MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

Prachtig nummer van een prachtig album. Was een mindblower destijds, met natuurlijk weer prachtig artwork van Vaughan Oliver / 23 Envelope = 8,5

dix
Rodajc schreef:

Ik ben best een liefhebber van hun Dreampop, maar deze is behoorlijk slaapverwekkend.

Dat mag zo zijn, maar hier droom ik wel slecht van.

8

Dan moet je maar hogere cijfers geven

Premonition schreef:
(quote)

Dan moet je maar hogere cijfers geven

Nee.

Ik vind het vrij matig, eerlijk gezegd. Vanwaar de circlejerk? Moest je erbij geweest zijn in die tijd? Song to the Siren vind ik ondragelijk mooi, maar dit doet me niks.

Johnny Marr schreef:
Vanwaar de circlejerk?

Pardon?

Ik zeg: we doen een nieuwe!

Ik vind die zweepslag/windvlaag toch een tikje irritant, zeker als je er op gaat letten.
Verder erg beklemmend sfeervol.
7,8

Johnny Marr schreef:
Ik vind het vrij matig, eerlijk gezegd. [...]...dit doet me niks.
Vrij matig en het doet je niks, en dan toch een 6,8? Durf dan ook een vrij matig cijfer te geven jôh, ik zou op de middelbare school bij de meeste vakken apetrots zijn op een 6,8.

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Vrij matig en het doet je niks, en dan toch een 6,8? Durf dan ook een vrij matig cijfer te geven jôh, ik zou op de middelbare school bij de meeste vakken apetrots zijn op een 6,8.

Hmmm, nee. 6,8 is in mijn ogen matig. Niet slecht, maar toch ook niet goed?

Premonition schreef:
(quote)

Pardon?

Johnny Marr schreef:
Hmmm, nee. 6,8 is in mijn ogen matig. Niet slecht, maar toch ook niet goed?
Vlamingen zijn natuurlijker veel milder dan ons hardvochtige Nederlanders, dat blijkt maar weer.
Cijferwaarderingen in Nederland

Een gemiddelde van 7,85 voor Ivo en John Fryer

En nu?? Smak, smak…

Hiromi Moritani uit Osaka debuteerde met haar band Aunt Sally (sic) in 1979. Het album ken ik niet, maar het wordt gerangschikt onder post punk. Als solo artiste meet ze de naam Phew aan en haar debuutsingle wordt in 1980 geproduceerd door Ryuichi Sakamoto. In 1981 verschijnt haar debuutalbum geproduceerd door Conny Plank, Can-leden Holger Czukay en Jaki Liebezeit doen nadrukkelijk mee op dit album. Dat zorgt voor een fijne fusie tussen krautrock, electronic en post punk.
Signal is van dat album wel het meest post punk imo. 楽しめ!

Dat Can nadrukkelijk meedoet, can je inderdaad goed horen. Fraai.
't Japanse gebrabbel creëert altijd een beetje een appreciatiebarrière, maar is in deze niet storend. Zorgt ook niet voor een meerwaarde.
7,8

Dit is wel mijn ding. Ben benieuwd naar het album.

8,5

Doet mij een beetje aan Siouxsie denken. Wel een leuk nummer en natuurlijk zeer herkenbaar qua 80's sfeer. Muzikaal een 8,5 , qua zang een 6,5 resulteert in een 7,5

6

Muzikaal gezien ruim voldoende, maar ik heb wel degelijk moeite met dat “Japanse gebrabbel”.

dix
Rodajc schreef:
...maar ik heb wel degelijk moeite met dat “Japanse gebrabbel”.

Wij verstaan er ook niks van hoor

8

Gast
geplaatst: vandaag om 07:51 uur

geplaatst: vandaag om 07:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.