Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2020
zoeken in:
3
geplaatst: 2 juli 2020, 08:06 uur
21. Gesu No Kiwami Otome - もう全部終わりにしよう spotify:track:2SpK0TRJ9nJcPqGCrOthq8
1
geplaatst: 2 juli 2020, 08:13 uur
2
geplaatst: 2 juli 2020, 08:24 uur
22. Westside Gunn - 327 (Ft. Joey Bada$$, Tyler, The Creator & Billie Essco)
327, a song by Westside Gunn, Joey Bada$$, Tyler, The Creator, Billie Essco on Spotify - open.spotify.com
327, a song by Westside Gunn, Joey Bada$$, Tyler, The Creator, Billie Essco on Spotify - open.spotify.com
0
geplaatst: 2 juli 2020, 08:54 uur
dumb_helicopter schreef:
aerobag, kan het zijn dat je in de automatische album nominaties het nieuwe album van Neil Young over het hoofd hebt gezien?
aerobag, kan het zijn dat je in de automatische album nominaties het nieuwe album van Neil Young over het hoofd hebt gezien?
De 'nieuwe' van Neil Young betreft een album die hij opnam in 1975, maar die nooit uitkwam. Wat op zich geen bezwaar is voor een nominatie, maar wat ik begreep zijn meerdere nummers van dit onuitgebrachte album later op andere albums van Young/Crazy Horse verschenen. Het meest aangevinkte nummer, White Line, is 2 keer eerder uitgebracht op een officiële release. Een keer met crazy horse Ragged Glory (1990) en een keer akoestisch Songs for Judy (2018). De versie op dit album is ook akoestisch en ze lijken veel op elkaar. Ik luister nu even aandachtig naar beide nummers en het grootste verschil zit hem in een harmonica intro/outro die op de live versie van Songs of Judy niet aanwezig is. Dit is weer zo'n lastige casus, maar aangezien we voor andere nomi's ook wat strenger zijn, neig ik naar 'lijkt teveel op elkaar'? Vorig jaar hadden we een zelfde situatie het nummer van Boards of Canada, die ook een ander intro had dan de eerste uitgave, die hadden we toen gediskwalificeerd
Het is wel een leuk nummer/album though, dus aanrader als je Neil in zijn prime wilt horen
0
geplaatst: 2 juli 2020, 09:01 uur
23. Discovery Zone - Blissful Morning Dream Interpretation Melody spotify:track:2ZsHLyur3Z6BMESQWD4KS5
4
geplaatst: 2 juli 2020, 09:02 uur
123poetertjes schreef:
Ah, de Maak Kennis Met-nominatie, ook wel de occursumdictus musicameter genoemd in wetenschappelijke termen. Deze succesvolle species is één van de kleurgevers van haar natuurlijke habitat: Song van het Jaar. Talloze prachtexemplaren zijn er van bekend, die we soms na jaren nog niet vergeten. Heel erg populair bij de muziekmannetjes, nog zo'n merkwaardige soort. Echter, verwarrende tijden zorgen ervoor dat deze voorheen bloeiende species nu ernstig wordt bedreigd. De coronaepidemie zorgde ervoor dat de leefomgeving van de occursumdictus musicameter plots wordt overspoeld met nieuwe muziekmensenbeesten die met hun persoonlijke nominaties langzaam de bewegingsvrijheid inperken. Vroeger bestond de gemiddelde kudde nog uit zo’n 8 exemplaren. Nu, twee jaar verder, is het al gehalveerd en er wordt zelfs beweerd dat de soort binnen luttele maanden weleens verleden tijd kan zijn. Laten we ze nog maar waarderen zolang het kan.
Ah, de Maak Kennis Met-nominatie, ook wel de occursumdictus musicameter genoemd in wetenschappelijke termen. Deze succesvolle species is één van de kleurgevers van haar natuurlijke habitat: Song van het Jaar. Talloze prachtexemplaren zijn er van bekend, die we soms na jaren nog niet vergeten. Heel erg populair bij de muziekmannetjes, nog zo'n merkwaardige soort. Echter, verwarrende tijden zorgen ervoor dat deze voorheen bloeiende species nu ernstig wordt bedreigd. De coronaepidemie zorgde ervoor dat de leefomgeving van de occursumdictus musicameter plots wordt overspoeld met nieuwe muziekmensenbeesten die met hun persoonlijke nominaties langzaam de bewegingsvrijheid inperken. Vroeger bestond de gemiddelde kudde nog uit zo’n 8 exemplaren. Nu, twee jaar verder, is het al gehalveerd en er wordt zelfs beweerd dat de soort binnen luttele maanden weleens verleden tijd kan zijn. Laten we ze nog maar waarderen zolang het kan.

