MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
Rainmachine, Juul1998B, voskat. Altijd dezelfden. Bij de les blijven. Maak gebruik van je recht. Voordat de wereldwijd oprukkende neo-fascisten - zelfs doorgedrongen tot ons eigen landelijk bewind - dat onmogelijk maken. Stemmen!

Jaja rustig maar, een 9 voor de Schotse vrinden. This Fear of Gods is favoriet maar dit is natuurlijk in zijn geheel een juweel van een album. Beter dan de bagger die ze nu maken als de Spice Minds

Rainmachine schreef:
This Fear of Gods is album favoriet maar dit is natuurlijk in zijn geheel een juweel van een album.

Euh, … maar ‘This Fear of Gods’ staat niet op “Zonen & Zusters”.

7,1 opletten gauw JUUL

Chameleon Day schreef:
(quote)

Euh, … maar ‘This Fear of Gods’ staat niet op “Zonen & Zusters”.

Ahhhh whatamistakadamaka, zat met mijn hoofd in And Also The Trees regionen dus was er niet helemaal bij vanavond... Maar de 9 blijft staan ....

Rainmachine schreef:
(quote)
….zat met mijn hoofd in And Also The Trees regionen …

Ook heerlijke regionen om te vertoeven. Ben er ook graag.

.. Maar de 9 blijft staan ....

Maak er een 10 van.

Een 8,41 voor de Schotten, voor mij wat teleurstellend.

Premonition schreef:
Een 8,41 voor de Schotten, voor mij wat teleurstellend.

Nou, we ronden af naar een 9. Doen we gewoon.

Rainmachine schreef:
Ahhhh whatamistakadamaka, maar de 9 blijft staan ....

Listen very carefully, I shall say this only once, give a 10!

"Please remember to mention me, In tapes you leave behind."
Dat doen we Midge, deze tape is van een optreden uit TOTP, juni 1981. All Stood Still was de vierde single van Vienna, het doorbraakalbum van Ultravox uit 1980. Uiteraard door de gelijknamige single werd de groep voor het grote publiek bekend, maar de groep had al wat albums op hun naam staan met zanger John Foxx, die hier solo al eens voorbij kwam.
Met Ure werd het geluid gestroomlijnder en dus commercieel verantwoorder. Ure had een fascinatie met het einde der tijden door een nucleaire holocaust in zijn songs, ook dit nummer verhaalt hierover. Helaas is de begin jaren tachtig dreiging weer terug in Europa, hopelijk zorgt dat ook voor veel spannende (nu)postpunk nummers...

7,8!
Ik moet dit topic vastmaken, vergeet het steeds lol.

Neeeee! Wel animo! Maar ook ik vergeet weleens iets...

Ultravox 9,8

Ultravox 7,5

koosknook, shinybeast, EvilDrSmith? Zitten jullie op het strand van Egmond aan Zee, tussen de Duitsers voor een lang weekend of zo? Dit nummer van Ultravox mag ook daar gerust hard over de bluetooth-speaker!

Ondanks het überfoute, Duitserige snorretje van Midge toch wel een heul erg lekker nummertje.
Grüß Gott!
8,3

Op de Drenthse heide doet deze het ook best goed!
8

koosknook schreef:
Op de Drenthse heide doet deze het ook best goed!

Maar, euh, vraagje…gingen de wolven er bij de klanken van U’vox schallend over de Drenthse hei met een rotvaart vandoor of ben je gebeten?

Die f*ckin wolf heeft me gebeten (ze houden neer van horror-metal) en daardoor kon ik dagen lang niet Utravox beoordelen. Naar nu gaat het weer goed met me en kan ik "All Stood Still" weer op de juiste waarde schatten.

Een 8,3 voor Ultravox

The Danse Society werd in 1980 opgericht. De groep uit Barsnley debuteerde aan het eind van datzelfde jaar op het Futurama 2 Festival als Danse Crazy. John Peel stond in het publiek en dat leverde een dik half jaar later de eerste Peel Sessions op. In 1982 volgde het debuut, Seduction, op hun eigen label. In 1983 werd de groep door Arista ingelijfd en dat betekende het begin van het einde. Gelukkig was Heaven is Waiting, hun debuut voor het label, nog alleszins te pruimen (hoewel minder dan Seduction).
De groep had een voorliefde voor donkere soundscapes, maar dat leverde helaas niet altijd memorabele songs op. Dit nummer The Hurt uit 1983 heeft deze combinatie wel imo.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:02 uur

geplaatst: vandaag om 22:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.