MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in De Alternatieve Hitlijst (2020) FINALE

zoeken in:
▸ IBE - Perfect Storm 4
▸ The Radar Station - Subtle Science 5,5
▸ Noémie Wolfs - Wake Me up 6
▸ White Reaper - Might Be Right 6,4
▸ Working Men's Club - White Rooms and People 5
▸ Greg Dulli - It Falls Apart 6

▸ IBE - Perfect Storm 5,5
▸ The Radar Station - Subtle Science 6,7
▸ Noémie Wolfs - Wake Me up 6.3
▸ White Reaper - Might Be Right 6,5
▸ Working Men's Club - White Rooms and People 7,1
▸ Greg Dulli - It Falls Apart 7,3

Ik zou de stemmen van SBube ("mister 1") niet meer meetellen

Die 1-tjes zijn naar mijn gevoel wel héél erg streng, maar ik kan ze helaas niet negeren, motel matches.

▸ IBE - Perfect Storm - 6
▸ The Radar Station - Subtle Science - 7
▸ Noémie Wolfs - Wake Me up - 4.5
▸ White Reaper - Might Be Right - 5.5
▸ Working Men's Club - White Rooms and People - 6
▸ Greg Dulli - It Falls Apart - 5

De eerste 5 nieuwkomers van deze week werden aan de Spotify-lijst toegevoegd. Luisteren kan alvast!

* De post met toeters en bellen volgt morgen, dat zit er nu niet meer in.

motel matches schreef:

Ik zou de stemmen van SBube ("mister 1") niet meer meetellen

Buitenproportioneel laag inderdaad. Enorm irritant. Zeker omdat er totaal geen onderbouwing wordt gegeven.

Paar drukke weken achter de rug, waardoor ik hier niet heb kunnen stemmen. Wel super leuk topic, dus ik beloof beterschap!

Uitrekenen van de vorige ronde volgt later. No can do right now. Geen gebrek aan afwisseling in de eerste helft van de nieuwe lichting.

▶ LUISTERLIJST ▸ SPOTIFY ♫

De Alternatieve Hitlijst ▸ 2020 ◂ MusicMeter ▹ Spotify Web Player

De Alternatieve Hitlijst ▸ 2020 ◂ MusicMeter ▹ List Only in Browser

▶ NIEUWE LICHTING ▸ WEEK 9 ▸ DEEL 1/2 ▸ 5 NUMMERS

1 x VOX - 1 x De Afrekening - 2 x Outlaw 41 - 1 x De Graadmeter

▸ DIRK. - Artline
▸ Billie Eilish - No Time To Die
▸ The Strokes - Bad Decisions
▸ DMA'S - Life is a Game of Changing
▸ Brooke Bentham - Control

▶ DEADLINE

▸ ZA 29 FEB ▸ 23u

▸ DIRK. - Artline 8
▸ Billie Eilish - No Time To Die 1
▸ The Strokes - Bad Decisions 7
▸ DMA'S - Life is a Game of Changing 7.5
▸ Brooke Bentham - Control 4

Slechts één 1

▸ DIRK. - Artline - 8
Dat swingt wel lekker, een paar ruigere stukjes ook, goed gedaan.
▸ Billie Eilish - No Time To Die - 7
Ze zingt hier al wat meer, wat wel een pluspunt is, maar ik blijf hopen dat ze op een keertje haar strot helemaal opentrekt. Muzikaal is het wel een typisch Bond-nummer
▸ The Strokes - Bad Decisions - 7
Dertien in een dozijn, klinkt me weing geïnspireerd
▸ DMA'S - Life is a Game of Changing - 6
Dit is niet mijn ding, dan toch liever niet geïnspireerde gitaarmuziek
▸ Brooke Bentham - Control - 7
Iets te repetitief om uitstekend te zijn.

sj0n88 schreef:
(quote)

Buitenproportioneel laag inderdaad. Enorm irritant. Zeker omdat er totaal geen onderbouwing wordt gegeven.
Volgens mij is het statistisch gezien niet eens mogelijk om zoveel nummers een 1 te vinden. Tenzij je een zeer merkwaardige stemcurve hebt uiteraard.

Als ik iets slecht vind, dan vind ik het slecht, niet een beetje slecht, maar echt slecht, dan is het geen 5, 4. 3 of 2, dan is het een 1!

▸ DIRK. - Artline - 6
Leuk nummer, maar de zang(stem) zit niet mee.
▸ Billie Eilish - No Time To Die - 6.5
Inderdaad een typisch Bond-nummer.
Niet vernieuwend, maar wel gewoon degelijk
▸ DMA'S - Life is a Game of Changing - 4
Een songfestival liedje?
▸ Brooke Bentham - Control - 7.3
Wat mij betreft de 'bescheiden winnaar' van dit vijftal. Spreekt mij wel aan.

