Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 5 juni 2024, 20:27 uur
3
geplaatst: 6 juni 2024, 18:51 uur
Chameleon Day schreef:
Dat wordt puzzelen…mss wel top 3.
Dat wordt puzzelen…mss wel top 3.
Misschien bezoek brengen aan dit topic? Deed ik na 18 jaar ook weer eens....
0
geplaatst: 8 juni 2024, 11:37 uur
Ik krijg makkelijk een U2 top 10 bijeen hoor.
Denk alleen niet dat deze erin zal staan.
0
geplaatst: 8 juni 2024, 16:15 uur
dix schreef:
Samen met Chameleon Day dan in dat bewuste topic even de top 10 posten. Ben oprecht nieuwsgierig
2
geplaatst: 9 juni 2024, 13:47 uur
Een klein jaar geleden al eens aandacht besteed aan het geweldige compilatie album De Toekomst Laat mij Koud (Staccato van Nadagen), een bloemlezing van Nederlandstalige new wave uit de jaren 1980-85.
Bij beluisteren viel mij gelijk het titelnummer op van een mij bekende band, Noodweer. Die band kende iedereen in 1983 door het aanstekelijke, maar ook supermelige In de Disco (een parodie op DJ Ferry Maat, dacht ik).
Dit nummer, ook uit 1983, laat een heel andere band horen qua muziek en past daarom prima in dit topic.
Bij beluisteren viel mij gelijk het titelnummer op van een mij bekende band, Noodweer. Die band kende iedereen in 1983 door het aanstekelijke, maar ook supermelige In de Disco (een parodie op DJ Ferry Maat, dacht ik).
Dit nummer, ook uit 1983, laat een heel andere band horen qua muziek en past daarom prima in dit topic.
1
geplaatst: 10 juni 2024, 19:30 uur
Geweldige verzamelaar dit! Laat goed horen dat de nederwave bepaald geen kattenpis was!
Dit nummer:
8,2
(Fijn fretless baswerk)
Dit nummer:
8,2
(Fijn fretless baswerk)
0
geplaatst: 14 juni 2024, 11:31 uur
Duidelijk geen nummer, die oproept om te stemmen (of zelfs te luisteren)?
Alicia, shinybeast, dix, jeanmaurice
Alicia, shinybeast, dix, jeanmaurice
1
geplaatst: 14 juni 2024, 14:58 uur
Ik ken die band Noodweer ook nog wel van naam. Klinkt best aardig dit, typisch jaren 80.
7
7
1
geplaatst: 14 juni 2024, 17:55 uur
Oja, deze verzamelaar staat ook op mijn veel-te-lange wantlist.
Lekker recalcitrante, antimaterialistische, defaitistische typische vroege jaren 80-tekst. Ik vind de stem van de zanger ook fijn om naar te luisteren.
7,5
Lekker recalcitrante, antimaterialistische, defaitistische typische vroege jaren 80-tekst. Ik vind de stem van de zanger ook fijn om naar te luisteren.
7,5
1
geplaatst: 14 juni 2024, 19:31 uur
Zullen we deze doen? De enige (voormalige) postpunk band, die een voetbalhymne uitbracht...
0
geplaatst: 15 juni 2024, 11:43 uur
Gaan we zeker doen vandaag, dit was even in het kader van de start van het EK

0
geplaatst: 15 juni 2024, 11:49 uur
geplaatst: 29 maart 2023, 22:39 uur in Muziekgames / New Order: Alle Singles Gerangschikt-meter
Johnny Marr schreef:
Geen idee waarom World in Motion nou zoveel minder zou moeten zijn dan de andere nummers. Dezelfde matige zooi als anders, wat jij EvilDrSmith?
Geen idee waarom World in Motion nou zoveel minder zou moeten zijn dan de andere nummers. Dezelfde matige zooi als anders, wat jij EvilDrSmith?
EvilDrSmith schreef:
Ik heb inmiddels wel een idee. Dit valt niet onder dezelfde matige zooi, maar onder andere irritante kutzooi. Of beter geschreven: klotezooi, want het zal vast een dikke floorfiller zijn geweest in de Reguliersdwarsstraat.
3
Ik heb inmiddels wel een idee. Dit valt niet onder dezelfde matige zooi, maar onder andere irritante kutzooi. Of beter geschreven: klotezooi, want het zal vast een dikke floorfiller zijn geweest in de Reguliersdwarsstraat.
3
* denotes required fields.