MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Glamrockmeter

zoeken in:

Def Leppard: 7.5
Sherbet: 8

Arbeidsdeskundige
6

55. Animal: 4
56. Howzat: 7,2

Draagt de toesenist nu een overhemd met een soort van Confederatievlag erop...wat heerlijk dat dat toen nog gewoon kon...

AbleMable schreef:
Draagt de toesenist nu een overhemd met een soort van Confederatievlag erop...wat heerlijk dat dat toen nog gewoon kon...

Leve de 70's!

Sherbet doet het lang niet slecht. Met een stemgemiddelde van 7,266 bereikt Howzat de 23e plaats.

Een wat onbekendere band uit Londen nu. The Heavy Metal Kids namelijk. De naam komt voort uit het boek Nova Express van William S Burroughs, waar een straatbende zichzelf zo noemt. Met de muzikale richting ''Heavy Metal'' heeft het dus niets van doen.
Ontstaan in 1973 en met de charmatische theatrale en maffe frontman Gary Holton, wordt de band goed ontvangen, maar blijft de echte doorbraak achterwege. Wel een prima glamrock band en ze stoppen pas na de dood van Holton in 1985 ( overdosis morfine met alcohol). Delirious is het nummer uit 1977 wat ik plaats. Mixje van glam, punk en hardrock. Niet verkeerd imo. Lekker gestoord.

YouTube

57. Heavy Metal Kids - Delirious (1977)

Ik meende dat Heavy Metal nadat het gebruikt was in Born to Be Wild van Steppenwolf (waar Heavy Metal Thunder als metafoor voor de motor werd gebruikt), al vrij snel een muziekterm werd. Voor de muziek van Black Sabbath o.a. Maar dat kan ook een broodje aap verhaal zijn hoor

Simon77 schreef:
Ik meende dat Heavy Metal nadat het gebruikt was in Born to Be Wild van Steppenwolf (waar Heavy Metal Thunder als metafoor voor de motor werd gebruikt), al vrij snel een muziekterm werd. Voor de muziek van Black Sabbath o.a. Maar dat kan ook een broodje aap verhaal zijn hoor

Misschien best mogelijk hoor Simon77. Ik zal het eens opzoeken.

bikkel2 schreef:
(quote)

Misschien best mogelijk hoor Simon77. Ik zal het eens opzoeken.

Ontstaan begin jaren 70 en Black Sabbath wordt inderdaad als de 1e band gezien. De stroming was dus al bekend. Ik pas mijn verhaaltje aan.

Thanx Simon77 voor het opmerken.

Arbeidsdeskundige
6

7.4

6,3

Stemmen op The Heavy Metal Kids kan nog!
Vanavond plaats ik een nieuwe.

6,5

The Heavy Matal Kids wordt al met al redelijk beoordeeld. Een gemiddelde van 6,633 en een 42e plaats in de lijst.

De meest succesvolste band uit Nottingham is ongetwijfeld de band Paper Lace. In 1979 scoorden ze als begeleidingsband van de toen zeer goed draaiende voetbalclub Nottingham Forrest, een grote hit met We Got The Whole World In Our Hands.
Maar 1974 was hun gloriejaar. Drie grote hits, vooral in de UK en de volgende is er één van. Een nummer over de gangsterperiode in Chicago. Een zingende drummer, dat zag je toen wel vaker.

Herinneren jullie deze nog!!.

YouTube

58. Paper Lace - The Night Chicago Died (1974)

bikkel2 schreef:

De meest succesvolste band uit Nothingham is ongetwijfeld de band Paper Lace

Als we doen alsof Ten Years After, Jake Bugg en London Grammar nooit bestaan hebben misschien wel

Nottingham, niet Nothingham... net als de film 'Nothing Hill' zeker

The Night Chicago Died: 7

8

Gast
geplaatst: vandaag om 15:24 uur

geplaatst: vandaag om 15:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.