Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 15 juni 2024, 17:30 uur
Hooky: "It was the wackiest thing we could do; the only thing wackier would have been to do the Eurovision Song Contest.” 

2
geplaatst: 16 juni 2024, 02:02 uur
Vergeet mijn grapje met New Order, dat was in het kader van de start van het EK 2024 in Duitsland.
De volgende band is natuurlijk geen onbekende. In alle new wave/postpunk ranglijsten komt hun doorbraaksingle uit 1980 steevast terecht in de top 3.
Met deze band heb ik een soort haat/liefde verhouding. Dit nummer uit 1982 volgde op hun meest donkere album, dat bijna het einde betekende van de band. Als therapie besloot Robert Smith popnummers te schrijven. Just One Kiss was de B-kant van single Let's Go To Bed. Het verscheen later op Japanese Whispers, een verzamelalbum, van hun singles over de periode 1982-83, nog steeds één van mijn favoriete Cure albums. Een mooie mix van donkere post punk en popsensibiliteit.
De volgende band is natuurlijk geen onbekende. In alle new wave/postpunk ranglijsten komt hun doorbraaksingle uit 1980 steevast terecht in de top 3.
Met deze band heb ik een soort haat/liefde verhouding. Dit nummer uit 1982 volgde op hun meest donkere album, dat bijna het einde betekende van de band. Als therapie besloot Robert Smith popnummers te schrijven. Just One Kiss was de B-kant van single Let's Go To Bed. Het verscheen later op Japanese Whispers, een verzamelalbum, van hun singles over de periode 1982-83, nog steeds één van mijn favoriete Cure albums. Een mooie mix van donkere post punk en popsensibiliteit.
1
geplaatst: 17 juni 2024, 13:38 uur
Premonition schreef:
Met deze band heb ik een soort haat/liefde verhouding.
Ik heb exact dezelfde verhouding met deze band. Jankbuil Robert kan ik soms niet luchten of zien, maar op andere momenten weer graag horen. Al zou de band met een minder zeurende zanger minder haat hebben opgewekt (zeker met hun popliedjes) en veel meer liefde hebben ontvangen. Met deze band heb ik een soort haat/liefde verhouding.
Hier overheerst liefde, al is het idd een typisch B-kantje: het meandert zonder duidelijke focus. Kan ook lekker zijn.
7,4
0
geplaatst: 24 juni 2024, 22:51 uur
Toch een wat magere 7,71 voor de band uit Crawley, ze zijn hogere cijfers gewend in dit topic.
1
geplaatst: 25 juni 2024, 10:46 uur
Premonition schreef:
Toch een wat magere 7,71 voor de band uit Crawley, ze zijn hogere cijfers gewend in dit topic.
Klopt wel maar het is nog net niet de laagste.
Rodajc schreef:
Het gemiddelde voor The Funeral Party eindigt nipt boven de acht. 8,062 om precies te zijn. Dat levert The Cure een 206e plaats op in het tussenklassement. Intussen zijn al 16 Cure-songs voorbij gekomen.
Een overzicht:
7 The Cure A Forest 9,031
29 The Cure Faith 8,869
39 The Cure Play for Today 8,779
42 The Cure All Cats Are Grey 8,771
81 The Cure Primary 8,529
87 The Cure Charlotte Sometimes 8,485
94 The Cure Boys Don’t Cry 8,465
99 The Cure Inbetween Days 8,433
108 The Cure One Hundred Years 8,383
186 The Cure In Your House 8,126
206 The Cure The Funeral Party 8,062
212 The Cure Just Like Heaven 8,038
227 The Cure The Hanging Garden 8,000
256 The Cure Disintegration 7,942
259 The Cure Close to Me 7,933
345 The Cure Another Day 7,640
Het gemiddelde voor The Funeral Party eindigt nipt boven de acht. 8,062 om precies te zijn. Dat levert The Cure een 206e plaats op in het tussenklassement. Intussen zijn al 16 Cure-songs voorbij gekomen.