Er is een groot antropoloog aan jou verloren gegaan. Het is nog niet te laat voor een carrière-switch.
Hulde voor je schrijfsels poet, ik ga de laatste paar straks nog even rustig doorlezen.
3
geplaatst: 2 juli 2020, 09:13 uur
24. Phoebe Bridgers - I Know The End spotify:track:3cr3oAP4bQFNjZBV7ElKaB
2
geplaatst: 2 juli 2020, 09:15 uur
25. La Bruja de Texcoco - Chéni (Miedo) spotify:track:4spSLPqeKzT5oXPJBTetZt
0
geplaatst: 2 juli 2020, 09:53 uur
27. Anderson. Paak - Lockdown spotify:track:5oZps6mYqU5s7A4WjUZggJ
Bree Runway: spotify:track:6nP6Cww7q55eGvsXOqKxYd
Bree Runway: spotify:track:6nP6Cww7q55eGvsXOqKxYd
0
geplaatst: 2 juli 2020, 09:57 uur
aerobag schreef:
De 'nieuwe' van Neil Young betreft een album die hij opnam in 1975, maar die nooit uitkwam. Wat op zich geen bezwaar is voor een nominatie, maar wat ik begreep zijn meerdere nummers van dit onuitgebrachte album later op andere albums van Young/Crazy Horse verschenen. Het meest aangevinkte nummer, White Line, is 2 keer eerder uitgebracht op een officiële release. Een keer met crazy horse Ragged Glory (1990) en een keer akoestisch Songs for Judy (2018). De versie op dit album is ook akoestisch en ze lijken veel op elkaar. Ik luister nu even aandachtig naar beide nummers en het grootste verschil zit hem in een harmonica intro/outro die op de live versie van Songs of Judy niet aanwezig is. Dit is weer zo'n lastige casus, maar aangezien we voor andere nomi's ook wat strenger zijn, neig ik naar 'lijkt teveel op elkaar'? Vorig jaar hadden we een zelfde situatie het nummer van Boards of Canada, die ook een ander intro had dan de eerste uitgave, die hadden we toen gediskwalificeerd
Het is wel een leuk nummer/album though, dus aanrader als je Neil in zijn prime wilt horen
(quote)
Daar was ik niet van op de hoogte. Wat mij betreft mag het dan ook zo blijven. Bedankt voor de toelichting!
0
geplaatst: 2 juli 2020, 09:58 uur
1
geplaatst: 2 juli 2020, 10:01 uur
Oh vreemd, helemaal overheen gelezen dan. Oké, nieuwe nummer 27
27. Kairon; IRSE! - An Bat None spotify:track:7bQ25jAJY3nh4kg6R3o0l7
2
geplaatst: 2 juli 2020, 12:57 uur
Mausie schreef:
Johnny Marr, let je op?
2
geplaatst: 2 juli 2020, 13:11 uur
Holy fuck, wat dope zeg. Eén van de beste tracks van het jaar. We moeten dit niet meer spelen van mij hoor, 327 ownt echt alles.
0
geplaatst: 2 juli 2020, 14:06 uur
Na inspectie van m'n release radar kom ik (voor mezelf verrassend) uit op:
30. Keaton Henson - Ontario spotify:track:5t8NdboFWB5cEuE8F7XZMP
30. Keaton Henson - Ontario spotify:track:5t8NdboFWB5cEuE8F7XZMP
3
panjoe (moderator)
geplaatst: 2 juli 2020, 14:15 uur
31. SAULT - Wildfires spotify:track:4Tzw9IdZbVyzmpWrvsGaNX
0
geplaatst: 2 juli 2020, 15:28 uur
Ik gooi er eens een andere Phoebe tegenaan! 
32. Phoebe Coco - Brick Wall spotify:track:1FD8v4ZlxdOSiGEt5XRIep

32. Phoebe Coco - Brick Wall spotify:track:1FD8v4ZlxdOSiGEt5XRIep
1
geplaatst: 2 juli 2020, 17:42 uur
33. Lianne La Havas - Bittersweet spotify:track:3Rmw63uMxf0Z2lA5x1JUU0
1
geplaatst: 2 juli 2020, 18:29 uur
Nog bedankt trouwens voor je uiterst vermakelijke finalepresentatie, 123poetertjes. Je was weer eens bijzonder op dreef! =)
1
geplaatst: 2 juli 2020, 18:48 uur
34. Julianna Barwick - Inspirit spotify:track:5MuOyrchRTf3geg8GQYkvi
1
geplaatst: 2 juli 2020, 20:31 uur
Het was flink wat leeswerk, maar ik heb er van genoten. Dank voor je mooie schrijfsels 123poetertjes!
0
geplaatst: 2 juli 2020, 21:21 uur
36. Glass Animals - Heat Waves spotify:track:6CDzDgIUqeDY5g8ujExx2f
3
geplaatst: 2 juli 2020, 22:08 uur
De laatste keer dat ik wat genomineerd heb voor een Song van het Jaar-topic was in een tijd dat je nog standaard twee nominaties mocht doen. Tijden veranderen! 
37. Kelly Lee Owens - On spotify:track:372r6JIBAJKawFG36x5iwC

37. Kelly Lee Owens - On spotify:track:372r6JIBAJKawFG36x5iwC
0
geplaatst: 2 juli 2020, 23:17 uur
Attentie attentie!
De tweede nominatie ronde gaat open op morgen 3 juli om 20:00!
Einde bericht
De tweede nominatie ronde gaat open op morgen 3 juli om 20:00!
Einde bericht
0
geplaatst: 3 juli 2020, 09:15 uur
38. Special Interest - Street Pulse Beat spotify:track:6IXZvjLHjcCiwZRCQkCMp7
0
geplaatst: 3 juli 2020, 10:21 uur
39. Ghostpoet - I Grow Tired But Dare Not Fall Asleep spotify:track:4Id8y3OUKisdSKxpmSqFEq
* denotes required fields.