Muziek / Muziekgames / Glamrockmeter
zoeken in:
2
geplaatst: 4 september 2020, 21:35 uur
The Struts komt op een gemiddelde van 6,442 en behaald daarmee de 60e plek. 7 stemmen. Mocht er behoefte zijn, stemmen op dit nummer mag natuurlijk nog steeds.
Marc Bolan mocht helaas niet ouder worden dan 29 jaar. Een groot talent en ik vraag mij wel eens af hoe het hem zou vergaan als hij dat vreselijke ongeluk niet had gehad.
Zijn band T.Rex heeft in ieder geval een legendarische status opgebouwd. Bolan schreef veruit het meeste en nadien zijn er regelmatig nummers door anderen gecoverd. Ik plaats één van die songs en laat ik T.Rex ook nog een keertje terugkomen in dit glamtopic.
Niet toevallig mijn favo van de band.
Heerlijk die groove en riffs.
T.Rex 'Jeepster' - YouTube
82. T.Rex - Jeepster (1971)
Marc Bolan mocht helaas niet ouder worden dan 29 jaar. Een groot talent en ik vraag mij wel eens af hoe het hem zou vergaan als hij dat vreselijke ongeluk niet had gehad.
Zijn band T.Rex heeft in ieder geval een legendarische status opgebouwd. Bolan schreef veruit het meeste en nadien zijn er regelmatig nummers door anderen gecoverd. Ik plaats één van die songs en laat ik T.Rex ook nog een keertje terugkomen in dit glamtopic.
Niet toevallig mijn favo van de band.
Heerlijk die groove en riffs. T.Rex 'Jeepster' - YouTube
82. T.Rex - Jeepster (1971)
1
geplaatst: 7 september 2020, 20:06 uur
Jawel! zo aan het einde van dit topic ( een top 100 is mooi lijkt me) is er nog wat gaande in de bovenste regionen. Jeepster van T.Rex bereikt de 4e plek met een puik stemgemiddelde van 8,336.
Get It On staat op een zevende plek. We kunnen dus stellen dat deze band het erg goed doet in de lijst. Terecht ook.
The Struts stijgen een paar plaatsjes dankzij de 8,5 van Rodajc.
Next. Poeha diende een verzoekje in (dank hiervoor) en het gaat om Tommy James and the Shondells. Een band uit Michigan USA en aktief van 1959 tot 1970.
In den beginne maakte zij bubblegum en kwamen daar goed mee voor de dag. Maar in 1968 was er een koerswijziging en werd er heel goed gescoord met de volgende evergreen. Oa. Joan Jett en Prince coverden Crimson & Glover. Licht psychedelisch, waar je evengoed wel een beetje de bubblegum achtergrond in terug hoort. Fijn liedje nog altijd.
Tommy James and the Shondells - Crimson & Clover - YouTube
83. Tommy James and the Shondells - Crimson & Clover ( 1968)
Get It On staat op een zevende plek. We kunnen dus stellen dat deze band het erg goed doet in de lijst. Terecht ook.
The Struts stijgen een paar plaatsjes dankzij de 8,5 van Rodajc.
Next. Poeha diende een verzoekje in (dank hiervoor) en het gaat om Tommy James and the Shondells. Een band uit Michigan USA en aktief van 1959 tot 1970.
In den beginne maakte zij bubblegum en kwamen daar goed mee voor de dag. Maar in 1968 was er een koerswijziging en werd er heel goed gescoord met de volgende evergreen. Oa. Joan Jett en Prince coverden Crimson & Glover. Licht psychedelisch, waar je evengoed wel een beetje de bubblegum achtergrond in terug hoort. Fijn liedje nog altijd.
Tommy James and the Shondells - Crimson & Clover - YouTube
83. Tommy James and the Shondells - Crimson & Clover ( 1968)
1
Mssr Renard
geplaatst: 8 september 2020, 11:08 uur
Wat een leuke top 100.
Is er nog plek voor Uriah Heep 1976-1979?
Is er nog plek voor Uriah Heep 1976-1979?
0
geplaatst: 10 september 2020, 11:10 uur
Tommy James and the Shondells doen goede zaken en bereiken met een knap gemiddelde van 8,08 de 10e plaats. Mssr Renard heeft met zijn 10 Pilot met Magic een eind omhoog geholpen. Nu op nr. 31.
New Jersey was in de popmuziek vooral bekend door de opkomst van Bruce Springsteen begin jaren 70.
In de 80's kwam daar Bon Jovi bij.
Een band rond zanger/gitarist John Francis Bongiovi. Hij werkte op jonge leeftijd al in de Power Station studios waar zijn achterneef Tony eigenaar van was.
Jon nam wat demo's op en besloot het nummer Runaway, wat hij al schreef in 1980, naar verschillende radiostations te sturen. Ingespeeld door studiomusici ( oa. Springsteen's toetsenist Roy Bittan) en uiteindelijk de 1e hit. Geheel in de trand van de glam metal van de prille 80's.
Nu moest hij snel een band formeren en die is al in de clip te zien.
Bon Jovi - Runaway (Official Music Video) - YouTube
84. Bon Jovi - Runaway (1984)
New Jersey was in de popmuziek vooral bekend door de opkomst van Bruce Springsteen begin jaren 70.
In de 80's kwam daar Bon Jovi bij.
Een band rond zanger/gitarist John Francis Bongiovi. Hij werkte op jonge leeftijd al in de Power Station studios waar zijn achterneef Tony eigenaar van was.
Jon nam wat demo's op en besloot het nummer Runaway, wat hij al schreef in 1980, naar verschillende radiostations te sturen. Ingespeeld door studiomusici ( oa. Springsteen's toetsenist Roy Bittan) en uiteindelijk de 1e hit. Geheel in de trand van de glam metal van de prille 80's.
Nu moest hij snel een band formeren en die is al in de clip te zien.
Bon Jovi - Runaway (Official Music Video) - YouTube
84. Bon Jovi - Runaway (1984)
1
Mssr Renard
geplaatst: 10 september 2020, 11:11 uur
Ik mijn collectie zou ik BJ onder de melorock plaatsen en niet glam.
Ik vind het wel een goed nummer, maar niet beter dan menig echte glamsong, zeg maar. Ik wil ook (persoonlijk) de glammetal van de 80's graag scheiden van de veel leukere 70's glam. En dit bericht wordt alweer veel te lang en irrelevent.
Vandaar:
6
Ik vind het wel een goed nummer, maar niet beter dan menig echte glamsong, zeg maar. Ik wil ook (persoonlijk) de glammetal van de 80's graag scheiden van de veel leukere 70's glam. En dit bericht wordt alweer veel te lang en irrelevent.
Vandaar:
6
* denotes required fields.