Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 15 mei 2024, 07:46 uur
Premonition schreef:
Klopt, samen met een live opname van In Trance As Mission. Hyslop combineerde de power/regelmaat van McGee en de funk van Ogletree, eigenlijk de ideale drummer voor SM. Jammer dat hij als persoonlijkheid niet in de band paste.
(quote)
Klopt, samen met een live opname van In Trance As Mission. Hyslop combineerde de power/regelmaat van McGee en de funk van Ogletree, eigenlijk de ideale drummer voor SM. Jammer dat hij als persoonlijkheid niet in de band paste.
Dat is zeker jammer, zeker gezien het jammerlijke niveau waar de Spice Minds nu op zitten....
1
geplaatst: 17 mei 2024, 17:24 uur
Premonition schreef:
Een gemiddelde van 8,77 voor de Schotten
Om het gemiddelde niet te veel geweld aan te doen komt daar nog een 8,5 van mijn kant bij. Als het gemiddelde een 5,3 geweest zou zijn, dan had ik evenzogoed een 8,5 gegeven: echt, wat een geweldig nummer. Terwijl ook ik ben opgegroeid met de Lalalalalalaaa doorbraaksingle en de band daardoor decennialang met dedain heb weggezet als de letterlijk Nederlandse vertaling van hun bandnaam.Een gemiddelde van 8,77 voor de Schotten
1
geplaatst: 17 mei 2024, 21:23 uur
EvilDrSmith schreef:
Terwijl ook ik ben opgegroeid met de Lalalalalalaaa doorbraaksingle en de band daardoor decennialang met dedain heb weggezet als de letterlijk Nederlandse vertaling van hun bandnaam.
Terwijl ook ik ben opgegroeid met de Lalalalalalaaa doorbraaksingle en de band daardoor decennialang met dedain heb weggezet als de letterlijk Nederlandse vertaling van hun bandnaam.
Een vraag. Wat ken je van de band vóór het lalalala-nummer? In het bijzonder de periode 79-81? Als dat zo goed als niets is…..begin met Empires & Dance (1980). Zal je absoluut bevallen, schat ik zo in! Behoort imo tot de top van de postpunk. Was in 80 een baanbrekend, vernieuwend album.
0
geplaatst: 17 mei 2024, 22:38 uur
Chameleon Day schreef:
begin met Empires & Dance (1980). Zal je absoluut bevallen, schat ik zo in! Behoort imo tot de top van de postpunk. Was in 80 een baanbrekend, vernieuwend album.
begin met Empires & Dance (1980). Zal je absoluut bevallen, schat ik zo in! Behoort imo tot de top van de postpunk. Was in 80 een baanbrekend, vernieuwend album.
Niks aan toe te voegen, staat daarom ook op 2 in in mijn top 10.
1
geplaatst: 17 mei 2024, 23:34 uur
Chameleon Day schreef:
Een vraag. Wat ken je van de band vóór het lalalala-nummer? In het bijzonder de periode 79-81? Als dat zo goed als niets is…..begin met Empires & Dance (1980). Zal je absoluut bevallen, schat ik zo in! Behoort imo tot de top van de postpunk. Was in 80 een baanbrekend, vernieuwend album.
Nou, mijn kennis van het werk van de Simple Minds is vooral theoretisch. En als je het afzet tegenover wat ik van de band heb zelfs een beetje verwarrend. Ik weet dat de band meer in hun mars had dan het gelalalala en daardoor heb ik inmiddels al hun oude werk ook aangeschaft (alleen 'Life In A Day' mis ik nog), maar ik heb er nog nauwelijks naar geluisterd (of zeg maar zo goed als niet). Er is een woord voor boeken die je koopt, maar niet leest: tsundoku. Zou er ook zo'n woord bestaan voor albums die je koopt, maar (nog) niet luistert? Een vraag. Wat ken je van de band vóór het lalalala-nummer? In het bijzonder de periode 79-81? Als dat zo goed als niets is…..begin met Empires & Dance (1980). Zal je absoluut bevallen, schat ik zo in! Behoort imo tot de top van de postpunk. Was in 80 een baanbrekend, vernieuwend album.
Maar 'Empire And Dance' staan hier op cd en lp in de kast: dus als ik eens tijd voor de Simple Minds ga nemen, dan zal ik aan je advies denken.

2
geplaatst: 18 mei 2024, 11:39 uur
We blijven op het Engelse vasteland, er is daar ook zoveel moois uitgekomen begin jaren tachtig...
