance Lover schreef:
Wat een zure mensen hier.
zuur?? zuur?? grpnmhfr ?

Huh ik vind Samba de Janeiro dus echt een leuk nummer. Ik had geen idee dat die mening niet echt gedeeld werd.

8

johannesA
4

Had hier ook geen lage onvoldoendes verwacht eigenlijk.

8

7,5 sentiment enzo

Bellini: 6

cosmic kid (moderator)
5. Laat me volledig koud.

1. Talk Talk - Such A Shame 8,219444444 gemiddeld uit 36 stemmen
2. Desireless - Voyage Voyage 7,71627907 gemiddeld uit 43 stemmen
3. Sylvester - You Make Me Feel (Mighty Real) 7,194594595 gemiddeld uit 37 stemmen
4. The Mamas & The Papas - I Saw Her Again 7,162068966 gemiddeld uit 29 stemmen
5. Sugarloaf - Don't Call Us, We'll Call You 7,115517241 gemiddeld uit 29 stemmen
6. The Hues Corporation - Rock The Boat 6,940384615 gemiddeld uit 26 stemmen
7. Katy Perry - E.T. (feat. Kanye West) 6,546875 gemiddeld uit 32 stemmen
8. Bellini - Samba De Janeiro 6,085714286 gemiddeld uit 28 stemmen
9. Bakermat - Vandaag 5,85483871 gemiddeld uit 31 stemmen
10. Deep Blue Something - Breakfast At Tiffany's 5,720833333 gemiddeld uit 36 stemmen
11. Anastacia - I'm Outta Love 5,148529412 gemiddeld uit 34 stemmen
12. Marco Borsato & Ali B - Wat Zou Je Doen 2,923529412 gemiddeld uit 34 stemmen

Toen ik gisteren weer een beetje random door de hitlijsten aan het struinen was, kwam ik dit geval tegen. Een Nederlands studioproject die d.m.v. van medleys internationale hits scoorde. Onder andere nummers van The Beatles, ABBA en Frank Sinatra werden hierin gebruikt.

Eén van hun grootste hits werd de selftitled track, waarop onder meer twaalf samples van Beatlesliedjes worden gebruikt. Het behaalde de eerste positie, net als de parodie van Rubberen Robbie in hetzelfde jaar, óók in de States. Daar werd het echter onder de naam Medley: Intro Venus/Sugar Sugar/No Reply/I'll Be Back/Drive My Car/Do You Want to Know a Secret/We Can Work it Out/I Should Have Known Better/Nowhere Man/You're Going to Lose That Girl/Stars on 45. uitgebracht, om hoge copyrightkosten te vermijden.

13. Stars On 45 - Stars On 45

[1981, #aw13, #hp1]

Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Beter goed gejat, dan slecht bedacht. Die parodie van Robbie is al helemaal om te huilen.

4,5 voor deze en buiten mededinging een 1 voor die van Robbie.

6,5

jordidj1 schreef:
onder meer twaalf samples van Beatlesliedjes

Opnieuw ingezongen fragmenten om precies te zijn (rechtentechnisch een groot verschil). En Jaap Eggermont is een Baas.

een 1 voor die van Robbie

Robbie is ook een baas. De Stadspoort van Leiden is dicht voor jou.

Nou ja, dat dus. Vond het al een gek verhaal?

Tsja, wat zal ik zeggen. Alsof je de dj van de dorpsdiscotheek hebt gevraagd om een hitmixje te maken. Bizar dat dit een internationale hit is geweest.

2,5

Stars On 45: 5,5

Ik weet ook niet goed wat voor oordeel ik hierover moet geven
Ik vind het voor mijn gevoel vreemd dat die medley, dan wel kort ,begint met 2 nrs die niks te doen hebben met het hier eigg.(ongv voor 90%) Beatles project
Zal wel aan mij liggen
Leuk en knap uitgevoerd maar blijft een beetje makkelijk en goedkope hap
6.5

zaaf
4

Ooit eens in de studio geweest van Eggermont en hij is wel rijk geworden van deze move. Gouden plaat hing aan de muur.
Toen kennelijk vernieuwend of zo.
Maar als ik het nu terug hoor best wel obligaat.

4.5

Deze Beatles-medley vind ik prima in elkaar gestoken en ontketende hiermee een rage, daarna werd deze succesformule (ook door anderen) tot vervelens toe uitgemolken.

8,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:16 uur

geplaatst: vandaag om 23:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.