Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
1
geplaatst: 11 april 2024, 05:29 uur
In het holst van de nacht geluisterd (of spreek je bij 05.15 AM al van de vroege ochtend?) en dat lijkt me een uitstekend tijdstip voor deze naargeestige Cindy. Meer sfeer dan compositie. Prima. Waar This Mortal Coil en Cocteau Twins nogal dromerig zijn, heeft ze hier blijkbaar een stevige nachtmerrie. Eens kijken of ik die meeneem als ik nu toch nog even twee uurtjes slaap probeer te pakken.
8
8
0
geplaatst: 11 april 2024, 19:37 uur
EvilDrSmith schreef:
….heeft ze hier blijkbaar een stevige nachtmerrie. Eens kijken of ik die meeneem als ik nu toch nog even twee uurtjes slaap probeer te pakken.
8
….heeft ze hier blijkbaar een stevige nachtmerrie. Eens kijken of ik die meeneem als ik nu toch nog even twee uurtjes slaap probeer te pakken.
8
Je slaap overleefd? Of ben je gebleven in de nachtmerrie? Mooie soundtrack daarbij, dat dan wel.
0
geplaatst: 11 april 2024, 21:35 uur
Chameleon Day schreef:
Je slaap overleefd? Of ben je gebleven in de nachtmerrie? Mooie soundtrack daarbij, dat dan wel.
Mijn collega's vonden me vandaag opvallend stil bij de vergadering. Je slaap overleefd? Of ben je gebleven in de nachtmerrie? Mooie soundtrack daarbij, dat dan wel.

1
geplaatst: 12 april 2024, 21:46 uur
Opvallend hoog gemiddelde van 8,34 voor deze toch wel unheimische track van de Schotten.
2
geplaatst: 13 april 2024, 22:13 uur
Afgelopen 8 maart verscheen, samen met een compleet onverwacht solo album van Anja Huwe, een complicatie van singles van het pre 4AD tijdperk van Xmal Deutschland. De singles komen uit 1981 en 1982.
Allein uit 1981 komt van dit album. Het oorspronkelijke nummer is wat opgepoetst, maar heel duidelijk hoor je de punky roots van de Hamburgers. Eind 1982 verhuisde de band naar Londen en tekende voor 4AD. In 1989 verscheen het laatste album, maar toen waren alleen nog zangeres Huwe en bassist Ellerbrock over van de oorspronkelijke band. Huwe verhuisde naar New York en werd daar een gerespecteerd kunstenares, totdat geheel onverwachts in maart 2024 een solo album verscheen, waarop ook de gitariste van Xmal Deutschland, Manuela Rickers, mee doet.
Allein uit 1981 komt van dit album. Het oorspronkelijke nummer is wat opgepoetst, maar heel duidelijk hoor je de punky roots van de Hamburgers. Eind 1982 verhuisde de band naar Londen en tekende voor 4AD. In 1989 verscheen het laatste album, maar toen waren alleen nog zangeres Huwe en bassist Ellerbrock over van de oorspronkelijke band. Huwe verhuisde naar New York en werd daar een gerespecteerd kunstenares, totdat geheel onverwachts in maart 2024 een solo album verscheen, waarop ook de gitariste van Xmal Deutschland, Manuela Rickers, mee doet.
0
geplaatst: 19 april 2024, 19:20 uur
Tromgeroffel, tromgeroffel….zie ik al wat in de verte, nee?….. nog eens kijken.

