MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:
Ik dacht dat Status Quo hier een iets betere ... euh ... status had. Heel wisselende scores.

7,6

wavanbuuren
Capital Cities

7

Aretha Franklin

6

Status Quo

7,7

7,75

Ast
7,8

Down Down blijft op een 6,8 steken.

Kennen jullie deze nog?
In zes landen een nummer 1 hit, door Q Magazine op 175 gezet in hun lijst 1001 beste songs aller tijden en in het VK eindigde dit nummer op plek 9 in het jaaroverzicht van 1999.

302. Mr Oizo - Flat Beat

[1999, #aw11, #hp4]  

2.5

Geniale clip, geweldig nummer. Klassiekertje.

8,5

esteban schreef:
Ik dacht dat Status Quo hier een iets betere ... euh ... status had. Heel wisselende scores.

Dat heeft veel te maken met hun latere en zwakkere werk. In de jaren '60 en '70 bracht Status Quo vrijwel enkel sterk werk uit, nadien werd het gladder, voorspelbaarder en inspiratielozer (met die cover-albums als dieptepunt).

7

Laat ik dat een guilty pleasure noemen, de clip helpt ook mee.

Met clip leuker dan zonder

7

5.0

Met clip erbij inderdaad best leuk.

6

2 gewoon kutmuziek

6,7

Niks guilty's aan, gewoon leuk. Mr. Oizo zou later nog een aantal behoorlijk grappige, absurde films regisseren onder zijn echte naam.

Ik denk dat ik 'm zelfs in mijn TOP 20 had voor de Zaaf-thread, of in ieder geval sterk overwogen dat jaar. Classic. En een clip die voor eeuwig zal bijblijven.

8

6,5

7 Een puntje extra voor de clip

7.5

3,5 (inclusief bonuspunt voor de videoclip)

Stuk leuker dan die belegen rock van SQ.

7,4

5,5 met een handvol punten voor de clip.

Status Quo: Heb weinig met SQ, dit is wel een van hun betere, misschien wel de allerbeste van de hits. Een van de handvol die ik goed kan hebben. 6.8

Mr Oizo: Heel fijn, zonder ironie en ook zonder de clip mee te te tellen. Beter als in mijn herinnering, had 'm al lang niet meer gehoord. 7.9

Arbeidsdeskundige
7

7.5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:35 uur

geplaatst: vandaag om 14:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.