MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:
johannesA
8

8

Kennen jullie het themanummer van Buffy the Vampire Slayer? Echt precies dezelfde melodie als de oeh oehoehoeh van Codo!

8.5

wavanbuuren
8,5

Ast
6

Met de huidige zoekfunctieperikelen lastig om mijn laatste stem terug te vinden, maar volgens mij was ik hier gebleven:

7,5 | 182. Elvis Costello & The Attractions - Oliver's Army
6,5 | 183. Elvis Presley - Burning Love
4,0 | 184. Within Temptation - Stand My Ground
5,0 | 185. Spandau Ballet - Through the Barricades
6,5 | 186. Dua Lipa - New Rules
7,5 | 187. SisQó - Thong Song
6,0 | 188. The Sweet - Block Buster!
8,5 | 189. DÖF - Codo (...düse im Sauseschritt)

herman schreef:
Met de huidige zoekfunctieperikelen lastig om mijn laatste stem terug te vinden, maar volgens mij was ik hier gebleven:

Bijzonder onhandig inderdaad, hopelijk wordt het geregeld. Jouw stemmen zijn verwerkt

DÖF doet het goed en krijgt slechts twee onvoldoendes te verwerken.

Vandaag een stukje vaderlandse geschiedenis met deze 60's plaat die in 1995 opnieuw werd uitgebracht als duet tussen beide Alberti's. De originele versie deed het in 1968 overigens iets beter in de hitlijsten dan de 90's variant, maar echt meer dan een bescheiden hitje kunnen we het niet noemen. Toch verschijnt deze plaat op allerlei verzamelaars / wordt altijd genoemd wanneer het gaat over de betere Nederlandse popmuziekgeschiedenis. Wat vinden wij van deze plaat die ondertussen al meer dan zestig jaar oud is?

190. Willy Alberti - De Glimlach Van Een Kind

[1968, #aw7, #hp26]

Eindelijk hoor ik dit nummer eens. Wiske zong het ooit eens in een Suske en Wiske album, maar ik kende het niet. Nooit gehoord.

6.5

herman schreef:

4,0 | 184. Within Temptation - Stand My Ground
5,0 | 185. Spandau Ballet - Through the Barricades
Die perikelen zorgen voor meer problemen, want bij bovenstaande nummers staan nu, waarschijnlijk per abuis, twee onvoldoendes

10 (een van de mooiste smartlappen van een van de beste NLse zangers, krijg er elke x weer kippenvel van)

5 (de versie van Wiske had een 8 gekregen)

Wss de enigste van Alberti die ik wel oké vind
7.5

Ik kan me deze ook wel herinneren uit Suske en Wiske.

7

johannesA
8

Döf: 8
Alberti: 5

Arbeidsdeskundige
8

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:16 uur

geplaatst: vandaag om 03:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.