Een overzicht:
7 The Cure A Forest 9,031
29 The Cure Faith 8,869
39 The Cure Play for Today 8,779
42 The Cure All Cats Are Grey 8,771
81 The Cure Primary 8,529
87 The Cure Charlotte Sometimes 8,485
94 The Cure Boys Don’t Cry 8,465
99 The Cure Inbetween Days 8,433
108 The Cure One Hundred Years 8,383
186 The Cure In Your House 8,126
206 The Cure The Funeral Party 8,062
212 The Cure Just Like Heaven 8,038
227 The Cure The Hanging Garden 8,000
256 The Cure Disintegration 7,942
259 The Cure Close to Me 7,933
345 The Cure Another Day 7,640
0
geplaatst: 25 juni 2024, 21:30 uur
De stem van DjFrankie zorgt voor een ophoging naar 7,73, gaat Close to Me niet voorbij dus.
1
geplaatst: 25 juni 2024, 21:32 uur
Druk weekend gehad, dus zo meteen een nieuwe. Gezien de afgelopen wedstrijd wordt dat geen lichtvoetig nummer...
2
geplaatst: 25 juni 2024, 22:09 uur
Red Mecca van Cabaret Voltaire is een meedogenloos album in al zijn ongecomprimeerdheid. Niet direct een favoriet op mijn draaitafel daardoor, maar soms heerlijk om te luisteren als je alles even niet meer helder op het netvlies hebt. Opvolger The Crackdown is veel toegankelijker, maar net zo eigenwijs.
Ik mocht in Paradiso eind 1983 erbij zijn om hun Crackdown tour live te zien. Met name de intensieve blik van Stephen Mallinder is me bij gebleven. Just Fascination was de single van The Crackdown en niet ten onrechte. Hier een live versie van dat nummer.
Ik mocht in Paradiso eind 1983 erbij zijn om hun Crackdown tour live te zien. Met name de intensieve blik van Stephen Mallinder is me bij gebleven. Just Fascination was de single van The Crackdown en niet ten onrechte. Hier een live versie van dat nummer.
2
geplaatst: 26 juni 2024, 00:22 uur
Premonition schreef:
Red Mecca…..Niet direct een favoriet op mijn draaitafel daardoor, maar soms heerlijk om te luisteren als je alles even niet meer helder op het netvlies hebt.
Red Mecca…..Niet direct een favoriet op mijn draaitafel daardoor, maar soms heerlijk om te luisteren als je alles even niet meer helder op het netvlies hebt.
Hier ook. Draai ‘Red Mecca’ niet vaak, maar op dat soort momenten - meestal in een diepnachtelijk uur - wel heel heilzaam. Meestal laat ik het voorafgaan door ‘Always Now’ van Section 25. Ook zo’n plaat om bij “weg te drijven” en weer “aan wal” te komen.
1
geplaatst: 26 juni 2024, 17:04 uur
Een tijd terug Red Mecca herbeluisterd, maar vond het album erg tegen vallen.
De industriële kant van de post-punk zegt me nog nauwelijks iets., maar ik kan me vinden met de connectie met Section 25 van Chameleon Day. Daar (SXXV) kan ik genieten van het repetitieve geluid, bij CV veel minder, en dan heb ik hun vroege repertoire (CV) al jaren hier in huis staan. Misschien binnenkort eens herkansen.
Just Fascination krijgt een 7.
De industriële kant van de post-punk zegt me nog nauwelijks iets., maar ik kan me vinden met de connectie met Section 25 van Chameleon Day. Daar (SXXV) kan ik genieten van het repetitieve geluid, bij CV veel minder, en dan heb ik hun vroege repertoire (CV) al jaren hier in huis staan. Misschien binnenkort eens herkansen.
Just Fascination krijgt een 7.
* denotes required fields.