DIRK. - Artline - 9
Wat een fijne song is dit, zeg! Heerlijke uptempo garage rock met een rauwe rand. Nog nooit eerder van deze Gentenaren gehoord. Ik ga deze jongens eens goed in de gaten houden.

Billie Eilish - No Time to Die - 8
Spannend en bijzonder. Alleen al vanwege die eerste minuut. De song blijft daarna wat hangen om weer sterk te eindigen met een mooie vocale uithaal. Heeft de potentie om een grote klassieker te worden. Nu al een van de betere James Bond titelsongs ooit, period.

The Strokes - Bad Decisions - 8
Nummer ligt lekker in het gehoor. Toch een beetje 'return to form'. Zo goed heb ik The Strokes lang niet meer gehoord. Dit belooft wat voor het nieuwe album.

DMA's - Life Is a Game of Changing - 7
Iets voor de nachtclubs op Ibiza of Mallorca. De beat is in elk geval nadrukkelijk aanwezig. Grote hit potentie.
Op de momenten dat de treble helemaal open wordt getrokken, klink het best aanstekelijk.

Brooke Bentham - Control - 7
Goed gitaar werk, een mooi centraal loopje, ondersteund door een scheurende background gitaar. Wanneer de bas-drum los gaat, wordt het nummer sterk. Jammer dat Brooke een zever-stem heeft.

Een goed stel, deze vijf.

SBube schreef:
Als ik iets slecht vind, dan vind ik het slecht, niet een beetje slecht, maar echt slecht, dan is het geen 5, 4. 3 of 2, dan is het een 1!

Ook in slechtheid dient nuance te worden aangebracht. Dat is nodig om dit soort ranglijsten te doen slagen. Met een 1 wordt het gemiddelde onevenredig ver naar beneden getrokken.

Arbeidsdeskundige
▸ DIRK. - Artline - 6,5
▸ Billie Eilish - No Time To Die - 8,5
▸ The Strokes - Bad Decisions - 7,5
▸ DMA'S - Life is a Game of Changing - 8
▸ Brooke Bentham - Control - 7,5

Rodajc schreef:
(quote)

Ook in slechtheid dient nuance te worden aangebracht. Dat is nodig om dit soort ranglijsten te doen slagen. Met een 1 wordt het gemiddelde onevenredig ver naar beneden getrokken.

Bwa, is toch zijn goed recht om die scores te geven als het nummer hem echt stoort? Ik hoor niemand klagen omdat jij van deze reeks alles met een 7 en hoger beloond. Ik begrijp dat het frustreert dat het gemiddelde wat onderuit wordt getrokken hierdoor, maar als er enkel maar positivo's meegeteld worden dan ga je ook een scheve vertekening hebben.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Bwa, is toch zijn goed recht om die scores te geven als het nummer hem echt stoort? Ik hoor niemand klagen omdat jij van deze reeks alles met een 7 en hoger beloond. Ik begrijp dat het frustreert dat het gemiddelde wat onderuit wordt getrokken hierdoor, maar als er enkel maar positivo's meegeteld worden dan ga je ook een scheve vertekening hebben.

Natuurlijk, het is ieders goed recht om de punten te geven, die hij of zij wil. Maar daar gaat het hier niet om.
Wel om toch te proberen na te denken over hoe goed of hoe slecht je een nummer vindt.
Probeer te vergelijken met andere nummers en scores, die je hebt gegeven. Geef een afgewogen oordeel.
Zeg niet: ik vind het nummer slecht, dus een 1. Andersom gebeurt dat ook niet. Zo van, ik vind het nummer goed, dus geef ik een 10.

Ik vind dat er idd meer nuance in 'goed' zit als in 'slecht'. Slecht is ook maar een mening, ik vind die plaat gewoon een kutplaat en dan zie ik geen enkele reden om daar meer als een 1 aan te geven.

Net zoals we momenteel met een uiterst kut-Roda te maken hebben!

SBube schreef:
Net zoals we momenteel met een uiterst kut-Roda te maken hebben!

▶ DEADLINE ▸ ZA 29 FEB ▸ 23u

▸ DIRK. - Artline - 5
▸ Billie Eilish - No Time To Die - 8,5
▸ The Strokes - Bad Decisions - 6
▸ DMA'S - Life is a Game of Changing - 5,5
▸ Brooke Bentham - Control - 7,5

Billie al regelmatig gedraaid, maar Brooke kende ik nog niet. Juist die 'zeverstem' spreekt mij wel aan.

▸ DIRK. - Artline | 7,0
▸ Billie Eilish - No Time To Die | 7,5
▸ The Strokes - Bad Decisions | 8,5
▸ DMA'S - Life is a Game of Changing | 6,7
▸ Brooke Bentham - Control | 7,5

▸ DIRK. - Artline - 6.3
▸ Billie Eilish - No Time To Die - 7,5
▸ DMA'S - Life is a Game of Changing - 6,2
▸ Brooke Bentham - Control - 7,2

Laatste dag om punten uit te delen!

