MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Musicmeters Tip Van De Week: Lejla - O Ljubavi

zoeken in:
Ik had 'm niet op mijn lijstje staan, eerlijk gezegd. Nu dus wel, waarvoor bedankt Arthur! Daarnet een eerste maal beluisterd, en het klinkt interessant..

chevy93 schreef:
Sorry, ik haak meteen af.
Je bent zeker ook geen liefhebber van Risk?

Edgar18 schreef:
(quote)
Je bent zeker ook geen liefhebber van Risk?
Je hebt de post van Arthur niet gelezen?

MVW
Is het nu de bedoeling dat er punten worden uitgedeeld of wachten we totdat de week voorbij is?

MVW schreef:
Is het nu de bedoeling dat er punten worden uitgedeeld of wachten we totdat de week voorbij is?

Nee hoor, punten uitdelen mag doorheen de week! Op vrijdag komt er dan een gemiddelde uitgerold

MVW
In dat geval: voor mij een 7.

Een typisch 'prettig plaatje' en daarmee een welkome tip maar helemaal ondersteboven ben ik er ook niet van. Maar dat ligt misschien ook aan mijn moeizame relatie met jazz(achtige) muziek. Gil's bekendere nummers kunnen echter wel regelmatig op punten rekenen in de MuMeLadder want er is wel iets wat me bevalt aan zijn muziek. Of Makaya's bijdrage het beter of minder goed maakt ben ik nog niet helemaal over uit; daarvoor zal ik I'm New Here nog eens moeten luisteren.

I'll Take Care of You is favoriet.

Okay Heren en Dames, even wat reclame maken. Vanavond CSL sessie van Gil Scott-Heron & Makaya McCraven - We're New Again .

De luistersessie zal starten om 20:00. Via onderstaande link kom je in een (publieke) muziek-room terecht die ik gecreëerd heb voor dit topic (en inmiddels al bevolkt is door verscheidene users):

MusicMeterCSL | BeatSense

Beatsense kan gewoon afgespeeld worden in je webbrowser en kent een ingebouwd chat systeem. Waarschijnlijk zal Beatsense je vragen in te loggen en dat kan met een facebook/twitter koppeling of een account aan te maken via email registratie (je kan je username ten alle tijden veranderen). Het hoeft volgens mij niet per se, je kan ook als spectator meedoen, maar dan kun je niet chatten + eventueel liedjes toevoegen.

Een heel belangrijk ding: Beatsense heeft een ingebouwd Like/Dislike systeem. Als een liedje een totaal balans van 3 dislikes krijgt, wordt hij automatisch geskipt. Ik kan dit niet uitzetten. Vriendelijk doch zeer nadrukkelijk verzoek tijdens album CSL-luister sessies nummers dus niet te disliken. Ik weet dat dit de ultieme kans is om te trollen, maar beheers je

Als daar interesse voor is, kunnen we rond 19:00 ook alvast de original (Gil Scott-Heron - I'm New Here ) draaien

Top aerobag! Uiteraard ben ik er bij (ik bedacht me net dat ik hier maar iets moest posten over de CSL van vanavond, en toen had je net jouw bericht gepost)

20 uur is vroeg voor mij, ik probeer in te schakelen zodra het mogelijk is.

Ik ben nu aanwezig in de MusicMeter CLS room, ik ga om 19:15 I'm New Here draaien voor wie geïnteresseerd is

20:00 de real deal

MusicMeterCSL | BeatSense

8

Me and the Devil is favoriet.

8.3

Zit héél dicht tegen een verhoging aan bij mij. Echt een ontzettend geslaagd project dit, bij tijden echt hartverscheurend (o.a. I'm New Here, I'll Take Care Of You, Running...)

8

Super plaatje, sterke Reimagining van Makaya McCraven, makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is een mooi eerbetoon gebleken. Durf ik misschien haast zelfs te zeggen dat hij beter is dan het origineel uit 2010?

aerobag schreef:
Durf ik misschien haast zelfs te zeggen dat hij beter is dan het origineel uit 2010?

