MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:
Niet de beste van Collins maar nadien zou hij veel slechter werk uitbrengen.

7

Wat LucM zegt.

7.0

6

Ik denk dat ik 80% van zijn solowerk zo'n beetje een 6 geef. Niks mis mee, maar het doet me niet opveren.

Mijn vader is groot fan van Phil Collins (en ook van de Toto-hits trouwens) dus ik heb het echt te veel gehoord in m'n jeugd. Dat helpt niet. Maar deze is niet onaardig:

6,5

Die overgang naar de bridge vind ik best tof.

johannesA
6. Phil Collins heeft veel moois gemaakt. ...but Seriously is ook een mooi album, maar dit nummer vind ik niet super.

5,5

Een van zijn minst vervelende liedjes.

cosmic kid (moderator)
6, degelijk en ontstijgt net de middelmaat

starbright boy schreef:
En het swingt, maar wel op een Opel Astra manier.

Haha, perfect omschreven.

3,5

Camilla & Shawn: 5,5
Crystal: 7,5
Phil: 5,5

Leuk.

6,5

Overigens vind ik de live-versie een stuk beter klinken.

zaaf schreef:

jordi weer aan t zuipen? 123poetertjes zeg er wat van

En nu is ie brak...

19. Linkin Park - New Divide
[2009, #aw8, #hp23]

De laatste van zeven Top 40-hits voor Linkin Park, een band die helaas niet meer is. Rond 2000 was nu-metal enorm populair. Korn en Limp Bizkit hadden de weg al geplaveid en hadden grote successen, maar Linkin Park was waarschijnlijk het allergrootste succes. Bovendien is het een band die dat succes reletief lang volhield, en dat is omdat ze zich niet zo vasthielden aan dat nu metal-geluid maar meer een rechttoe rechtaan rockband werden.

In 2009 was er dan ook nog maar weinig aandacht voor het gros van de nu metal-bands, maar Linkin Park was nog altijd een mega-act en werd gevraagd om een nummer te maken voor de film Transformers: Revenge of the Fallen. Eerder was al hun vorige Top 40-hit What I've Done gebruikt in een Transformers-film en wellicht wilden de producenten iets soortgelijks want New Divide heeft er erg veel van weg.

De band was rond deze tijd wat meer aan het experimenten met elektronische invloeden en dat is met name te horen in de bridge. Het heeft een industrial-vibe, helaas duurt het maar kort. Verder maakt Linkin Park hier precies wat er van ze verwacht wordt: een stevige rockplaat die toch toegankelijk en pakkend genoeg is voor het grote publiek. Het leverde ze in Amerika zelfs nog een top 10-hit op.

Tien jaar later zou zoiets echt niet meer de Top 40 halen.

zaaf
4,5

6

Bij een popquiz zou ik waarschijnlijk inderdaad "What I've done' opschrijven.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:42 uur

geplaatst: vandaag om 10:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.