Ik heb pas Black Country, New Road een duwtje in de rug gegeven. Deze keer geef ik Billie Eilish een zetje de andere kant op. Wat een enorm matige Bond song. Ik had goede hoop dat het na Sam Smith beter zou worden, maar het tegendeel blijkt waar.

3,0

En omdat ik ze toch al ken:

Brooke Bentham - Control 7,0
DMA'S - Life is a Game of Changing 7,0

▸ DIRK. - Artline - 5
▸ Billie Eilish - No Time To Die - 8.5
▸ The Strokes - Bad Decisions - 7.2
▸ DMA'S - Life is a Game of Changing - 6.8
▸ Brooke Bentham - Control - 6

▸ DIRK. - Artline - 8
▸ Billie Eilish - No Time To Die - 7
▸ The Strokes - Bad Decisions - 6
▸ DMA'S - Life is a Game of Changing - 6.5
▸ Brooke Bentham - Control - 5.5

Dat nummer van DIRK. is heel aanstekelijk, bevalt mij zeker en vast. Of No Time To Die een goed Bond-nummer is, daar ben ik nog niet aan uit. Niet echt, denk ik. Maar los daarvan is het gewoon een goed nummer, dat wel.

Uitrekenen van de vorige ronde (en ronde daarvoor) volgt later nog. My apologies. Ook de tweede helft van de laatste lichting brengt voldoende afwisseling. Benieuwd naar jullie waarderingen.

▶ LUISTERLIJST ▸ SPOTIFY ♫

De Alternatieve Hitlijst ▸ 2020 ◂ MusicMeter ▹ Spotify Web Player

De Alternatieve Hitlijst ▸ 2020 ◂ MusicMeter ▹ List Only in Browser

▶ NIEUWE LICHTING ▸ WEEK 9 ▸ DEEL 2/2 ▸ 5 NUMMERS

1 x VOX - 1 x De Afrekening - 2 x Outlaw 41 - 1 x De Graadmeter

▸ RHEA - If Only
▸ Kate Tempest - Unholy Elixir
▸ King Princess - Ohio
▸ Vistas - Sucker
▸ Real Estate - Paper Cup

▶ DEADLINE

▸ DI 3 MAART ▸ 22u

▸ RHEA - If Only 6
Op zich niet bijster onderscheidend, maar genoeg vakmanschap om over de gehele speelduur te boeien

▸ Kate Tempest - Unholy Elixir 8
De tegenhanger van Holy Elixir van haar laatste album?

Hoe dan ook, een hele geslaagde combinatie van vette beats, subtiele elektronica en hypnotiserende spoken word

▸ King Princess - Ohio 6,5
Uit de stal van Mark Ronson en dat verklaart vast de uitstekende productie. Ze cultiveert naar mijn gevoel iets te veel haar seksualiteit, maar muzikaal klinkt het prima.

▸ Vistas - Sucker 3,5
Dit is het soort derderangs festivalmuziek waar er te veel van is. De 'hey hey' onderschrijft dat wel, goedkope poging tot een meezinger. Het drumwerk klinkt overigens alsof ik dat ook nog wel kan en ik heb nog nooit één drumles gehad.

▸ Real Estate - Paper Cup 7
Atlas had best wel wat leuke nummers, maar eigenlijk ben ik ze sindsdien wel uit het oog verloren. Dit is wel zoals ik ze me herinneren. Vrolijke muziek met een lentesfeer, niet heel bijzonder maar luistert fijn weg

RHEA - If Only - 6
Eentonige basdreun en gitaar riff gedurende het hele nummer. Pas op het einde gaat de boel een beetje los.
Daar tussen door een schreeuwerige zanger. Een klein zesje.

Kate Tempest - Unholy Elixir - 7
Deze song heeft een ijzersterke beat op een bodem van donkere jaren 80 post-punk synthesizer.
Het rappen van deze dame mag iets krachtiger en expressiever, vind ik.

King Princess - Ohio - 6
De versnelling in het midden komt als een aangename verrassing, precies op het juiste moment, net voordat de saaiheid toeslaat. Maar al met al maakt het geheel op mij een onwaarachtige en overgeproduceerde indruk.

Vistas - Sucker - 5
Het koortje is irritant, hey-hey-hey-hey, net als het veel te lang getrokken ' i'm in loooooooooooove '.
Dat bederft een verder vrolijk liedje.

Real Estate - Paper Cup - 3
Wachtkamermuziek zonder kloten. Daar gaan mijn nekharen recht van overeind staan. In negatieve zin wel te verstaan. Brr...

Gast
geplaatst: vandaag om 01:34 uur

geplaatst: vandaag om 01:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.