Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 6 september 2019, 07:48 uur
3,5
Destijds nog leuk gevonden maar nu kan ik het nauwelijks aanhoren door haar stem en vooral die ladida's.
Destijds nog leuk gevonden maar nu kan ik het nauwelijks aanhoren door haar stem en vooral die ladida's.
0
geplaatst: 6 september 2019, 14:57 uur
Altijd wel een leuk nummer gevonden, maar ook weer niet uitzonderlijk leuk.
7,5
100% Pure Love had 8,5 gekregen - dat is voor mij haar beste.
7,5
100% Pure Love had 8,5 gekregen - dat is voor mij haar beste.
0
geplaatst: 6 september 2019, 15:14 uur
Ik moest even luisteren want die zangeres en de naam van het liedje deed geen belletje rinkelen.
Maar dit is dus gewoon La da dee la dee da en eigenlijk toch best leuk 7.
Maar dit is dus gewoon La da dee la dee da en eigenlijk toch best leuk 7.
0
geplaatst: 6 september 2019, 20:38 uur
14. Tarkan - Şımarık 7.0
Altijd een leuk hitje geweest. Toevallig een paar maanden terug eens opgezocht hoe het met hem is. Blijkt nog steeds behoorlijk populair in Turkije (al is het niet zo extreem als ten tijde van dit nummer) en treedt best vaak in Europa op, met name in Duisland.
15. Linda de Suza - Um Português 7.2
Ben erg voor dat Random.org want dan ontdek je nog eens wat. Ook voor mij was deze totaal onbekend. Een soort popfado. Vind het leuk om dit soort dingen uit de lagere regionen van oude lijsten op te visseb,
16. Shawn Mendes & Camila Cabello - I Know What You Did Last Summer 3.5
Saai vooral. Dreinerig en zeurderig ook.
17. Crystal Waters - Gypsy Woman (La Da Dee La Da Da) 7.5
Ook ik vind 100% pure love nog een beetje beter, maar erg fijne hit.
Altijd een leuk hitje geweest. Toevallig een paar maanden terug eens opgezocht hoe het met hem is. Blijkt nog steeds behoorlijk populair in Turkije (al is het niet zo extreem als ten tijde van dit nummer) en treedt best vaak in Europa op, met name in Duisland.
15. Linda de Suza - Um Português 7.2
Ben erg voor dat Random.org want dan ontdek je nog eens wat. Ook voor mij was deze totaal onbekend. Een soort popfado. Vind het leuk om dit soort dingen uit de lagere regionen van oude lijsten op te visseb,
16. Shawn Mendes & Camila Cabello - I Know What You Did Last Summer 3.5
Saai vooral. Dreinerig en zeurderig ook.
17. Crystal Waters - Gypsy Woman (La Da Dee La Da Da) 7.5
Ook ik vind 100% pure love nog een beetje beter, maar erg fijne hit.
0
geplaatst: 6 september 2019, 21:39 uur
Gemiddelde laat ik aan Jordi over, anders wordt ie weer boos op me. Die knul is trouwens weer eens aan het zuipen dus moeten jullie het alweer met mij doen. Dan ga ik uiteraard voor random.org maar daar kwam alweer een bekend nummer uit:
18. Phil Collins - Something Happened on the Way to Heaven
[1990, #aw8, #hp5]
Phil Collins, een interessante artiest. Interessant om de reden dat hij van een gerespecteerd artiest in het verguishoekje is gekomen maar dat hij heden ten dage wel weer erg populair is onder jongeren. Hij bracht Genesis natuurlijk wereldhits, en daar zullen niet alle fans even blij mee zijn geweest. Maar tegelijkertijd wist hij ook een succesvolle solocarrière op te zetten, met onder andere die bekende holle drumsound. Met In the Air Tonight was zijn solonaam meteen gevestigd maar volgens mij is de consensus dat zijn latere platen wel erg slap zijn geworden. Dit is de derde single van ...But Seriously uit 1989, zijn laatste plaat die op MuMe nog aardig scoort.