0
geplaatst: 19 april 2024, 20:16 uur
Om het ongeduld bij Chameleon Day wat te stillen, eerst de puntentelling voor Huwe en co: 7,34. Misschien toch wat te punky en te weinig postpunk? Gaan we wat aan doen, door een kraker later vanavond te posten. CD heeft het nu helemaal niet meer, ben ik bang 

0
geplaatst: 19 april 2024, 20:30 uur
Premonition schreef:
Gaan we wat aan doen, door een kraker later vanavond te posten. CD heeft het nu helemaal niet meer, ben ik bang
Gaan we wat aan doen, door een kraker later vanavond te posten. CD heeft het nu helemaal niet meer, ben ik bang
Ik haal subiet de kazen uit de koeling, zet een mooie fles rood gereed….en doe alvast een fijn speciaalbier (en mss wel twee). Eerst de kussens van de relaxzetel even opschudden. Ik vind het A Touching Display.

0
geplaatst: 19 april 2024, 20:58 uur
1
geplaatst: 19 april 2024, 21:16 uur
Movement is, ook hier op MM, altijd een album geweest dat discussies oproept. De een vindt het een slap aftreksel van Joy Division, de ander juist een album dat post punk en dance/electronica mengt zonder afbreuk te doen aan hun roots. Ik hoor duidelijk tot het laatste kamp. Sterker nog, ik heb lang Movement geprefereerd boven Unknown Pleasures en Closer. Dat is wel veranderd, maar nog steeds zit Movement onder handbereik en zeker dit nummer, Truth. Een van de eerste nummers, die het drietal (Gilbert was er nog niet bij) in de zomer van 1980 opnam, na het traumatische verlies van hun voorman. Voorwaar een prestatie van formaat, me dunkt.
0
geplaatst: 20 april 2024, 00:22 uur
Premonition schreef:
Een van de eerste nummers, die het drietal (Gilbert was er nog niet bij) in de zomer van 1980 opnam, …
Een van de eerste nummers, die het drietal (Gilbert was er nog niet bij) in de zomer van 1980 opnam, …
Was dat dezelfde sessie waarin ‘In a Lonely Place’ en ‘Ceremony’ zijn opgenomen? De eerste opnames van die nummers vonden ook plaats zonder Gilbert (verschenen op de “groene” 12”).
1
geplaatst: 20 april 2024, 02:57 uur
Oh, ik had op deze pagina al een tijdje niet gekeken.
Xmal Deutschland is mij zeker niet te punky. Integendeel, ik ben eigenlijk best slecht bekend met de band, maar dit vind ik heel erg smakelijk. En blijkbaar een liveopname?
8
New Order - Truth
Dit nummer kwam niet langs in het spelletje "New Order: Alle Singles Gerangschikt-meter" dat vorig jaar werd gespeeld. Een deepcut dus. Ik kende weinig van New Order en op een paar uitzonderingen na (Blue Monday natuurlijk) vond ik, dat wát ik ken, niet veel soeps. Niet zelden zelfs irritant. In dat spelletje werd mijn aversie voor New Order deels bevestigd, maar grotendeels ontkracht.
Had dit nummer er ook tussen gestaan, dan was mijn aversie zelfs bruut verkracht, want ik vind het wel degelijk een aftreksel van Joy Division, maar dan een hele gave. Yummieyummie.
8,3
Xmal Deutschland is mij zeker niet te punky. Integendeel, ik ben eigenlijk best slecht bekend met de band, maar dit vind ik heel erg smakelijk. En blijkbaar een liveopname?
8
New Order - Truth
Dit nummer kwam niet langs in het spelletje "New Order: Alle Singles Gerangschikt-meter" dat vorig jaar werd gespeeld. Een deepcut dus. Ik kende weinig van New Order en op een paar uitzonderingen na (Blue Monday natuurlijk) vond ik, dat wát ik ken, niet veel soeps. Niet zelden zelfs irritant. In dat spelletje werd mijn aversie voor New Order deels bevestigd, maar grotendeels ontkracht.
Had dit nummer er ook tussen gestaan, dan was mijn aversie zelfs bruut verkracht, want ik vind het wel degelijk een aftreksel van Joy Division, maar dan een hele gave. Yummieyummie.
8,3
0
geplaatst: 20 april 2024, 12:22 uur
* denotes required fields.