MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
8,1

Het topic is niet heel erg levendig meer de laatste maanden......

Misschien een gekke vraag, maar hoe werkt die beoordeling in cijfers hier? Ik zie mensen soms een 6,8 of 7,3 geven. Ik ben in de veronderstelling te tellen van 1 t/m 10 en in 0,5. Is er een lijst met een exacte puntentelling en berekening?

Je bent geheel vrij. Je zou ook een 6,534676 kunnen geven. Afronden op een tiende lijkt me echter wel zinvol.

Een gemiddelde van 7,6 voor de Zwitsers.

Even weer een bekende band (misschien de reden dat de animo wat afneemt?).
Dit nummer stond op de B-kant van de single Everything Gone Green uit 1981. Wat mij betreft was dit nummer, Cries and Whispers, een zelfstandige single kandidaat geweest. Ongebruikelijk, de tekst was afkomstig van Stephen Morris.

Kijk aan. Heb het nummer vandaag nog loeihard gedraaid vanaf vinyl (B-kant van de 12” van ‘Everything’s Gone Green’). Heerlijk baswerk van Hooky. Had nog wel een wending in gemogen (structuur is wat te eenvormig). Niettemin een heerlijk nummer. Ttv o.a. die 12” was NO n.m.m. op zijn top.

Maar is dit nu ‘Cries and Whispers’ of ‘Mesh’? Ik meen dat de band het zelf ook niet meer weet.

8,7

Chameleon Day schreef:
Maar is dit nu ‘Cries and Whispers’ of ‘Mesh’? Ik meen dat de band het zelf ook niet meer weet.

Hooky in ieder geval wel.....

8.1736 dus dat wordt 8.2

Nordland een 6,5 en voor New Order een 7

Premonition schreef:
Een gemiddelde van 7,6 voor de Zwitsers.

Met mijn 7,8 voor het voor mij totaal onbekende, maar prima smakende Nordland wordt het gemiddelde nog een héél klein toefje opgeleukt.

Ik heb trouwens liever onbekend dan bekend. Ik denk dat de reden dat de animo wat afneemt komt omdat de frequentie van een nieuw geplaatst nummer wel érg laag ligt. Juist daardoor vergeet ik deze pagina regelmatig, niet omdat de muziek mij niet aanspreekt oid. En juist die onbekende bandjes vind ik erg leuk, ook als ik ze niet leuk blijk te vinden.

New Order - Cries and Whispers
Bekend of onbekend, soms ontloopt het elkaar helemaal niks qua waardering en normering.
7,8

9, heerlijk

Op een of andere manier kom ik niet helemaal lekker in dit nummer.
3x achterelkaar geluisterd en ik dwaal elke keer af.

7,1 denk ik.

Droge mond man….dorstig.

Geen drank meer in huize Premonition? Ik heb ook nog wel wat, ff zoeken.

Chameleon Day schreef:
Geen drank meer in huize Premonition? Ik heb ook nog wel wat, ff zoeken.

Net twee glazen van een heerlijke witte Paul Mas gehad, dus geen zorgen en ook niet over de nieuwe bijdrage, die volgt spoedig.

Ik zit ook aan de wit, moet ff kijken wat. Met ‘Judith’ van The Cult. Maar da’s geen postpunk.

Een gemiddelde van 8,05 voor de Mancunians, terwijl de nieuwe bijdrage net speelt....

Sorry, EvilDrSmith, toch weer een bekende band (de volgende wordt weer een obscure, beloof ik).
Hoewel bekend, dit album van ze is nog steeds wat onbegrepen. Terwijl dit imo een baanbrekend album is geweest in de fusie van electronica, disco/funk en de gitaar/bas/drums postpunk.
Het terugkerend thema van Empires and Dance is de vervreemding en daardoor afstand van de reiziger in het naargeestige Europa van eind jaren zeventig, dat nog steeds teert op het roemruchte verleden.
Heel actueel dus...

9

Idd een mooie soundtrack voor de huidige toestand in Europa…

Gast
geplaatst: vandaag om 11:42 uur

geplaatst: vandaag om 11:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.