Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
2
geplaatst: 15 mei 2025, 14:51 uur
Hij had een verdomd goede smaak qua vrouwen, maar wat wil je met zo'n achternaam.
Hypnotiserende drive met verslavend lekker bijtend stemgeluid. Ik heb en draai eigenlijk veel te weinig van The Fall.
8,5
Hypnotiserende drive met verslavend lekker bijtend stemgeluid. Ik heb en draai eigenlijk veel te weinig van The Fall.
8,5
1
geplaatst: 15 mei 2025, 17:52 uur
Ik heb helemaal niets met (en van) The Fall dus geen score van van mijn kant...
2
geplaatst: 15 mei 2025, 19:15 uur
Er zijn nog wel veel betere The Fall-tracks dan deze...
Maar een 8 kan ik er wel aan kwijt!
Maar een 8 kan ik er wel aan kwijt!
3
geplaatst: 17 mei 2025, 15:04 uur
Ik kan bij dit nummer heel veel vertellen, maar ik laat de muziek het verhaal doen.
1
geplaatst: 17 mei 2025, 16:00 uur
Van het " zuster album" en waarschijnlijk lang niet de populairste track.
9,5
Er is ook nog een spannende demo versie.
9,5

1
geplaatst: 17 mei 2025, 16:15 uur
Rudi S schreef:
Nee, maar wel de spannendste
Rudi S schreef:
Heb ik over getwijfeld, maar deze is obscuur genoeg
1
geplaatst: 17 mei 2025, 17:02 uur
10+++
Wat een nummer is dit! Behoort met Today I Died Again, This Fear of Gods en This Earth that You Walk Upon tot mijn absolute faves. Afgelopen nacht, vlak voor mijn gekwijl, “zonen en zusters” nog gedraaid.
Wat een nummer is dit! Behoort met Today I Died Again, This Fear of Gods en This Earth that You Walk Upon tot mijn absolute faves. Afgelopen nacht, vlak voor mijn gekwijl, “zonen en zusters” nog gedraaid.
1
geplaatst: 17 mei 2025, 18:00 uur
Een tikje off-topic, maar ook niet helemaal en zeker actueel: vanavond doet Litouwen mee met een postpunknummer aan het Songfestival. Helemaal niet onverdienstelijk vind ik. Zeker als je het afzet tegen het gros van het deelnemersveld.
0
geplaatst: 17 mei 2025, 19:43 uur
Premonition schreef:
Ik kan bij dit nummer heel veel vertellen, maar ik laat de muziek het verhaal doen
Ik kan bij dit nummer heel veel vertellen, maar ik laat de muziek het verhaal doen
Hoor jouw verhaal graag.

1
geplaatst: 17 mei 2025, 19:49 uur
EvilDrSmith schreef:
Een tikje off-topic, maar ook niet helemaal en zeker actueel: vanavond doet Litouwen mee met een postpunknummer aan het Songfestival. Helemaal niet onverdienstelijk vind ik. Zeker als je het afzet tegen het gros van het deelnemersveld.
Zo postpunk vind ik het eigenlijk niet. Maar heb het nummer maar half gehoord tijdens de halve finale die het gezin volgde en ik eigenlijk niet. Maar spitste mijn oren toen Cornald Maas beweerde dat dit postpunk was….(gek hè, het woord “postpunk” valt en je aandacht is erbij
).
1
geplaatst: 17 mei 2025, 19:55 uur
0
geplaatst: 17 mei 2025, 22:13 uur
EvilDrSmith schreef:
Na het songfestival stem je nog wel even op dit nummer, Bas?
Ik volg het songfestival na het debacle van vorig jaar en het meedoen van Israël niet dit jaar. Maar zal Litouwen nog even opzoeken.
Edit, net gehoord, prima song, ik snap de postpunk associatie, maar is ook erg jaren negentig qua vibe.
0
geplaatst: 17 mei 2025, 22:25 uur
1
geplaatst: 19 mei 2025, 21:48 uur
8,5
Edit: stof eraf geblazen en gelijk opgezet. Wat een album is dit toch! ❤️
Edit: stof eraf geblazen en gelijk opgezet. Wat een album is dit toch! ❤️
1
geplaatst: 20 mei 2025, 15:08 uur
Premonition schreef:
Na het songfestival stem je nog wel even op dit nummer, Bas?
Jazeker!Na het songfestival stem je nog wel even op dit nummer, Bas?
Zonde dat ik de Simple Minds leerde kennen met hun mid/late 80s hits die ik als puber niet zelden verschrikkelijk stom en vervelend vond. Dit had ik destijds ook stukken beter gevonden. Onheilspellend, dreigend, mysterieus en bijna psychedelisch aandoende postpunk. Nog wel even een stuk beter dat die Litouwse songfestifaalband.
8,2
0
geplaatst: 20 mei 2025, 19:16 uur
Premonition schreef:
Nou komt ie: 10!
Nou komt ie: 10!
Pas de eerste 10 in je leven? Zowel als ontvanger als uitdeler?
0
geplaatst: 20 mei 2025, 22:02 uur
Ik ben niet iemand van tienen, klopt. Dat betekent voor mij dat iets perfect is en dat is meestal niet zo. Deze song is dat voor mij wel, mijn favoriete nummer van Simple Minds.
* denotes required fields.