Muziek / Muziekgames / Ooit in ... De Afrekening
zoeken in:
0
geplaatst: 26 november 2019, 14:56 uur
Voor wie het trouwens gemist heeft, er is ook een "Nieuw in De Afrekening" thread, met de meest recente binnenkomers.
Nieuw in ... De Afrekening (2019)
Nieuw in ... De Afrekening (2019)
0
geplaatst: 28 november 2019, 15:47 uur
Resultaat:
- The Scabs - Hard Times (13 v - 7,44)
- My Chemical Romance - Welcome to the Black Parade (12 v - 6,56)
Tussenstand:
- The Breeders - Cannonball (11 v - 8,04)
- Placebo - A Song to Say Goodbye (9 v - 7,87)
- Nada Surf - Popular (13 v - 7,81)
- The Smithereens - Top of the Pops (11 v - 7,16)
- Cypress Hill - Insane in the Brain (12 v - 6,58)
- Blur - Crazy Beat (12 v - 6,50)
- A Brand - Hammerhead (9 v - 6,45)
- Channel Zero - Black Fuel (12 v - 6,44)
Met de komst van 2020 in het achterhoofd, twee kandidaten uit het eerste jaar van hun decennium.
3 Doors Down haalde eind het jaar 2000 drie opeenvolgende weken de hoogste positie, ook de drie eerste weken van 2001 stonden ze met Kryptonite op de eerste plaats. In De Eindafrekening van het jaar 2000, stonden ze op de 10de plaats. Maar dit nummer stond wel op #1 in De Afrekening 2000, de top met de beste beste platen van 2000 tem 2009.
The Drums stonden met Let's Go Surfin' op de 35ste plaats in De Eindafrekening van 2010. Zij draaiden wel een tijdje mee in de alternatieve hitparade van dat jaar, maar konden nooit de eerste plaats bemachtigen.
Tussenstand:
- The Breeders - Cannonball (11 v - 8,04)
- Placebo - A Song to Say Goodbye (9 v - 7,87)
- Nada Surf - Popular (13 v - 7,81)
- The Smithereens - Top of the Pops (11 v - 7,16)
- Cypress Hill - Insane in the Brain (12 v - 6,58)
- Blur - Crazy Beat (12 v - 6,50)
- A Brand - Hammerhead (9 v - 6,45)
- Channel Zero - Black Fuel (12 v - 6,44)
Met de komst van 2020 in het achterhoofd, twee kandidaten uit het eerste jaar van hun decennium.
3 Doors Down haalde eind het jaar 2000 drie opeenvolgende weken de hoogste positie, ook de drie eerste weken van 2001 stonden ze met Kryptonite op de eerste plaats. In De Eindafrekening van het jaar 2000, stonden ze op de 10de plaats. Maar dit nummer stond wel op #1 in De Afrekening 2000, de top met de beste beste platen van 2000 tem 2009.
The Drums stonden met Let's Go Surfin' op de 35ste plaats in De Eindafrekening van 2010. Zij draaiden wel een tijdje mee in de alternatieve hitparade van dat jaar, maar konden nooit de eerste plaats bemachtigen.
0
geplaatst: 28 november 2019, 16:43 uur
3DD: 4,5
Drums: 8
3DD heb ik te vaak gehoord, op elk feestje kwam ie destijds langs. En vond het daarvoor al niet bijzonder.
Let's Go Surfing blijft toch wel een vrolijk indieplaatje. Niet heel opzienbarend wellicht, maar blijft erg leuk. Dat dit ook alweer 10 jaar oud is...
Drums: 8
3DD heb ik te vaak gehoord, op elk feestje kwam ie destijds langs. En vond het daarvoor al niet bijzonder.
Let's Go Surfing blijft toch wel een vrolijk indieplaatje. Niet heel opzienbarend wellicht, maar blijft erg leuk. Dat dit ook alweer 10 jaar oud is...
0
geplaatst: 28 november 2019, 22:04 uur
3DD: 8,5
Ik heb verder weinig met 3DD maar Kryptonite blijft een dijk van een nummer.
Drums: 8,5
Erg aanstekelijk nummer, vooral die gitaar en de sixtiessound spreken mij aan.
Ik heb verder weinig met 3DD maar Kryptonite blijft een dijk van een nummer.
Drums: 8,5
Erg aanstekelijk nummer, vooral die gitaar en de sixtiessound spreken mij aan.
0
geplaatst: 30 november 2019, 11:28 uur
De overige nummers van de band doen mij weinig, maar Kryptonite staat misschien wel in mijn TOP 100 aller tijden.
3DD: 9
Surfin' is één van mijn favoriete singles van dat jaar. De sixties-sound is enorm aanstekelijk en het gefluit maakt het af. Het lijkt wel gisteren dat deze uitkwam. 10 jaar zeg ...
Drums: 8.5
Een beetje zoals LucM dus.
PS: Als graag iemand anders een een duo post, doe gerust!
3DD: 9
Surfin' is één van mijn favoriete singles van dat jaar. De sixties-sound is enorm aanstekelijk en het gefluit maakt het af. Het lijkt wel gisteren dat deze uitkwam. 10 jaar zeg ...
Drums: 8.5
Een beetje zoals LucM dus.
PS: Als graag iemand anders een een duo post, doe gerust!

1
geplaatst: 2 december 2019, 20:35 uur
Twee miskende Britse bands uit de begin jaren '90 met een fantastische song.
