MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in ... De Afrekening

zoeken in:
Arbeidsdeskundige
10

6

Heb het nooit zo gehad op dit nummer. Ze hebben toch veel betere?

8

Ik vind de NR 2 dan weer énorm overrated, van deze Rage begrijp ik nog wel dat die zo hoog geklommen is.

5,5 beu gehoord

Johnny Marr schreef:
6

Heb het nooit zo gehad op dit nummer. Ze hebben toch veel betere?

Nope

Geweldig nummer, maar ben het wel een klein beetje beu geraakt.

8,5

Wat dacht je van 'Freedom'?

Tijd voor een nieuwe!

Lay It Down is misschien wel één van de vreemde eenden in de bijt als we kijken naar de winnaars van de Eindafrekening. Op vandaag zijn ze toch wat minder in het collectieve geheugen gebleven dan andere memorabele winnaars. Hoog tijd dus voor een hernieuwde kennismaking met Magnapop:

RATM klopt af op een mooi gemiddelde van 7.53.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Wat dacht je van 'Freedom'?

Niet slecht, maar blijft minder hangen en heeft minder rage dan Killing in the Name.

Arbeidsdeskundige
7,5

6

Echt niet bijzonder. Vreemd dat dit zo hoog scoorde in de eindafrekening.

Weinig stemmen voor Magnapop. Lay it Down eindigt op 6.96 uit 5 stemmen. Slecht is dat niet. Noch Top, noch Flop.

Een vergeten nummer uit 2012? Zeker is dat deze is opgedoken in De Afrekening eind dat jaar, mogelijk ook begin 2013. Maar noch stond het ooit in de TOP 3, noch kwamen Montevideo & Lara Chedraoui in De Eindafrekening terecht. Het énige andere nummer dat ik vaag herken, is 'Castles'. De Belgische band bracht vorig jaar nog een nieuwe plaat uit, 'Temperplate'.

Montevideo ft. Lara Chedraoui - Fate & Glory

Arbeidsdeskundige
8,5

Lang niet gehoord maar ik herinner me Fate & Glory nog, die bespraken we bij nieuw in De Afrekening 2012 (StuBru's alternatieve lijst).

Misschien vindt herman het wel leuk om deze terug te horen, hij gaf toen een 9.

7,5

8,5 Killing In The Name
8 Lay It Down
7,5 Fate & Glory

Leuk om terug te horen inderdaad. Was destijds blijkbaar in een heel goede bui, want als ik zie dat ik zelfs nog een 6 over had voor Hey Ho...

Montevideo ft. Lara Chedraoui - Fate & Glory halen een 7.5 uit 5 stemmen. Dat brengt hen op de 21ste plaats in de voorlopige TOP.

Back to the '80s met R.E.M. en Orange Crush. In de Eindafrekening van 1989 stond deze aan de top.

5

Zelf ben ik iets minder fan van deze REM, Orange Crush heeft het nooit echt gedaan voor mij. Ik ervaar het als ietwat zeurderig.

Montevideo: 7
REM: 9

Orange, dat nummer ken ik nog niet van ze.
Klinkt wel goe.

9,9

4,0

Arbeidsdeskundige
8

Gast
geplaatst: vandaag om 23:51 uur

geplaatst: vandaag om 23:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.