Muziek / Muziekgames / Indiemeter (UK Indiechart 1980-1989)
zoeken in:
1
geplaatst: 8 februari 2020, 14:04 uur
Weinig positieve kritieken lees ik... Dit rockerige nummer staat ook niet echt symbool voor de muziek van deze toch fijne band die een aantal zeer fijne platen heeft uitgebracht.
Ze zijn ontdekt door Wayne Hussey van The Mission (en daarvoor Sisters of Mercy) en wellicht dat ze daardoor het gothic stickertje hebben gekregen.
Deze krijgt een 7,5 maar ze hebben zeker eem aantal 9+ tracks
Ze zijn ontdekt door Wayne Hussey van The Mission (en daarvoor Sisters of Mercy) en wellicht dat ze daardoor het gothic stickertje hebben gekregen.
Deze krijgt een 7,5 maar ze hebben zeker eem aantal 9+ tracks
1
geplaatst: 8 februari 2020, 16:02 uur
ik sluit me bij mijn voorganger aan. Ze hebben (veel) betere nummers en Ultraviolet is een fijn album.
Dit krijgt van mij een 6.8
Dit krijgt van mij een 6.8
0
geplaatst: 8 februari 2020, 19:37 uur
Ik neem aan dat iedereen bekend is met de (Post)punk - New Wave Meter.
Ik mis nogal wat vaste deelnemers.
Ik mis nogal wat vaste deelnemers.

0
geplaatst: 8 februari 2020, 20:01 uur
All About Eve scoort precies 6,5 gemiddeld.
We gaan nu van 1987 naar 1983 met de vroegere band van Nick Cave: The Birthday Party. The Birthday Party scoorde in 1983 een top 3 hit met de leadtrack van The Bad Seed EP. Niet de eerste hit van TBP, maar wel de grootste.
The Birthday Party - Sonny's Burning:
We gaan nu van 1987 naar 1983 met de vroegere band van Nick Cave: The Birthday Party. The Birthday Party scoorde in 1983 een top 3 hit met de leadtrack van The Bad Seed EP. Niet de eerste hit van TBP, maar wel de grootste.
The Birthday Party - Sonny's Burning:
0
geplaatst: 8 februari 2020, 20:03 uur
Kende deze nog niet, maar dit is vroege Cave ten voeten uit. Onstuimig en gevaarlijk.
7,5
7,5
0
geplaatst: 8 februari 2020, 22:49 uur
Release The Bats was niet hun grootste indiehit? Verrassend!
8
Ach, wat een heerlijk bandje was dit toch. Op de occasionele prachtballade na hoor ik Cave's onstuimige werk toch het liefste, dus dit is helemaal mijn ding.
8
Ach, wat een heerlijk bandje was dit toch. Op de occasionele prachtballade na hoor ik Cave's onstuimige werk toch het liefste, dus dit is helemaal mijn ding.
0
geplaatst: 10 februari 2020, 14:41 uur
ArthurDZ schreef:
Ze kwamen allebei tot 3, maar deze stond langer genoteerd.
Ondanks een paar 9's komt Nick niet verder dan een voorlopige 5e plaats (6.77 gemiddeld). Na de volgende zal ik de top 10 plaatsen, dan hebben we precies 10 nummers gehad: één uit elk jaar van de 80s.
Uit 1986 heb ik voor The Mighty Lemon Drops gekozen, die met Like An Angel liefst 40 weken genoteerd stonden.
0
geplaatst: 10 februari 2020, 14:42 uur
Kende ik nog niet, maar erg lekker. RYM schaart het onder C86, neo-psychedelica.
8
8
0
geplaatst: 10 februari 2020, 15:03 uur
Inderdaad een Light My Fire kloon dit. Maar toch anders en wel fijn..
7.8
7.8
0
geplaatst: 10 februari 2020, 22:02 uur
Birthday Party 5.5
Mighty Lemon Drops 7.5
Inside Out is wel iets bekender toch?
Mighty Lemon Drops 7.5
Inside Out is wel iets bekender toch?
0
geplaatst: 11 februari 2020, 15:27 uur
Ja, ik zie het nu. Inmiddels wel inderdaad, ik vraag me af waardoor...
Maar van die tijd was Like An Angel vlg mij veel bekender.
Maar van die tijd was Like An Angel vlg mij veel bekender.
* denotes required fields.