Muziek / Muziekgames / Indiemeter (UK Indiechart 1980-1989)
zoeken in:
0
geplaatst: 2 februari 2020, 19:22 uur
Oeh, gaat Nellie the Elephant dan eindelijk ook weer eens voorbij komen?
Mag ik dit tot het summum van Depeche Mode rekenen? Ja, dat mag ik. Komt live echter (veel) beter uit de verf. Die versies scoren stuk voor stuk een 10!
9,5
Spizzenergi - Where's Captain Kirk?: 6,4 (prima voor een eerste beluistering)
Cocteau Twins - Pearly-dewdrops' Drops: 6,7 (positieve uitzondering binnen hun oeuvre)
King Of The Slums - Bombs Away On Harpurhey: 4,3 (wat is dat voor takke herrie?)
Kylie Minogue - I Should Be So Lucky: 7,2 (zeker niet haar beste)
The Meteors - Mutant Rock: 5,8
Mag ik dit tot het summum van Depeche Mode rekenen? Ja, dat mag ik. Komt live echter (veel) beter uit de verf. Die versies scoren stuk voor stuk een 10!
9,5
Spizzenergi - Where's Captain Kirk?: 6,4 (prima voor een eerste beluistering)
Cocteau Twins - Pearly-dewdrops' Drops: 6,7 (positieve uitzondering binnen hun oeuvre)
King Of The Slums - Bombs Away On Harpurhey: 4,3 (wat is dat voor takke herrie?)
Kylie Minogue - I Should Be So Lucky: 7,2 (zeker niet haar beste)
The Meteors - Mutant Rock: 5,8
0
geplaatst: 2 februari 2020, 19:28 uur
Nooit de ultieme klik gehad met dit nummer, wel zeer goed natuurlijk maar voor mij geen DM topmateriaal. Wel dikke voldoende materiaal
7,9
7,9
0
geplaatst: 4 februari 2020, 16:36 uur
Met 7,90 scoort Depeche Mode voorlopig het beste.
Helaas heeft Nellie the Elephant nooit de Indie Top 40 gehaald, terwijl 'ie wel uitkwam op een independent.
We gaan verder met een plaatje uit 1981, dat jaar hadden we nog niet gehad. Ik heb voor een persoonlijke favoriet gekozen, hoekige post-punk met blazers. Van het Bristolse Y Records:
Maximum Joy - Stretch
Helaas heeft Nellie the Elephant nooit de Indie Top 40 gehaald, terwijl 'ie wel uitkwam op een independent.
We gaan verder met een plaatje uit 1981, dat jaar hadden we nog niet gehad. Ik heb voor een persoonlijke favoriet gekozen, hoekige post-punk met blazers. Van het Bristolse Y Records:
Maximum Joy - Stretch
0
geplaatst: 4 februari 2020, 16:38 uur
Een jaar of 10 terug was ik helemaal verzot op Maximum Joy, jammer dat dit nummer een losse single was en niet op hun enige plaat staat.
8,5
8,5
0
geplaatst: 4 februari 2020, 20:46 uur
0
geplaatst: 6 februari 2020, 15:00 uur
7,238461538 gemiddeld, daarmee staat Maximum Joy op het podium, maar wel achter Cocteau Twins en Depeche Mode.
Wellicht dat de volgende dameszang jullie beter kan bekoren. Ik ken vooral wat latere singles van het Londense All About Eve en daar zitten hele mooie bij (Road to Our Soul). In 1987 deed Our Summer het erg goed in de Indie Chart met een 2e plek en liefst 23 weken in de lijst:
Wellicht dat de volgende dameszang jullie beter kan bekoren. Ik ken vooral wat latere singles van het Londense All About Eve en daar zitten hele mooie bij (Road to Our Soul). In 1987 deed Our Summer het erg goed in de Indie Chart met een 2e plek en liefst 23 weken in de lijst:
0
geplaatst: 6 februari 2020, 15:02 uur
Eerste indruk is okay. Ik lees ergens dat dit onder 'gothic pop' valt, maar ik vind het nog best toegankelijk.
6,5
6,5
1
geplaatst: 6 februari 2020, 15:04 uur
Staat hier een cd van ze in de kast. Iets met Scarlet geloof ik. 1 x opgezet en deed me niet veel.
Beetje sped up Roxette meets progrock doet deze track aan denken, zeker ook qua zang. Wel aardig, maar niet meer dan dat, iets te weinig eigen smoel.
6,8
Beetje sped up Roxette meets progrock doet deze track aan denken, zeker ook qua zang. Wel aardig, maar niet meer dan dat, iets te weinig eigen smoel.
6,8
1
geplaatst: 6 februari 2020, 15:37 uur
Een aardige band, maar zelden echt bijzonder.
Dit nummer ook niet.
7,1
Dit nummer ook niet.
7,1
0
geplaatst: 6 februari 2020, 21:56 uur
6
Marty Willson-Piper is ook nog gitarist van deze band geweest, maar The Church is vele malen interessanter dan deze ietwat saaie band
Marty Willson-Piper is ook nog gitarist van deze band geweest, maar The Church is vele malen interessanter dan deze ietwat saaie band
* denotes required fields.