Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 23 maart 2020, 17:29 uur
Nelly scoort goed (op een paar uitschieters naar beneden na) en weet zich als derde plaat uit deze eeuw in de top 30 te nestelen. All Good Things (Come to an End) is zelfs de hoogst geplaatste plaat uit de 21ste eeuw met een 20ste plek.
Zoals aangekondigd; twee dagen op rij een nummer 1 hit. Vandaag eentje uit de 90's, en niet zomaar een plaat. Neen: dit is een plaat die je misschien wel 20x per dag voorbij hoorde komen. Zelf ging ik hier ook helemaal los op tijdens kinderfeestjes en later in de kinderdisco in de plaatselijke Soos, of ik de plaat ook oprecht leuk vond, dat weet ik eigenlijk niet eens. Het was echter dé rage en meedoen was een gegeven, geen optie. Eens kijken of we de plaat anno 2020 nog steeds kunnen waarderen of dat we deze helemaal zat zijn. De oorspronkelijke versie uit 1993 gooide geen hoge ogen, maar de remix uit 1996; hitlijst-mania.
203. Los del Río - Macarena (Bayside Boys remix)
[1996, #aw26, #hp1]
Zoals aangekondigd; twee dagen op rij een nummer 1 hit. Vandaag eentje uit de 90's, en niet zomaar een plaat. Neen: dit is een plaat die je misschien wel 20x per dag voorbij hoorde komen. Zelf ging ik hier ook helemaal los op tijdens kinderfeestjes en later in de kinderdisco in de plaatselijke Soos, of ik de plaat ook oprecht leuk vond, dat weet ik eigenlijk niet eens. Het was echter dé rage en meedoen was een gegeven, geen optie. Eens kijken of we de plaat anno 2020 nog steeds kunnen waarderen of dat we deze helemaal zat zijn. De oorspronkelijke versie uit 1993 gooide geen hoge ogen, maar de remix uit 1996; hitlijst-mania.
203. Los del Río - Macarena (Bayside Boys remix)
[1996, #aw26, #hp1]
1
geplaatst: 23 maart 2020, 18:09 uur
Tja, dit zet ik natuurlijk nooit uit mezelf op, maar ergens is dit wel ultiem jeugdsentiment voor mij. Eén van mijn vroegste (muziek)herinneringen is dat iedereen op de speelplaats de Macarena stond te dansen toen op een warme dag aan het einde van het schooljaar de radio eens aan mocht tijdens de speeltijd. Ik ben nu ook weer niet zoveel veranderd sinds die tijd, want als deze voorbijkomt op een feestje doe ik ook gewoon nog altijd mee.
Geen topper, maar een echt lage score kan ik er dus ook niet aan kwijt. Een 6.5 dan maar.
Geen topper, maar een echt lage score kan ik er dus ook niet aan kwijt. Een 6.5 dan maar.
0
geplaatst: 23 maart 2020, 18:11 uur
ArthurDZ schreef:
Eén van mijn vroegste (muziek)herinneringen is dat iedereen op de speelplaats de Macarena stond te dansen toen op een warme dag aan het einde van het schooljaar de radio eens aan mocht tijdens de speeltijd. Ik ben nu ook weer niet zoveel veranderd sinds die tijd, want als deze voorbijkomt op een feestje doe ik ook gewoon nog altijd mee.
Eén van mijn vroegste (muziek)herinneringen is dat iedereen op de speelplaats de Macarena stond te dansen toen op een warme dag aan het einde van het schooljaar de radio eens aan mocht tijdens de speeltijd. Ik ben nu ook weer niet zoveel veranderd sinds die tijd, want als deze voorbijkomt op een feestje doe ik ook gewoon nog altijd mee.

2
Kotsmisselijk word ik hier van.
0
geplaatst: 23 maart 2020, 20:11 uur
Ik heb hier nog steeds trauma's van verplichte dansjes tijdens weektoneel van 
3

3
0
geplaatst: 23 maart 2020, 21:36 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.