MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:

Ast
7,5

spoon schreef:
vond ik ooit best goed, nu vervelend

Voor mij precies andersom.

7,5

6,5 toen leuk, nu mwah..

9.5

Muziek is emotie, en je voelt in dit nummer de haat voor haar ex, nog altijd na al die jaren.

Heerlijk weg rocken!

Ga haar overigens niet live zien, playbackshow!

SBube schreef:
Ga haar overigens niet live zien, playbackshow!

Say what? Op tv is het meestal playback als ze ergens "live" komen zingen, maar zij bij echte concerten dus ook?

Twee jaar geleden op Suikerrock hadden wij in ieder geval allemaal het idee, die zingt niet echt!

Als zo'n artieste de microfoon soms een meter van haar mond houdt en het klinkt exact hetzelfde op het moment dat ze hem wel voor haar mond houdt, dan klopt er iets niet!

Alanis M: 7,8

James Brown - Mother Popcorn (Part 1): 8,8

Kees-Jan schreef:
James Brown - Mother Popcorn (Part 1) : 4,5

Geef mij maar de oudere James Brown.
Dus ook hier een pleidooi voor de 50s-meter

James Brown nam succesvol albums en singles op van 1961 tot 1989.
Zijn grootste successen had hij van ruwweg 1965-1975.

Mother Popcorn komt uit 1969 en is een relatief vroege single.

Alanis doet het met een 7,25 helemaal niet slecht en belandt voorlopig op de 26e plek.

Tijd voor de plaat van vandaag.

Kees-Jan schreef:
Rubberen Robbie is geweldig!
.... die komt dus in dit topic nog een keer voorbij (ergens in de komende 20 jaar ))

Nou Kees-Jan, zelfs wat eerder al!

Ja mensen, het is weer die tijd van het jaar. Met name de Zuiderlingen storten zich de komende (en afgelopen) dagen volop in het feestgedruis. Hoe kunnen we er bij deze Meter nu voor zorgen dat iedereen boven de rivieren en iedereen beneden de rivieren gebroederlijk samenkomen? Juist, door de boel te combineren met een carnavalsplaat uit Holland!

Voor iedereen die op dit moment in de polonaise loopt: alaaf!

172. Rubberen Robbie - De Nederlandse Sterren Vieren Carnaval

[1982, #aw5, #hp12]

6,3

Ik heb verder niets met carnaval, ook al wordt dit hier in De Achterhoek massaal omarmd. Kom dan ook van origine uit de Betuwe ("van boven de rivieren"). Maar vrolijk is het altijd wel en je krijgt toch de neiging om aan te haken.

Ik woon aan het randje Brabant(Z-H) en net (aan) boven de rivier,maar heb ook niks met Carnaval
5.5

5 vooruit, omdat het carnaval is

Als geboren/getogen Leidenaar is Rubberen Robbie toch vooral onlosmakelijk verbonden met Leids Ontzet / 3 Oktober. Heb nooit een carnavalsassociatie gehad met deze plaat, maar heb überhaupt nog nooit carnaval gevierd.

7

Ja, jeugdsentiment. Ik zie de link met carnaval ook niet.

7,1

Een paar potten bier achter de kiezen en je hoort het meteen

7.0

Verzamelaartje ging altijd op als het wat later werd op een feestje vroeger.
Vermakelijk op z'n tijd.

3,5

Hun voorgaande single vind ik veel leuker.

herman schreef:
Heb nooit een carnavalsassociatie gehad met deze plaat

johan de witt schreef:
Ik zie de link met carnaval ook niet.

Uhm, que ? Ik neem aan sarcasme?
Er zit nochtans een flinke hint naar een link met carnaval in de titel, het verkleedpartijtje, de polonaise en het alaaf roepen op het eind van de plaat.....

Soit, het draait hem misschien om het Leidens ontzet, maar mannen; gaan jullie werkelijk claimen dat je 'geen link met carnaval kunt ontdekken'. Proef ik hier weer die Noord vs Zuid rivaliteit?

Ah, ik keek verkeerd. Dacht die andere van ze.
Ik zal deze nog even luisteren.

Deze is net wat minder leuk.

6,2

Daar kan ik me goed in vinden johan de witt. Vrees dat ik zelf nog wel wat lager dan dit ga zitten....

Shaky schreef:
(quote)

(quote)

Uhm, que ? Ik neem aan sarcasme?
Er zit nochtans een flinke hint naar een link met carnaval in de titel, het verkleedpartijtje, de polonaise en het alaaf roepen op het eind van de plaat.....

Soit, het draait hem misschien om het Leidens ontzet, maar mannen; gaan jullie werkelijk claimen dat je 'geen link met carnaval kunt ontdekken'. Proef ik hier weer die Noord vs Zuid rivaliteit?

Nee hoor, maar hoor altijd Rubberen Robbie (of tegenwoordig Rubberen Henkie) tijdens 3 oktober, vandaar mijn associatie. Er wordt hier inderdaad wel naar carnaval verwezen, maar dat was me eigenlijk nooit zo opgevallen. Had me nooit zo gerealiseerd dat alaaf iets met carnaval te maken had.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:43 uur

geplaatst: vandaag om 13:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.