MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Glamrockmeter

zoeken in:
8,5

Brian Eno komt op een stemgemiddelde van 7,45 uit en neemt een niet onverdienstelijke 18e plek in.

The Runaways kwamen al voorbij hier en als de band in 1979 besluit te stoppen, gaat gitariste Joan Jett als eerste op de solotour. Haar backband wordt The Blackhearts en een nieuw avontuur kan beginnen.
The Arrows, een Brits/Amerikaanse band brengen in 1975 de song I Love Rock 'N' Roll uit, maar wordt geen hit.
Een buitenkansje voor Joan en haar mannen om dit nummer alsnog een kans te geven. Dit anthem met een onvergetelijke gitaar riff en het hoge meezing gehalte wordt een heel grote hit. Bij ons in 1982 behaald het de 1e plek. Sing along met deze

YouTube

54. Joan Jett & The Blackhearts - I Love Rock N' Roll (1982)

Arbeidsdeskundige
7

Joan Jett & The Blackhearts komen met een stemgemiddelde van 7,241 op de 24e plaats in de lijst.

Vandaag wat vroeger i.v.m werkzaamheden tot laat in de avond.

Ik switch weer even naar een subgenre van de glamrock en in dit geval glam metal.
Uit Sheffield de volgende band. Het debuut On Through The Night dateerd al uit 1980 en de band wordt gezien als onderdeel van de Britisch Heavy Metal scene. De uiteindelijke doorbraak komt in 1987 met het album Hysteria en daar zijn nogal wat hits op te vinden. Een Amerikaans klinkende plaat, ook door de produktie en toegankelijke songs met een knipoogje naar glam. Ik heb het natuurlijk over Def Leppard. Dit was de eerste single van het zeer succesvolle Hysteria.

YouTube

55. Def Leppard - Animal (1987)

Arbeidsdeskundige
4

Glamrock (of metal) heeft altijd dat label van " foute muziek " zeker bij de serieuze muziekliefhebber
Ik wil hier wel een lekkere 8 aan kwijt, van een niet zo serieuze muziekliefhebber

Rudi S schreef:
Glamrock (of metal) heeft altijd dat label van " foute muziek " zeker bij de serieuze muziekliefhebber
Ik wil hier wel een lekkere 8 aan kwijt, van een niet zo serieuze muziekliefhebber

Ik ben niet zo van Def Leppard, maar dit vind ik wel een lekker nummer.

7.5

Ik ben een dood serieuze muziekliefhebber

4

7

Wat bikkel2 zegt.

Stemmen kan nog op Def Leppard. Morgenochtend weer een nieuwe!

8

Het is mijn genre niet, maar deze is leuk.

Def Leppard komt op nr. 42 uit met een stemgemiddelde van 6,4.

Eendagsvliegen, daar hadden we er zat van natuurlijk, al is de volgende band uit Australie in eigen land behoorlijk succesvol geweest. In de nadagen van de glam (1976) pikt Sherbet bij ons in ieder geval een heel aardige hit mee. De enige ook achteraf. Ook in Engeland en in de USA scoort het uitstekend.
Deze kennen jullie vast nog wel.

YouTube

56. Sherbet - Howzat (1976)

55. Def Leppard: 7,3
56. Sherbet: 6,9

Gast
geplaatst: vandaag om 16:50 uur

geplaatst: vandaag om 16:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.