Muziek / Muziekgames / Ooit in ... De Afrekening
zoeken in:
0
geplaatst: 30 maart 2020, 17:50 uur
Toch een gigantisch verschil tussen bepaalde nummers. Strange Entity en Chaos vergelijken met Schism of Instant Street.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 30 maart 2020, 19:04 uur
JoaMuse schreef:
Op 1 april zendt StuBru van 16u tot 19u een toplijst uit met nummers die op 1 stonden in De Eindafrekening. Je kan er nu voor stemmen.
De Ultieme Eindafrekening
Dank voor de tip. Ik heb mijn keuze zojuist ingezonden.Op 1 april zendt StuBru van 16u tot 19u een toplijst uit met nummers die op 1 stonden in De Eindafrekening. Je kan er nu voor stemmen.
0
geplaatst: 30 maart 2020, 19:37 uur
De fratsen van Liam Lynch halen een gemiddelde van 6,74 uit 7 stemmen. Zo komen ze nipt de Flop-lijst binnen op de 10de plaats.
Toen Wouter Van Gestel besloot deel te nemen aan "De Nieuwe Lichting" moest hij dringend een artiestennaam opgeven. Op dat moment worstelde hij een beetje met zichzelf en koos dan voor het ietwat ironische pseudoniem Tout Va Bien (Alles Gaat Goed), een naam waar hij daarna niet te veel meer over had nagedacht. This Fight draaide flink wat weken mee in de TOP 3 van De Afrekening en eindigde op de 33ste plaats in De Eindafrekening van 2015.
Tout Va Bien - This Fight
Toen Wouter Van Gestel besloot deel te nemen aan "De Nieuwe Lichting" moest hij dringend een artiestennaam opgeven. Op dat moment worstelde hij een beetje met zichzelf en koos dan voor het ietwat ironische pseudoniem Tout Va Bien (Alles Gaat Goed), een naam waar hij daarna niet te veel meer over had nagedacht. This Fight draaide flink wat weken mee in de TOP 3 van De Afrekening en eindigde op de 33ste plaats in De Eindafrekening van 2015.
Tout Va Bien - This Fight
0
geplaatst: 30 maart 2020, 20:25 uur
JoaMuse schreef:
Op 1 april zendt StuBru van 16u tot 19u een toplijst uit met nummers die op 1 stonden in De Eindafrekening. Je kan er nu voor stemmen.
Merci voor de geweldige tip, JoaMuse.
De laatste tijd héél weinig kans om naar de radio te luisteren, dus ik zou 't gemist hebben.
1
geplaatst: 31 maart 2020, 14:30 uur
Haha bij StuBru hebben ze iemand laten uitpluizen welke nummers er allemaal op 1 hebben gestaan in De Afrekening. Hier het resultaat.
0
geplaatst: 31 maart 2020, 15:17 uur
De laatste jaren toch een terugval qua niveau wat mij betreft.
0
geplaatst: 1 april 2020, 03:04 uur
Lol. rotjob.xlsx 
En op 1 april draait StuBru blijkbaar énkel nummer één songs uit die lijst naar aanleiding van 35 jaar De Afrekening.
Van een terugval is voor mij geen sprake. Ik zie in alle periodes geweldige nummers voorbij komen.

En op 1 april draait StuBru blijkbaar énkel nummer één songs uit die lijst naar aanleiding van 35 jaar De Afrekening.
Van een terugval is voor mij geen sprake. Ik zie in alle periodes geweldige nummers voorbij komen.
0
geplaatst: 1 april 2020, 10:00 uur
Ik volg dumb_helicopter wel. Chaos en Strange Entity gaan over 20 jaar geen klassiekers zijn zoals Instant Street nu. Ik zie ook artiesten (zoals Editors met Magazine en Florence met Hunger) die in recente jaren de nummer 1-positie behaalden, terwijl het vroeger met songs die eigenlijk grotere hits/klassiekers zijn niet lukte. De hoogdagen van de rock liggen dan ook al achter ons kunnen we wel stellen, wat niet betekent dat er geen goede rockmuziek meer gemaakt wordt natuurlijk.
HLN postte nog wat weetjes over De Afrekening trouwens.
HLN postte nog wat weetjes over De Afrekening trouwens.