Het is daarmee ook zijn derde top 5-hit op rij, na Another Day in Paradise en I Wish It Would Rain Down, dus we kunnen in ieder geval stellen dat ook zijn vierde plaat weer een groot succes was. In tegenstelling tot die twee nummers is Something Happened on the Way to Heaven behoorlijk feestelijk, met blazers en al. Die blazers zijn overigens The Phenix Horns, die oorspronkelijk de EWF Horns heetten: jawel, ze zijn ook te horen op vele platen van Earth, Wind & Fire. Dat zorgt dus al voor een behoorlijk swingend nummer. Toch is dat tekstueel niet het geval, het is een persoonlijk nummer waarin hij zingt over één van zijn stukgelopen relaties. Relaties waren niet zijn sterkste punt omdat ie zo gefocust op zijn muziek was.
18. Phil Collins - Something Happened on the Way to Heaven
[1990, #aw8, #hp5]
Phil Collins, een interessante artiest. Interessant om de reden dat hij van een gerespecteerd artiest in het verguishoekje is gekomen maar dat hij heden ten dage wel weer erg populair is onder jongeren. Hij bracht Genesis natuurlijk wereldhits, en daar zullen niet alle fans even blij mee zijn geweest. Maar tegelijkertijd wist hij ook een succesvolle solocarrière op te zetten, met onder andere die bekende holle drumsound. Met In the Air Tonight was zijn solonaam meteen gevestigd maar volgens mij is de consensus dat zijn latere platen wel erg slap zijn geworden. Dit is de derde single van ...But Seriously uit 1989, zijn laatste plaat die op MuMe nog aardig scoort.
Het is daarmee ook zijn derde top 5-hit op rij, na Another Day in Paradise en I Wish It Would Rain Down, dus we kunnen in ieder geval stellen dat ook zijn vierde plaat weer een groot succes was. In tegenstelling tot die twee nummers is Something Happened on the Way to Heaven behoorlijk feestelijk, met blazers en al. Die blazers zijn overigens The Phenix Horns, die oorspronkelijk de EWF Horns heetten: jawel, ze zijn ook te horen op vele platen van Earth, Wind & Fire. Dat zorgt dus al voor een behoorlijk swingend nummer. Toch is dat tekstueel niet het geval, het is een persoonlijk nummer waarin hij zingt over één van zijn stukgelopen relaties. Relaties waren niet zijn sterkste punt omdat ie zo gefocust op zijn muziek was.
1
geplaatst: 6 september 2019, 21:49 uur
8,25
Inderdaad heeft Phil Collins wel een van de diepste afdalingen die onder musici mogelijk is, afgelegd. Toch zal de grootste hater toch moeten toegeven dat Something happened... best wel aardig is. Voor mij natuurlijk meer dan aardig, het swingt de pan uit!
Inderdaad heeft Phil Collins wel een van de diepste afdalingen die onder musici mogelijk is, afgelegd. Toch zal de grootste hater toch moeten toegeven dat Something happened... best wel aardig is. Voor mij natuurlijk meer dan aardig, het swingt de pan uit!
0
geplaatst: 6 september 2019, 22:02 uur
7
Ome Phil had veel leuke hitjes in de 80s, zowel met als zonder Genesis. Velen waren slechter dan Something Happened, maar velen ook beter.
Ome Phil had veel leuke hitjes in de 80s, zowel met als zonder Genesis. Velen waren slechter dan Something Happened, maar velen ook beter.
0
geplaatst: 6 september 2019, 22:04 uur
Heeft het Toto-manco: instrumentaal goed in orde, maar dat maakt nog geen goed liedje.
Maar vooruit, een zes.
Maar vooruit, een zes.
0
geplaatst: 6 september 2019, 22:31 uur
Heb erg weinig met zowel Phil Collins als Genesis (dan veel liever Peter Gabriel solo (wat ik daarvan ken dan toch)). De betere Phil Collins zit (als ik echt moet kiezen) echt helemaal in het begin van zijn solocarriere en wat mij betreft was zijn glijvlucht naar beneden al volop bezig met het (extreem succesvolle) album waar dit nummer vanaf kwam. Ja, het zou inderdaad nog erger worden. En dit nummer is beter te verdragen dan een aantal andere hits van Ome Phil uit die tijd (Another Day in Paradise bijvoorbeeld). En het swingt, maar wel op een Opel Astra manier.
Meer dan een 4 kan ik er toch echt niet van maken, maar van de 21 solohits die Collins in de top 40 had zou ik meer dan de helft nog lager geven.
Meer dan een 4 kan ik er toch echt niet van maken, maar van de 21 solohits die Collins in de top 40 had zou ik meer dan de helft nog lager geven.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.