Muziek / Muziekgames / Glamrockmeter
zoeken in:
1
Mssr Renard
geplaatst: 24 september 2020, 11:02 uur
8 voor Uriah Heep (misgelopen, niet opgelet)
8 voor Lou Reed (waar Herbie Flowers voor de beroemde baspartij uitbetaald is in een gevulde koek en een kop koffie)
8 voor Lou Reed (waar Herbie Flowers voor de beroemde baspartij uitbetaald is in een gevulde koek en een kop koffie)
1
geplaatst: 24 september 2020, 13:19 uur
Mssr Renard schreef:
Dat is karig voor zo'n legendarische baspartij. Dat kon toen nog.
1
Mssr Renard
geplaatst: 24 september 2020, 13:26 uur
Offtopic, maar leuk om te zien: Herbie Flowers: The Story Behind Lou Reed’s “Walk on the Wild Side” Bass Line – No Treble - notreble.com
0
geplaatst: 25 september 2020, 09:59 uur
Beweging in de top 3 zo op het einde van dit topic! Lou Reed passeert Bowie's Jean Genie met een geweldig stemgemiddelde van 8,65 en neemt de 2e plaats in. Uriah Heep stijgt een aantal plaatjes. Nu op 52.
De Amerikaanse Monkees waren een soort van bedacht antwoord op The Beatles. Een eigen tv serie, lp's, singles en een grote aanhang van tieners. Natuurlijk kwam dit groepje artistiek niet in de buurt van diezelfde Beatles, al was het alleen al om het feit dat hun nummers door derden werden geschreven en het succes relatief kort was.
Wellicht één van de eerste boybands en het moet gezegd, ze hebben een paar prima singles gemaakt en eigenlijk waren het best aardige muzikanten en vocalisten. In 1969 hadden ze er wel genoeg van en in 1970 gingen ze ieder hun eigen weg. Zonder ooit maar in de buurt te komen van het korte maar grote succes van The Monkees.
De volgende song uit 1967 is erg bubblegum achtig, maar naar mijn mening reuze catchy.
The Monkees - Daydream Believer (Official Music Video) - YouTube
89. The Monkees - Daydream Believer (1967)
De Amerikaanse Monkees waren een soort van bedacht antwoord op The Beatles. Een eigen tv serie, lp's, singles en een grote aanhang van tieners. Natuurlijk kwam dit groepje artistiek niet in de buurt van diezelfde Beatles, al was het alleen al om het feit dat hun nummers door derden werden geschreven en het succes relatief kort was.
Wellicht één van de eerste boybands en het moet gezegd, ze hebben een paar prima singles gemaakt en eigenlijk waren het best aardige muzikanten en vocalisten. In 1969 hadden ze er wel genoeg van en in 1970 gingen ze ieder hun eigen weg. Zonder ooit maar in de buurt te komen van het korte maar grote succes van The Monkees.
De volgende song uit 1967 is erg bubblegum achtig, maar naar mijn mening reuze catchy.

The Monkees - Daydream Believer (Official Music Video) - YouTube
89. The Monkees - Daydream Believer (1967)
1
geplaatst: 25 september 2020, 15:46 uur
bikkel2 schreef:
Beweging in de top 3 zo op het einde van dit topic! Lou Reed passeert Bowie's Jean Genie met een geweldig stemgemiddelde van 8,65 en neemt de 2e plaats in.
Beweging in de top 3 zo op het einde van dit topic! Lou Reed passeert Bowie's Jean Genie met een geweldig stemgemiddelde van 8,65 en neemt de 2e plaats in.

Dit is toch veel beter en meer glam dan Lou?
Maar ik zie het niet gebeuren.
9,6
0
geplaatst: 25 september 2020, 17:38 uur
Poeha schreef:

9,6
(quote)

9,6
Ben er ook bang voor Poeha, maar ik verwacht geen lage notering.

1
geplaatst: 25 september 2020, 22:09 uur
Deze is geschreven door een zekere John Stewart. I'm A Believer is echter geschreven door Neil Diamond.
1
geplaatst: 28 september 2020, 20:51 uur
The Monkees doen het buitengewoon goed met een hoog stemgemiddelde van 8,215 en nestelt zich in de top 10! Op nr. 9 om precies te zijn. Knap.
Ik ga aan de laatste 10 beginnen en dan is ook de 100 vol.
Uit Schotland de band Georgie en de zanger werd vanaf 1980 veel bekender met een andere band.
Maar zover was het nog niet in 1973. Georgie was een party glamrock band met invloeden uit de blues en hardrock en had de nodige humor. Een uitstekende livereputatie was het gevolg, maar echt doorgebroken is de band nooit.
De albums werden feitelijk overschaduwt door de veel stevigere livecapriolen.
De zanger waar ik het over heb is Brian Johnson ( hier nog zonder pet en met weelderige haarbos) en stapte in bij AC/DC als vervanger van de betreurde Bon Scott.
Van het debuutalbum Hope You Like It is dit All Because Of You.
Do we like it?
Geordie - All because of you 1973 - YouTube
90. Geordie - All Because Of You (1973)
Ik ga aan de laatste 10 beginnen en dan is ook de 100 vol.
Uit Schotland de band Georgie en de zanger werd vanaf 1980 veel bekender met een andere band.
Maar zover was het nog niet in 1973. Georgie was een party glamrock band met invloeden uit de blues en hardrock en had de nodige humor. Een uitstekende livereputatie was het gevolg, maar echt doorgebroken is de band nooit.
De albums werden feitelijk overschaduwt door de veel stevigere livecapriolen.
De zanger waar ik het over heb is Brian Johnson ( hier nog zonder pet en met weelderige haarbos) en stapte in bij AC/DC als vervanger van de betreurde Bon Scott.
Van het debuutalbum Hope You Like It is dit All Because Of You.
Do we like it?

Geordie - All because of you 1973 - YouTube
90. Geordie - All Because Of You (1973)
1
Mssr Renard
geplaatst: 28 september 2020, 21:04 uur
Het nummer heeft niet veel om het lijf en de hey, hey, hey wordt erg vervelend.
Ben verder ook geen liefhebber van zijn stem, ook hier niet.
Wel leuk omdat het leuk is.
6
Ben verder ook geen liefhebber van zijn stem, ook hier niet.
Wel leuk omdat het leuk is.
6
0
geplaatst: 28 september 2020, 23:17 uur
De eerste en (hopelijk) laatste keer dit nummer gehoord...
4
4
* denotes required fields.