Jij durft dat. En je hebt nog gelijk ook!

We zaten zelfs met 8/9 lui in de CSL party, was een groot feest

Altijd lastig, zo'n eerste cijfer. Ik denk er nog even over na (range 7,5-8,5)

Hoe vaak hebben jullie 'm beluisterd?

34 keer, we zitten sinds vanochtend vroeg te CSL-en.

Ik een keer of tien.

Makaya McCraven (her)bewerkt op dit album op een fijne manier het album We're New Here dat Gil Scott-Heron in 2011 maakte met Jamie xx. Veel arrangementen hebben een jazzy feel, en dat past wat mij betreft goed bij de muziek en stem van Scott-Heron. Op momenten voelt dit album aan als een jaren '70 klassieker, het decennium waarin Scott-Heron zijn creatieve hoogtepunt beleefde. Fijn album voor rustige momenten (als achtergrond), maar ook zeer genietbaar om met volle concentratie te luisteren.

7,8

Favoriete tracks: I'll Take Care of You, People of the Light, This Can't Be Real & Lily Scott (Broken Home, Pt.3)

7,5

prima album, al is dit niet helemaal mijn ding. Aangenaam verrast door de harp in I'm New Here.

Het is een echt luisteralbum waar je echt voor moet gaan zitten. Meer voor de avond wat mij betreft.

7,8

Mooie aftrap van dit topic! Ik vind het een erg gave plaat, en heb er op de albumpagina een kort stukje aan gewijd. Vier sterren voor dit album, maar met overschot, dus hier ben ik nog wat genereuzer (gewoon, omdat het kan):

8,3

-10/04: ArthurDZ
-17/04: Edgar18
-24/04: Aerobag
-01/05: Johnny Marr
-08/05: ranja
-15/05: Koenr
-22/05: jordidj1
-29/05: Choconas
-05/06: DjFrankie
-12/06: luigifort
-19/06: hoi123
-26/06: divart
-03/07: west
-10/07: AOVV
-17/07 Snoeperd
-24/07 VladTheImpaler
- 31/07: Arrie
- 07/08: Cervantes
- 14/08: Gretz
- 21/08- Barney Rubble.
- 28/08: sj0n88
- 04/09: MRDammann
- 11/09: Marty McFly
- 18/09: Fathead
- 25/09: Poek
- 02/10: remcodulac
- 09/10: Grafmat
- 16/10: Edgar18

Weet me niet compleet te boeien. Zitten goede stukken in met een aangename flow, maar het is voor mij te weinig een geheel. Het is zeer afwisselend, maar bij momenten wel te veel door de veel korte tracks. De wat langere nummers kunnen mij dan ook wat meer bekoren.

6.7

Poa
7,3. Wat is eigenlijk het verschil tussen de rating hier en die op Gil Scott-Heron & Makaya McCraven - We're New Again (2020)?

Poa schreef:
7,3. Wat is eigenlijk het verschil tussen de rating hier en die op Gil Scott-Heron & Makaya McCraven - We're New Again (2020)?

Daar is het op 5, hier is het op 10 En hier gaan ze in een aparte ranglijst.

Jullie hebben nog tot morgenavond 20.00 uur om met jullie finale cijfer te komen, beste panelleden (shout-out naar remcodulac), dan bereken ik de score. Edgar18 kan morgen gewoon de nieuwe tip plaatsen wanneer hem dat het beste uitkomt. Dat zal wel niet verwarrend worden zeker?

Niet slecht, maar ook niet geweldig. Mijn kopje thee is dit niet, al dat geouwehoer op jazzy arrangementen. Glijdt vaak langs mij heen. Me and the devil kende ik al, en vond/vind ik geweldig, is trouwens ook geweldig gecoverd door Anja Plaschg.

6

Gast
geplaatst: vandaag om 11:15 uur

geplaatst: vandaag om 11:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.