Muziek / Muziekgames / Indiemeter (UK Indiechart 1980-1989)
zoeken in:
0
geplaatst: 26 januari 2020, 21:54 uur
De voorlopige tussenstand, incl. latere stemmen voor Spizzenergi:
1. Cocteau Twins - Pearly-dewdrops' Drops 7,592857143
2. Spizzenergi - Where's Captain Kirk? 7,00625
We houden het nog even alternatief, maar niet voor heel lang. Indie in de destijds nog gehanteerde definitie heeft vooral betrekking op de distributiekanalen. Zolang het niet via de grote platenmaatschappijen werd gedistribueerd kan hier dus ook wel pure fabriekspop, dance of hiphop voorbij gaan komen. Maar eerst nog even deze indie hit uit 1989, die ik ooit leerde kennen toen Andy Moor hem in Het Paard draaide.
King Of The Slums - Bombs Away On Harpurhey
1. Cocteau Twins - Pearly-dewdrops' Drops 7,592857143
2. Spizzenergi - Where's Captain Kirk? 7,00625
We houden het nog even alternatief, maar niet voor heel lang. Indie in de destijds nog gehanteerde definitie heeft vooral betrekking op de distributiekanalen. Zolang het niet via de grote platenmaatschappijen werd gedistribueerd kan hier dus ook wel pure fabriekspop, dance of hiphop voorbij gaan komen. Maar eerst nog even deze indie hit uit 1989, die ik ooit leerde kennen toen Andy Moor hem in Het Paard draaide.
King Of The Slums - Bombs Away On Harpurhey
0
geplaatst: 27 januari 2020, 22:19 uur
We waren eensgezind over King of the Slums, met bijna alle cijfers rondom de 7. De top 3 ziet er nu als volgt uit:
Cocteau Twins - Pearly-dewdrops' Drops 7,653333333
Spizzenergi - Where's Captain Kirk? 7,00625
King Of The Slums - Bombs Away On Harpurhey 6,958333333
We vervolgen met een opvallende naam. Ene meneer Waterman had een eigen label waarmee hij popmuziek uitbracht. Allemaal prefab, maar toch zaten er wel leuke liedjes bij. Omdat ze niet bij een major label waren aangesloten kwam de muziek blijkbaar ook in aanmerking voor de indie chart. Sterker nog, artiesten als Jason Donovan en Kylie Minogue scoorden er dikke hits. Kylie kwam al gelijk tot 2 met haar debuutsingle The Locomotion en met de opvolger wist zij zelfs de eerste plek te pakken:
Kylie Minogue - I Should Be So Lucky
Cocteau Twins - Pearly-dewdrops' Drops 7,653333333
Spizzenergi - Where's Captain Kirk? 7,00625
King Of The Slums - Bombs Away On Harpurhey 6,958333333
We vervolgen met een opvallende naam. Ene meneer Waterman had een eigen label waarmee hij popmuziek uitbracht. Allemaal prefab, maar toch zaten er wel leuke liedjes bij. Omdat ze niet bij een major label waren aangesloten kwam de muziek blijkbaar ook in aanmerking voor de indie chart. Sterker nog, artiesten als Jason Donovan en Kylie Minogue scoorden er dikke hits. Kylie kwam al gelijk tot 2 met haar debuutsingle The Locomotion en met de opvolger wist zij zelfs de eerste plek te pakken:
Kylie Minogue - I Should Be So Lucky
0
geplaatst: 27 januari 2020, 22:19 uur
Beste Kylie blijft toch de 00s Kylie, maar dit kan ik ook prima hebben.
6,5
6,5
1
geplaatst: 27 januari 2020, 23:43 uur
Ik heb nog steeds het idee dat gewoon Rick Astley is maar dan versneld afgespeeld. Hoor maar! Is dat mysterie eigenlijk al eens opgelost?
Anyway, 6.8
Anyway, 6.8
0
geplaatst: 29 januari 2020, 12:02 uur
Kylie doet het okay met (afgerond) 6,43 gemiddeld. Voor wie aan het singles top 20 per jaar topic meedoen: in 2002 bracht ze 2 geweldige singles uit.
We begeven ons weer richting begin jaren '80. In 1982 kwam het volgende nummer tot de 4e plek, maar het stond wel liefst 28 weken genoteerd. Het nummer klinkt een beetje als het Engelse antwoord op The Cramps, als ik zo vrij mag zijn. Psychobilly zo uit de garage, met een vleugje surf.
The Meteors - Mutant Rock
We begeven ons weer richting begin jaren '80. In 1982 kwam het volgende nummer tot de 4e plek, maar het stond wel liefst 28 weken genoteerd. Het nummer klinkt een beetje als het Engelse antwoord op The Cramps, als ik zo vrij mag zijn. Psychobilly zo uit de garage, met een vleugje surf.
The Meteors - Mutant Rock
* denotes required fields.