MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
ranja schreef:
Ben ik bezig met longlist van 2017 blijkt ineens dat ik m'n nummer 1 van 2016 ben vergeten omdat die niet op de site staat Eh stond, nu wel.

Ik kom ook elk jaar wel een paar singles tegen die ik over het hoofd heb gezien omdat ze niet op RYM staan en ik ze in mijn MuMeAfrekening-archief een jaar later heb staan (bv. singles die in december uitkwamen en pas in januari mijn lijst haalden). Maar nummer 1 is wel heel zuur.

Misschien dat ik vanaf nu wel singles ga toevoegen die mijn MuMeAfrekening halen, dat is nog wel te doen (2 a 3 per week, ongeveer de helft).

Het gebeurt mij meestal met singles die een jaar eerder uitkomen dan het album. Dan kom ik die artiest in m'n collectie tegen met het album en zoek dan welke singles er bij horen en dan blijkt dat ik een jaar te laat ben

Et voila, 2016 en 2017 zijn binnen. Opnieuw heel wat moeten laten vallen omwille van RYM. Ontbreken ze niet, staan ze wel in het foute jaar. Chapeau voor zij die zich bezig houden met het aanvullen ervan. 't Is nodig.

zaaf
Nog 1,28 dagen over voor de editie 2016 , 19 lijsten binnen...

Ik hoop op zonderlinge bijdragen van:

50tracks, Arno, ArthurDZ, Bucquoy, Film Pegasus, Gretz, herman, JoaMuse, johan de witt, Johnny Marr, Koenr, luigifort, Marzipaintree, motel matches, nelis, Poek, Rudi S, stardust_be, wibro

Komt er vanavond an!

Ben nu aan het luisteren. Nog nooit zo'n lange tiplijst gehad, wat een jaar

Arno schreef:
Komt er vanavond an!

Idem. Of morgen.

In mijn lijst voor 2016 veel Amerikanen, wat Britten, 2x Japan, 1x Canada, 1x Duitsland en een Nederlandse met een Adelijke Achternaam.

Veertien nummers uit de top 200 van RYM. Kom maar op met die MSA!

Mijn top 25 is geografisch als volgt verdeeld:

UK 10x
US 5x
FR 2x
AUS 1x
BE 1x
IT 1x
CAN 1x
NL 1x
NO 1x
NZ 1x
ZW 1x

Mijn beide lijsten voor 2016 zijn vandaag ook op de post gedaan.

Top 20 is binnen, en wel met 20 verschillende artiesten. Dat is me hier nog niet eerder overkomen.

In 2015 stond heel mijn top 5 in mijn top 100 aller tijden, maar in 2016 is dat zelfs voor mijn nummer 1 niet het geval. Toch kwam die vanmiddag bij herbeluistering oerend hard binnen, dus wie weet eind dit jaar...

Eehh, 2017? Mogelijk misschien 2018?? Voor teleologische bijdragen.

zaaf
EttaJamesBrown schreef:
(quote)

Eehh, 2017? Mogelijk misschien 2018?? Voor teleologische bijdragen.
ik heb het geïnterpreteerd als vriendelijk verzoek. mocht ik het mis hebben, corrigeer me gerust!

2017 480 minus 47

2018 480 minus 38

2019 480 minus 24

Dank je wel! Is als zeer vriendelijk opgevat.

zaaf
herman, Koenr, Marzipaintree, nelis, wibro

de tijd begint te dringen

Ik dacht dat je de grenzen weer wat soepeler ging maken.

Dit weekend was voller dan verwacht, dus ik heb er niet zo veel tijd aan kunnen besteden als ik eigenlijk had gewild deze editie. Helaas helaas.

zaaf
ik ben aan het werken aan mijn soepelheid. daar scheen behoefte aan te zijn.

zaaf
ik kom wel ergens vanavond met een opsomming. ofzo.

zaaf schreef:
ik kom wel ergens vanavond met een opsomming. ofzo.

Spannend, is Irma Sluis daar ook bij?

zaaf
is wel een idee. kan mw zaaf ook even aan haar soepelheid werken

mASTROg, let je op?

zaaf
35 lijstjes mocht ik over 2016 ontvangen met 351 gemoeide singles

dat leidde tot een nr 1 die 16x werd vermeld en daarmee 350 p scoorde.
de nr 20 werd 6x vermeld en scoorde 119 p

zie jullie ergens morgen

De één na leukste clip van het jaar is van Run the Jewels. Stel dat je de schuldige moet kiezen uit een rij mensen, wie kies je dan? Niet de non, de agent, de gehandicapte, de blinde of het kleine meisje toch? Nee, het moeten wel die twee rappers zijn. Die zijn vast schuldig! Alleen zij kunnen het zijn!

De leukste clip van 2016 is van Run the., ik bedoel DJ Shadow. Een politieke vergadering loopt nogal uit de hand. Heel vermakelijk en heel goed de lipsync gedaan door de acteurs! En ook de slow motion is briljant. En het einde is grappig. Geweldige clip dus!

2 toptracks, helaas eentje net buiten de punten. Heel erg sterk jaar, maar ik vrees dat de top 20 dat niet gaat representeren. Wel benieuwd naar de nummer 1 though, heb geen flauw idee.

2 toptracks, die ik zeker in de top 20 verwacht. Kan toch niet anders?

Die clip van Run the Jewels vind ik maar een flauwe bedoening, de clip van DJ Shadow daarentegen is wel heel erg goed!

zaaf
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/98119658_3074670892579735_6452571781029953536_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=5Bpg1H_W548AX8pmb7U&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=97cd7b0ef494cd649e6d1da46caa73b9&oe=5EE61237

dank Salvadore voor de tip hoe ik een top40 kan tonen. onze lijst is een redelijk afwisselende lijst geworden, met wel (te) veel ouwe meuk erin. "dat kan toch niet, het is allemaal van 2016". als je het wilt zien, zie je het.

zaaf
20. Anderson .Paak - Come Down
https://youtu.be/BZutBr7t02o

Punten : 119
Nom. : 6x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #187 voor 2016
Funk, Neo-Soul, West Coast Hip Hop

Lekkere funktrack van het baasje op de drums van Harvey & the Phenomenals' Soul & Sunshine (1971). 4e single van Malibu.
The song was featured in a Nike commercial for Kevin Durant’s new signature shoe, the Zoom KD9

19. Solange - Cranes in the Sky
https://youtu.be/UQeql3Wjogs

Punten : 121
Nom. : 6x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #15 voor 2016
Neo-Soul

Een wat oudere song van Solange, die ze schreef nadat ze een serie instrumentals kreeg van Raphael Saadiq. Hij is netjes gecredit en zelfs gebeld door haar, toen ze besloot dat het op A Seat At The Table (haar 3e album) zou komen, om hem te vragen op een aantal songs bij te dragen. En zo geschiedde.
Over het alsmaar proberen door afleiding van 'het nare gevoel' af te komen.

dix
Kijk, zaaf heeft toch weer de wekker voor ons gezet. Alleen toont dat linkje van Anderson.Paak op mijn prothese niet wat ie zou moeten doen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:43 uur

geplaatst: vandaag om 03:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.