menu

Muziek / Muziekgames / Glamrockmeter

zoeken in:







avatar van Poeha
8,0 enorme meevaller

avatar van bikkel2
Poeha schreef:
8,0 enorme meevaller


Tikje onderschatte song naar mijn idee.

avatar van Poeha
Zou maar zo eens kunnen, in mijn gedachten vond ik deze minder. Maar ja misschien ligt dat meer aan mijn bovenkamer dan aan de song zelf

avatar van bikkel2
Poeha schreef:
Zou maar zo eens kunnen, in mijn gedachten vond ik deze minder. Maar ja misschien ligt dat meer aan mijn bovenkamer dan aan de song zelf



avatar van bikkel2
Golden Earring bereikt de 30e plek met een aardig stemgemiddelde van 7,39. Het is tevens de hoogst genoteerde Nederlandse act in dit topic.

Recent maakte Mssr Renard mij attent op een song van Uriah Heep als eventueel geschikt voor dit topic. Dank voor je bijdrage.
Het was in de periode dat John Lawton net de nieuwe zanger was. Hij had David Byron vervangen.
Een beduidend lichtere softere pop sound is hier te horen. Lawton ( een uitstekende zanger overigens) is wel heel glam hier. Free Me, een single van het album Innocent Victim uit 1977.
Een droevig bericht is dat de oorspronklijke drummer Lee Kerslake vandaag is overleden op 73 jarige leeftijd. Hij leed al enige tijd aan kanker. Tevens dus een ode aan de betreurde drummer. R.I.P. Lee Kerslake.
Hij is in de bijhorende clip te zien.

Uriah Heep - Free Me 1977 - YouTube

87. Uriah Heep - Free Me (1977)








avatar van Poeha
7,3

Prima track, maar geef mij maar nummers van hun Fallen Angel album uit 1978 (even een kik tegen de schenen van de "echte" Heep adepten )

avatar van Rudi S
Poeha schreef:
7,3

Prima track, maar geef mij maar nummers van hun Fallen Angel album uit 1978 (even een kik tegen de schenen van de "echte" Heep adepten )


Als een OLIFANT door de porseleinkast

avatar van Poeha
Die periode ligt al even achter me

avatar van bikkel2
Een stemgemiddelde van 6,712 voor Uriah Heep. Slechts 8 stemmen. Free Me behaald de 55e plaats in de lijst.

De volgende man kwamen we in het begin van dit topic al tegen. Het album Transformer wordt algemeen beschouwd als één van de beste glam albums ooit en buiten dat, een klassiek geworden legendarische plaat.
Controversie volop en dat is de volgende song natuurlijk ook. Alles wat god verboden heeft, steekt de kop op. Lou Reed zelf stond niet veel later hoog in het klassement ''musicus die het niet lang meer zou maken''. Alleen Keith Richards stond boven hem. Lou is helaas niet meer, maar heeft gelukkig nog decennia lang geleefd. Maar Walk On The Wild Side was hem zeker niet vreemd.

Lou Reed ~ Walk On The Wild Side (1972) - YouTube

88. Lou Reed ~ Walk On The Wild Side (1972)

avatar van Rudi S
10tje
Sax en dames

avatar van Rudi S
bikkel2 schreef:

Lou Reed zelf stond niet veel later hoog in het klassement ''musicus die het niet lang meer zou maken''. Alleen Keith Richards stond boven hem.


Iggy is er nog hoor

avatar van koosknook
Iggy is buitencategorie!

Deze van Lou Reed wel (te) veel gehoord maar toch nog een

9.3

avatar van bikkel2
Rudi S schreef:
(quote)


Iggy is er nog hoor


Ik meen dat dit de top 2 was.
Iggy uiteraard ook hoog! En niet kapot te krijgen.


avatar van Poeha
Rudi S schreef:

Sax en dames
Volledig met je eens

Alleen die ome Lou, he.

6,5

avatar van AbleMable
10 (zijn nachten geweest dat ik met mijn toenmalige geliefde we dit nummer bleven draaien, we hadden een cassette bandje volgemaakt met alleen Walk On The Wild Side erop en deze stond dan de hele nacht aan...dus ja, veels te vaak gehoord maar blijft prachtig)

Gast
geplaatst: vandaag om 11:47 uur

geplaatst: vandaag om 11:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.