MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Musicmeters Tip Van De Week: Lejla - O Ljubavi

zoeken in:
Heb je nog een mooie tip voor ons, jordidj1, nu je je muzikale reisverslag (voorlopig) hebt afgerond?

Choconas schreef:
Heb je nog een mooie tip voor ons, jordidj1, nu je je muzikale reisverslag (voorlopig) hebt afgerond?

Hoi Choconas, het is er even ingeschoten bij mij.
Gaat deze zomer ook niet echt lukken, dus ik ruil wel van plaats met Gretz of ik laat de spot leeg.

Er is sowieso maar weinig animo de laatste tijd. Heb zelf nu ook even wat minder ruimte, dus kan niet garanderen dat ik elke week de tip ga luisteren. Tijd voor een pauze? en dan later weer eens proberen of we een frisse start kunnen maken? Ayyuka heb ik nog wel op mijn te-luisteren-lijstje voor binnenkort.

Ik kon er verleden week helaas niet bij zijn, en ook vanavond gaat me niet lukken. Weekje rustpauze zou me dus goed uitkomen, of we dat meteen langer moeten doortrekken weet ik nog zo niet, staan nog genoeg users in de wachtrij om een plaatje uit te kiezen. Langs de andere kant, als we allemaal een drukke zomer tegemoet gaan is een zomerstop misschien wel beter voor het moraal. Wat vinden jullie?

Ik zat er nog wel lekker in, maar gezien het feit dat er de laatste weken weinig animo is om mee te luisteren en te stemmen en omdat het waarschijnlijk een drukke zomer gaat worden wat betreft verschillende soorten evenementen (als alles goed gaat met corona) is een pauze misschien helemaal geen gek idee. Ik merk dat nu met het mooie weer en met het feit dat we weer onze grotten uit mogen om dingen te ondernemen muziek luisteren nu ook weer even op een lager pitje staat.

Laten we dan de volgorde van de deelnemers op de wachtlijst onthouden, en even een pauze inlassen.

Over Ayyuka: Goeie tip, Titmeister! Spannend en subtiel album. Ik mis de zang totaal niet. Heerlijke gitaarritmes, mooie opbouw in de nummers, en interessante (Turkse/Oosterse?) melodieën. 8,2

Choconas schreef:

Ik heb wel een leuke tip

jordidj1 schreef:
Ik heb wel een leuke tip

Kom mor ip!

Ik zou het helemaal niet vervelend vinden als we hier weer mee verder gingen trouwens, nu de zomer wel zo'n beetje ten einde is. Kan ik en passant ook nog wat achterstanden wegwerken hier.

Dat vind ik zeker een fijn idee!

Ik was zelf nog even met het idee aan het spelen om dit topic in te zetten als een manier om elke week een andere 2021-tip te krijgen van een andere user in de aanloop van de Jordy's 2021, maar als men dat minder leuk vind, ook geen probleem om de oude opzet te handhaven!

Dus alleen maar 2021 shizzle ?

jordidj1 schreef:
Dus alleen maar 2021 shizzle ?

Tenzij jullie zoiets hebben van, nah. Maar mij leek het wel een leuk idee!

ArthurDZ schreef:
(quote)

Tenzij jullie zoiets hebben van, nah. Maar mij leek het wel een leuk idee!

De cheerleadersmiley blijft hier uit

ArthurDZ schreef:
Dat vind ik zeker een fijn idee!

Ik was zelf nog even met het idee aan het spelen om dit topic in te zetten als een manier om elke week een andere 2021-tip te krijgen van een andere user in de aanloop van de Jordy's 2021, maar als men dat minder leuk vind, ook geen probleem om de oude opzet te handhaven!

Gaan de oude muziek-Jordy's dan nog even door tot begin volgend jaar, of wordt er vanaf nu volledig op 2021 gefocust? En mag er black metal getipt worden?

Poek schreef:
2021 shizzle(afbeelding)

Dit.

En ik zou zeker black metal tippen, AOVV!! Death metal ook trouwens! Wat jij, Gretz?

Ah, ik vind random jaren leuker. Jammer dan

Johnny Marr wist je dat Drake nieuw album heeft. Gewoon een tipje

aerobag schreef:
Johnny Marr wist je dat Drake nieuw album heeft. Gewoon een tipje

Wist je dat Simbi een nieuw album heeft tho? Gewoon een tipje!

jordidj1 schreef:
Ah, ik vind random jaren leuker. Jammer dan

Alle jaren vind ik ook leuker, vrijheid blijheid, gewoon het album dat je graag aan (de) anderen wilt laten horen. 2021-albums en -nummers kom ik al genoeg tegen op andere plaatsen, het toffe van dit draadje is juist dat het alles door mekaar heen is, oud en nieuw, metal en soul. Kan tevens een goede voorbereiding zijn op toekomstige Jordy's uit het verleden, als je begrijpt wat ik bedoel.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Wist je dat Simbi een nieuw album heeft tho? Gewoon een tipje!

Heeft de nieuwe Simbi een Lil Wayne feature though? Dat dacht ik

aerobag schreef:
(quote)

Heeft de nieuwe Simbi een Lil Wayne feature though? Dat dacht ik

Ruim 35 featurings, maar niemand zo cool als Obongjayar, tho. Nu jij weer!

Leuk om weer mee verder te gaan ja. Ik geef de voorkeur aan alle jaren.

Helemaal goed, dan gaan we verder volgens het oude 'systeem' dus ergens in het weekend een nieuwe tip droppen, en dan dinsdag de Beatsense-sessie? Als we de oude wachtrij updaten, dan komt het schema er zo uit te zien:

- 24/09: jordidj1
- 01/10: iemand74
- 08/10: Koenr
- 15/10: Gretz
- 22/10: Choconas
- 29/10: Johnny Marr
- 05/11: Poek
- 12/11: luigifort
- 19/11: madmadder
- 26/11: AOVV
- 03/12: ArthurDZ

Leukie leuk!
Ik zal snel mijn tip posten, zodat jullie je mentaal voor kunnen bereiden

Alright! Ik zal de tip plaatsen.

Farazi v Kayra - Hayalet Islığı (2013)

Begin dit jaar was ik veel bezig met het checken van anderstalige muziek, vooral in de hip-hopsectie. Ik kwam heel wat pareltjes tegen in de toplijsten van RYM, met in het bijzonder deze Turkse boom bap. Waar ze allemaal over rappen, geen idee, maar het klinkt supervet.

De Turkse taal heeft voor mij een bepaalde felheid, die erg lekker uit de verf komt als je er een boom bap productie onder legt. Je blijft geboeid luisteren, ook al versta je er geen reet van. Benieuwd wat jullie ervan vinden. Maandag CSL doen?

jordidj1 schreef:
Maandag CSL doen?

Op maandag heb ik altijd mijn wekelijkse toneelles, lukt dinsdag ook? Of anders een sessie op maandag en eentje op dinsdag? Turkse hiphop, we vliegen er hier meteen weer stevig in, waarvoor dank!

Zou een mod (cosmic kid, Casartelli, Soledad, brajoapau) de topic-titel vast willen aanpassen?

Dinsdag kan ook wel, zie dat Ajax vroeg op de avond speelt
Doen we dat.

Vanavond om 21:00 uur dus, mannen. (en vrouwen?)

Psyched man, heel benieuwd naar deze joint!!

Anders ik wel. We beginnen zo, nog meer gegadigden om aan te sluiten?

Gast
geplaatst: vandaag om 19:09 uur

geplaatst: vandaag om 19:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.