Muziek / Muziekgames / Glamrockmeter
zoeken in:
0
geplaatst: 14 april 2020, 11:22 uur
Sparks voorlopig op een 3e plaats met een gemiddelde van 8,391. Bij 10 nummers plaats ik even de tussenstand.
Glamrock uit Nederland was niet heel breed. Het meeste kwam uiteindelijk uit de UK en Amerika.
Een band uit de Zaanstreek nu en die liet zich in 1e instantie inspireren door bands als Blood, Sweat & Tears en Chicago. Later ging het in principe alle kanten uit.
Live een atractie, want ze hadden een doldwaze act. Humor was ook een belangrijk aspect in de liedjes op een bepaald moment.
De volgende song is dan ook eigenlijk niets meer dan de draak steken met glamrock en dat pakt wel leuk uit. Glam was een soort van gimmick en moest nu ook weer niet zo serieus genomen worden.
Tot zo'n beetje eind jaren 70 was de band aktief. Inmiddels zijn er verschijnende bandleden overleden.
Zanger Jacques Kloes overleed in 2015.
Dizzy Man's Band - The Show (1973) - YouTube
9. Dizzy Man's Band - The Show (1973)
Glamrock uit Nederland was niet heel breed. Het meeste kwam uiteindelijk uit de UK en Amerika.
Een band uit de Zaanstreek nu en die liet zich in 1e instantie inspireren door bands als Blood, Sweat & Tears en Chicago. Later ging het in principe alle kanten uit.
Live een atractie, want ze hadden een doldwaze act. Humor was ook een belangrijk aspect in de liedjes op een bepaald moment.
De volgende song is dan ook eigenlijk niets meer dan de draak steken met glamrock en dat pakt wel leuk uit. Glam was een soort van gimmick en moest nu ook weer niet zo serieus genomen worden.
Tot zo'n beetje eind jaren 70 was de band aktief. Inmiddels zijn er verschijnende bandleden overleden.
Zanger Jacques Kloes overleed in 2015.
Dizzy Man's Band - The Show (1973) - YouTube
9. Dizzy Man's Band - The Show (1973)
0
geplaatst: 15 april 2020, 22:24 uur
Morgen een nieuwe. Stemmen op Dizzy Man's Band en evt eerdere geposte songs kan nog!
1
geplaatst: 16 april 2020, 11:46 uur
Dizzy Man's Band komt op een gemiddelde van 6,85 uit en neemt de 7e plek in.
Zoals in de inleiding al verteld, van sommige bands of artiest verwacht je niet zo snel een move richting glamrock, maar dat kan dus gewoon wel.
Ik maak even een sprong naar 1994. R.E.M brengt het album Monster uit en dat is een fijne alternatieve stevige gitaarplaat. De band pakt echter ook uit met wat glam. Micheal Stipe is fan van The New York Dolls en geeft in een interview aan dat het volgende nummer door hen is geinspireerd. En het is duidelijk dat de hele vibe in die song zeker overeenkomt met glam. De titel zegt misschien ook al genoeg. Crush With Eyeliner was de 4e single van het album. Stemt u er maar op los zou ik zeggen!
R.E.M. - Crush With Eyeliner (Official Music Video) - YouTube
10. R.E.M. - Crush With Eyeliner
Zoals in de inleiding al verteld, van sommige bands of artiest verwacht je niet zo snel een move richting glamrock, maar dat kan dus gewoon wel.
Ik maak even een sprong naar 1994. R.E.M brengt het album Monster uit en dat is een fijne alternatieve stevige gitaarplaat. De band pakt echter ook uit met wat glam. Micheal Stipe is fan van The New York Dolls en geeft in een interview aan dat het volgende nummer door hen is geinspireerd. En het is duidelijk dat de hele vibe in die song zeker overeenkomt met glam. De titel zegt misschien ook al genoeg. Crush With Eyeliner was de 4e single van het album. Stemt u er maar op los zou ik zeggen!
R.E.M. - Crush With Eyeliner (Official Music Video) - YouTube
10. R.E.M. - Crush With Eyeliner
0
geplaatst: 16 april 2020, 12:42 uur
4 (sorry maar vind dit nix, en vind eigenlijk alles van REM niks)
0
geplaatst: 16 april 2020, 12:56 uur
0
geplaatst: 16 april 2020, 15:45 uur
Ik ben geloof ik wat glamrock betreft meer van de precieze dan van de rekkelijken. Dit zou niet in een glamrock playlist van mij komen (alhoewel ik wel snap waarom je deze daar wel toe rekent). Ook binnen het REM oeuvre in mijn ogen geen hoogtepunt. Veel te veel woorden om een 6je te geven.