0
geplaatst: 2 december 2019, 21:33 uur
IS: 8,32
TF: 8,87
Is het ergens op te zoeken of een nummer in de Afrekening heeft gestaan?
TF: 8,87
Is het ergens op te zoeken of een nummer in de Afrekening heeft gestaan?
0
geplaatst: 2 december 2019, 22:35 uur
Poek, op de eerste pagina staat er een post van mij met info. Mogelijk ben je daar wat mee.
LucM, zou je volgende keer het resultaat willen uitrekenen en de tussenstand willen meenemen? Alvast bedankt.
IS: 5
TF: 6
Deze songs heb ik niet bewust meegemaakt destijds, in welk jaar stonden deze in De Afrekening? Misschien dat ik ze meer zou smaken, mocht ik ze in mijn tienerjaren meegekregen hebben.
LucM, zou je volgende keer het resultaat willen uitrekenen en de tussenstand willen meenemen? Alvast bedankt.
IS: 5
TF: 6
Deze songs heb ik niet bewust meegemaakt destijds, in welk jaar stonden deze in De Afrekening? Misschien dat ik ze meer zou smaken, mocht ik ze in mijn tienerjaren meegekregen hebben.
0
geplaatst: 2 december 2019, 22:37 uur
esteban schreef:
Poek, op de eerste pagina staat er een post van mij met info. Mogelijk ben je daar wat mee.
Nee, daarom vroeg ik het
Tenzij ik over iets heen lees.
0
geplaatst: 2 december 2019, 22:41 uur
esteban schreef:
Eén volledig en duidelijk overzicht is er helaas niet. Het is vooral puzzelen met de informatie die wel terug te vinden is.
De eindafrekening 1985 - Wikipedia - nl.wikipedia.org
^ Onderaan deze Wikipedia, kan je de resultaten van De Eindafrekening gedeeltelijk terugvinden. Van 1985 tem 1991 en van 2006 tem 2014. Jammer van het gat van 15 jaar.
De Afrekening 2000 - Wikipedia - nl.wikipedia.org
^ Dit is De Eindafrekening van het decennium. (2000-2009)
Lijst van nummer 1-hits in De Afrekening in 2000 - Wikipedia - nl.wikipedia.org
^ Onderaan deze Wikipedia, kan je doorklikken naar lijsten met de wekelijkse #1 van de jaren 2000 tem 2011 én de wekelijkse TOP 3 van 2012 tem 2014.
Welkom | Stubru
^ Onderaan kan je doorklikken tot de uitslag van 5 jaar terug. (pagina 16)
De Afrekening | Wat stond er op nummer 1 - extra.stubru.be
^ Hier kan je bekijken wat op #1 stond op een bepaalde datum. Al lijkt deze momenteel niet meer te werken.
De Afrekening Label | Releases | Discogs
^ Hier kan je alle 66 (voorlopig) verzamel CD's terugvinden, waarvan er verschillende per jaar verschijnen. Op MusicMeter ontbreken er nog heel wat. Alle nummers die op de CD's staan, zijn effectief in De Afrekening opgedoken.
Er zijn ook nog vele 'oude' pagina's van StuBru die online terug te vinden zijn en waar je informatie kan terugvinden. Vooral handig vanaf 2014, want daar stopt de Wikipedia-informatie. Bij de Nederlandstalige Wikipedia van individuele nummers of artiesten, staat soms ook wat deze in De Afrekening gedaan hebben.
(quote)
Eén volledig en duidelijk overzicht is er helaas niet. Het is vooral puzzelen met de informatie die wel terug te vinden is.
De eindafrekening 1985 - Wikipedia - nl.wikipedia.org
^ Onderaan deze Wikipedia, kan je de resultaten van De Eindafrekening gedeeltelijk terugvinden. Van 1985 tem 1991 en van 2006 tem 2014. Jammer van het gat van 15 jaar.
De Afrekening 2000 - Wikipedia - nl.wikipedia.org
^ Dit is De Eindafrekening van het decennium. (2000-2009)
Lijst van nummer 1-hits in De Afrekening in 2000 - Wikipedia - nl.wikipedia.org
^ Onderaan deze Wikipedia, kan je doorklikken naar lijsten met de wekelijkse #1 van de jaren 2000 tem 2011 én de wekelijkse TOP 3 van 2012 tem 2014.
Welkom | Stubru
^ Onderaan kan je doorklikken tot de uitslag van 5 jaar terug. (pagina 16)
De Afrekening | Wat stond er op nummer 1 - extra.stubru.be
^ Hier kan je bekijken wat op #1 stond op een bepaalde datum. Al lijkt deze momenteel niet meer te werken.
De Afrekening Label | Releases | Discogs
^ Hier kan je alle 66 (voorlopig) verzamel CD's terugvinden, waarvan er verschillende per jaar verschijnen. Op MusicMeter ontbreken er nog heel wat. Alle nummers die op de CD's staan, zijn effectief in De Afrekening opgedoken.
Er zijn ook nog vele 'oude' pagina's van StuBru die online terug te vinden zijn en waar je informatie kan terugvinden. Vooral handig vanaf 2014, want daar stopt de Wikipedia-informatie. Bij de Nederlandstalige Wikipedia van individuele nummers of artiesten, staat soms ook wat deze in De Afrekening gedaan hebben.
* denotes required fields.