Deze band treedt nog steeds op en heeft zowaar dit jaar weer een fraai nieuw album afgeleverd. Hun muziek is wel geëvolueerd van pure postpunk naar een meer postrock geluid. Uiteraard post ik dit topic werk uit hun beginjaren. Vier jaren geleden kwam hier al eens So This Is Silence van hun debuutalbum voorbij en dat deed qua waardering niet zoveel.
Het volgende nummer is iets ouder, uit 1983, en werd net als het debuutalbum geproduceerd door Lol Tolhurst. Het was de B-kant van de single Shantell. Onbegrijpelijke keuze eigenlijk, want Wallpaper Dying is het veel betere nummer imo en is nog steeds een live favoriet van de band.
Live komt dit nummer ook nog eens veel beter uit de verf en is te zien hoe intens de band op het podium tekeer gaat, dus dit keer de live uitvoering.
Deze band treedt nog steeds op en heeft zowaar dit jaar weer een fraai nieuw album afgeleverd. Hun muziek is wel geëvolueerd van pure postpunk naar een meer postrock geluid. Uiteraard post ik dit topic werk uit hun beginjaren. Vier jaren geleden kwam hier al eens So This Is Silence van hun debuutalbum voorbij en dat deed qua waardering niet zoveel.
Het volgende nummer is iets ouder, uit 1983, en werd net als het debuutalbum geproduceerd door Lol Tolhurst. Het was de B-kant van de single Shantell. Onbegrijpelijke keuze eigenlijk, want Wallpaper Dying is het veel betere nummer imo en is nog steeds een live favoriet van de band.
Live komt dit nummer ook nog eens veel beter uit de verf en is te zien hoe intens de band op het podium tekeer gaat, dus dit keer de live uitvoering.
1
geplaatst: 20 mei 2024, 16:41 uur
Goh, wat een een verrassing. Deze band had ik nu echt niet verwacht.
Mooi, zeg maar zelfs verbazingwekkend, dat dit soort (privé?) opnames uit de jaren 80 nog zo'n goede beeld- en geluidskwaliteit hebben.
(Ik lees dat de audio is 'geremasterd'. Benieuwd hoeveel werk die man er aan heeft gehad. Of zou hij het simpelweg van het livealbum 'The Evening of the 24th' hebben overgenomen/gedubd? Deze uitvoering staat namelijk wel op die plaat.)
Ik gooi er ook een 8 tegenaan.
Mooi, zeg maar zelfs verbazingwekkend, dat dit soort (privé?) opnames uit de jaren 80 nog zo'n goede beeld- en geluidskwaliteit hebben.
(Ik lees dat de audio is 'geremasterd'. Benieuwd hoeveel werk die man er aan heeft gehad. Of zou hij het simpelweg van het livealbum 'The Evening of the 24th' hebben overgenomen/gedubd? Deze uitvoering staat namelijk wel op die plaat.)
Ik gooi er ook een 8 tegenaan.
0
geplaatst: 20 mei 2024, 21:24 uur
1
geplaatst: 20 mei 2024, 21:26 uur
EvilDrSmith schreef:
Of zou hij het simpelweg van het livealbum 'The Evening of the 24th' hebben overgenomen/gedubd? Deze uitvoering staat namelijk wel op die plaat.)
Of zou hij het simpelweg van het livealbum 'The Evening of the 24th' hebben overgenomen/gedubd? Deze uitvoering staat namelijk wel op die plaat.)
Het zijn dezelfde opnamen idd, Dexbam kennende is het geluid wel opgepoetst.
0
geplaatst: 20 mei 2024, 23:28 uur
Premonition schreef:
(quote)
Dexbam is toch ook die gast van die remixen van oud Simple Minds werk? Of praat ik ….p**p?
2
geplaatst: 20 mei 2024, 23:47 uur
Heerlijk gitaarwerk. Krijg nu meteen zin om mijn gitaar in te pluggen en ook ff “los te gaan”. Maar dat zal hier in huis niet gewaardeerd worden op dit uur…(en überhaupt niet, ongeacht het uur
)
8,5
)8,5
1
geplaatst: 21 mei 2024, 00:20 uur
Chameleon Day schreef:
Dexbam is toch ook die gast van die remixen van oud Simple Minds werk? Of praat ik ….p**p?
Spot on!
0
geplaatst: 23 mei 2024, 20:44 uur
* denotes required fields.