1
geplaatst: 16 april 2020, 15:53 uur
50tracks schreef:
Ik ben geloof ik wat glamrock betreft meer van de precieze dan van de rekkelijken. Dit zou niet in een glamrock playlist van mij komen (alhoewel ik wel snap waarom je deze daar wel toe rekent). Ook binnen het REM oeuvre in mijn ogen geen hoogtepunt. Veel te veel woorden om een 6je te geven.
Ik probeer inderdaad wat raakvlakken betreft het genre te vinden en dus ook in wat latere decennia. Ik vind het wel leuk om wat van het "precieze" af te wijken her en der. Als zou het grotendeels 70's spul worden. Ik snap je punt hoor, maar ik neem de tijd voor dit topic en er komt absoluut nog meer oorspronkelijke glam aan. Maar ook daar zit vaak zeker wat verschil in, zoals ik in mijn introductie opmerkte.

1
geplaatst: 16 april 2020, 17:04 uur
Ik probeer inderdaad wat raakvlakken betreft het genre te vinden en dus ook in wat latere decennia. Ik vind het wel leuk om wat van het "precieze" af te wijken her en der.
Vooral doen bikkel2. Ik vind het een leuk item, maar merk dat ik bij de "raakvlakken" lagere punten geef.
0
geplaatst: 17 april 2020, 21:19 uur
De Top 10 tot zover:
1. Lou Reed - Vicious 8,466 (15)
2. Sparks - This Town Ain't Big Enough For The Both Of Us 8,438 (13)
3. T.Rex - Get It On 8,418 (16)
4. R.E.M - Crush With Eyeliner 7,844 (9)
5. Slade- Mamma Weer All Crazee Now 7,594 (18)
6. The Rubettes - Sugar Baby Love 7.321 (14)
7. New York Dolls - Personality Crisis 7,247 (17)
8. Dizzy Man's Band - The Show 6,909 (11)
9 .Scissor Sisters - Take Your Mama 6,666 (12)
10. Paul da Vinci- Your Baby Ain't Your Baby Anymore 5,842 (14)
1. Lou Reed - Vicious 8,466 (15)
2. Sparks - This Town Ain't Big Enough For The Both Of Us 8,438 (13)
3. T.Rex - Get It On 8,418 (16)
4. R.E.M - Crush With Eyeliner 7,844 (9)
5. Slade- Mamma Weer All Crazee Now 7,594 (18)
6. The Rubettes - Sugar Baby Love 7.321 (14)
7. New York Dolls - Personality Crisis 7,247 (17)
8. Dizzy Man's Band - The Show 6,909 (11)
9 .Scissor Sisters - Take Your Mama 6,666 (12)
10. Paul da Vinci- Your Baby Ain't Your Baby Anymore 5,842 (14)
0
geplaatst: 17 april 2020, 21:36 uur
De volgende glammers komen uit de UK en ontstaan al in 1966. Hun singeltje Flower Power van een jaar later gaat aan de wereld voorbij en het duurt wel even voordat de heren daadwerkelijk doorbreken.
RAK contracteert uiteindelijk het viertal en dat betekent dat Nicky Chinn en Mike Chapman de songschrijvers worden. In 1974 is het goed raak. Meerdere grote hits worden er genoteerd. De olijke peformance en de catchy glamrock is zelfs nu nog makkelijk te herkennen. De rek raakt er echter al snel uit. Steeds meer valt de band terug op oude rock and roll krakers en zanger Les Gray kan een goede Elvis Presley op zetten, iets wat ie al liet horen op de legendarische kerstsingle Lonely This Christmas. Na 1975 is het gedaan met de hits en ook een serieuzer imago is niet aan de band besteed. Les Gray en drummer Rob Mount zijn inmiddels overleden. Herinneren jullie deze nog!!!
Mud Dynamite Toppop - YouTube
11. Mud - Dynamite (1974)
RAK contracteert uiteindelijk het viertal en dat betekent dat Nicky Chinn en Mike Chapman de songschrijvers worden. In 1974 is het goed raak. Meerdere grote hits worden er genoteerd. De olijke peformance en de catchy glamrock is zelfs nu nog makkelijk te herkennen. De rek raakt er echter al snel uit. Steeds meer valt de band terug op oude rock and roll krakers en zanger Les Gray kan een goede Elvis Presley op zetten, iets wat ie al liet horen op de legendarische kerstsingle Lonely This Christmas. Na 1975 is het gedaan met de hits en ook een serieuzer imago is niet aan de band besteed. Les Gray en drummer Rob Mount zijn inmiddels overleden. Herinneren jullie deze nog!!!
Mud Dynamite Toppop - YouTube
11. Mud - Dynamite (1974)
* denotes required fields.