MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

BTW: Thomas scoorde met ‘Talk to Me’ een 6,7

Hij had een verdomd goede smaak qua vrouwen, maar wat wil je met zo'n achternaam.
Hypnotiserende drive met verslavend lekker bijtend stemgeluid. Ik heb en draai eigenlijk veel te weinig van The Fall.
8,5

Ik heb helemaal niets met (en van) The Fall dus geen score van van mijn kant...

Er zijn nog wel veel betere The Fall-tracks dan deze...
Maar een 8 kan ik er wel aan kwijt!

Een 7,84 voor The Fall

smakkerdersmakkerdersmak

Ik kan bij dit nummer heel veel vertellen, maar ik laat de muziek het verhaal doen.

Van het " zuster album" en waarschijnlijk lang niet de populairste track.

9,5

Er is ook nog een spannende demo versie.

Rudi S schreef:
Van het " zuster album" en waarschijnlijk lang niet de populairste track.

Nee, maar wel de spannendste

Rudi S schreef:
Er is ook nog een spannende demo versie.

Heb ik over getwijfeld, maar deze is obscuur genoeg

10+++

Wat een nummer is dit! Behoort met Today I Died Again, This Fear of Gods en This Earth that You Walk Upon tot mijn absolute faves. Afgelopen nacht, vlak voor mijn gekwijl, “zonen en zusters” nog gedraaid.

Een tikje off-topic, maar ook niet helemaal en zeker actueel: vanavond doet Litouwen mee met een postpunknummer aan het Songfestival. Helemaal niet onverdienstelijk vind ik. Zeker als je het afzet tegen het gros van het deelnemersveld.

Ik ben wat minder enthousiast
7

Premonition schreef:
Ik kan bij dit nummer heel veel vertellen, maar ik laat de muziek het verhaal doen

Hoor jouw verhaal graag.

EvilDrSmith schreef:
Een tikje off-topic, maar ook niet helemaal en zeker actueel: vanavond doet Litouwen mee met een postpunknummer aan het Songfestival. Helemaal niet onverdienstelijk vind ik. Zeker als je het afzet tegen het gros van het deelnemersveld.

Zo postpunk vind ik het eigenlijk niet. Maar heb het nummer maar half gehoord tijdens de halve finale die het gezin volgde en ik eigenlijk niet. Maar spitste mijn oren toen Cornald Maas beweerde dat dit postpunk was….(gek hè, het woord “postpunk” valt en je aandacht is erbij).

koosknook schreef:
Ik ben wat minder enthousiast
7

Cijfer voor Litouwen, neem ik aan?

EvilDrSmith schreef:

Na het songfestival stem je nog wel even op dit nummer, Bas?
Ik volg het songfestival na het debacle van vorig jaar en het meedoen van Israël niet dit jaar. Maar zal Litouwen nog even opzoeken.

Edit, net gehoord, prima song, ik snap de postpunk associatie, maar is ook erg jaren negentig qua vibe.

Chameleon Day schreef:
Hoor jouw verhaal graag.

Doe ik wel in een PM....

8,5

Edit: stof eraf geblazen en gelijk opgezet. Wat een album is dit toch! ❤️

Premonition schreef:
Na het songfestival stem je nog wel even op dit nummer, Bas?
Jazeker!
Zonde dat ik de Simple Minds leerde kennen met hun mid/late 80s hits die ik als puber niet zelden verschrikkelijk stom en vervelend vond. Dit had ik destijds ook stukken beter gevonden. Onheilspellend, dreigend, mysterieus en bijna psychedelisch aandoende postpunk. Nog wel even een stuk beter dat die Litouwse songfestifaalband.
8,2

Nou komt ie: 10!

Premonition schreef:
Nou komt ie: 10!

Pas de eerste 10 in je leven? Zowel als ontvanger als uitdeler?

Ik ben niet iemand van tienen, klopt. Dat betekent voor mij dat iets perfect is en dat is meestal niet zo. Deze song is dat voor mij wel, mijn favoriete nummer van Simple Minds.

Leuk, maar niet bijzonder.
7,1

Gast
geplaatst: vandaag om 01:30 uur

geplaatst: vandaag om 01:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.