0
geplaatst: 1 april 2020, 10:09 uur
Interessant! An Lemmens was voor mij wel de slechtste presentatrice van het lijstje. Heeft mij persoonlijk doen afhaken om wekelijks te luisteren. Het interview omtrent de verjaardag van De Afrekening waarbij ze aangaf nummers van Radiohead keer op keer in te korten omdat het haar ding niet was, bevestigen dit alleen maar.
0
geplaatst: 1 april 2020, 10:13 uur
Van dit decennium is er volgens mij geen enkele blijver die op één stond in de eindafrekening. R U Mine en Everything Now komen in de buurt maar zijn toch mindere nummers in het oeuvre van de artiest. Fear Inoculum kan ik nog niet goed inschatten, maar vrees ik dat hetzelfde lot beschoren is.
0
geplaatst: 1 april 2020, 11:15 uur
Vanaf 16u zit ik aan m'n radio gekluisterd, ik ben eens benieuwd
Is er een chat zoals met De Tijdloze?
Is er een chat zoals met De Tijdloze?
0
geplaatst: 1 april 2020, 16:30 uur
Kan helaas niet luisteren. 
Stemmen de usual suspects ondertussen nog even voor Tout Va Bien?

Stemmen de usual suspects ondertussen nog even voor Tout Va Bien?

1
geplaatst: 1 april 2020, 16:38 uur
Pijnlijk dat Mercy dat record van Instant Street heeft te pakken en achteraf toch niet meer dan een voetnoot in de muziekgeschiedenis blijkt te zijn zo getuige die lage plek die het nu scoort.
0
geplaatst: 1 april 2020, 17:53 uur
Magnapop - Lay It Down is een verrassing voor mij. Enige nummer dat ik niet ken van de 35 en met plek 13 een vrij hoge notering. Ook Believe van K's Choice was me nog niet echt bekend, al klonk dat nummer wel vertrouwd doordat ik de cover van Niels Destadsbader de voorbije jaren vaak gehoord heb op de radio. 

1
geplaatst: 1 april 2020, 18:37 uur
Schism in je aangezicht. Bam.
Dacht al dat ik het herkende! Hahahaha wat een giller!

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/91508178_2621723501446292_6148966250887249920_o.jpg?_nc_cat=111&_nc_sid=ca434c&_nc_oc=AQnfHNAPVO464CtqCqZAvLGM2o4nrvBfMnSxgpbTRGF-c__lte8QN_DvFCs-cEhx64KU6NXSxijlJiIcoXbhsStn&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=0bf6ac52cda77c63abf06e4dc57e84d3&oe=5EA92543
JoaMuse schreef:
Ook Believe van K's Choice was me nog niet echt bekend, al klonk dat nummer wel vertrouwd doordat ik de cover van Niels Destadsbader de voorbije jaren vaak gehoord heb op de radio.
Ook Believe van K's Choice was me nog niet echt bekend, al klonk dat nummer wel vertrouwd doordat ik de cover van Niels Destadsbader de voorbije jaren vaak gehoord heb op de radio.
Dacht al dat ik het herkende! Hahahaha wat een giller!

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/91508178_2621723501446292_6148966250887249920_o.jpg?_nc_cat=111&_nc_sid=ca434c&_nc_oc=AQnfHNAPVO464CtqCqZAvLGM2o4nrvBfMnSxgpbTRGF-c__lte8QN_DvFCs-cEhx64KU6NXSxijlJiIcoXbhsStn&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=0bf6ac52cda77c63abf06e4dc57e84d3&oe=5EA92543
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 1 april 2020, 19:22 uur
Twaalfde plaats voor mijn inzending dEUS - Hotellounge (Be the Death of Me) valt me tegen.
0
geplaatst: 1 april 2020, 19:52 uur
Kan al bij al wel leven met de uitslag. Ben al lang blij dat geen van die niemendalletjes van de voorbije jaren hoog geëindigd is.
0
geplaatst: 1 april 2020, 20:06 uur
Johnny Marr schreef:
(afbeelding)
Ja dat zou er inderdaad wat overoveroveroveroveroverover zijn. (afbeelding)

0
geplaatst: 4 april 2020, 05:30 uur
Het was eerder een kort gevecht voor Tout Va Bien met amper 5 stemmen. Maar met een gemiddelde van 7.40 scoort de band helemaal niet slecht. Goed voor een 21ste plaats in de huidige TOP 42.
Next.
35 jaar De Afrekening zowaar. Uit de 35 best scorende nummers uit 35 jaar De Afrekening stemden de luisteraars massaal op één favoriet: 'Killing in The Name' van Rage Against The Machine. Een nummer dat in 1992 ook al goed scoorde in De Afrekening.
Maar wat vinden we nu eigenlijk van die nummer één uit De Ultieme Eindafrekening?
Rage Against The Machine - Killing in The Name
Next.
35 jaar De Afrekening zowaar. Uit de 35 best scorende nummers uit 35 jaar De Afrekening stemden de luisteraars massaal op één favoriet: 'Killing in The Name' van Rage Against The Machine. Een nummer dat in 1992 ook al goed scoorde in De Afrekening.
Maar wat vinden we nu eigenlijk van die nummer één uit De Ultieme Eindafrekening?
Rage Against The Machine - Killing in The Name
* denotes required fields.